Moim zdaniem to debilne żeby nie zrobić kibla w urządzeniu w którym liczą się ludzie i czas. I dwóch przycisków, że "oddaje sterowanie" i "przejmuje". Ale za krótko żyje żeby wiedzieć co mogą wymyślić użytkownicy
@Encepence2: jakby taka lokomotywa mogła jeździć z maszynistą w kiblu to by zrobili je całkowicie autonomiczne, w Polsce odległości są tak śmieszne że co godzinę masz jakiś dworzec ze sraczem. Ale według tego co koleś mówi towarowe się na stacjach pasażerskich raczej nie zatrzymują ;)
@Morf: Dyzurni raczej nie robią problemów, żeby się zatrzymać w stacji, a jak robią zgłasza się problem ze sterowaniem. Raz dwa za porzebą i nagle sterowanie wraca.
Czy ja dobrze rozumiem i połowa takiej lokomotywy na napięcie stałe to są oporniki? Trochę marnowanie mocy i przestrzeni... No ale taka chyba natura sterowaniem silników na napięcie stałe?
@Morf: To było najprostsze rozwiązanie rozruchu, straty mocy są znaczne ale w 1962 trudno było to inaczej rozwiązać. Obecnie przeszliśmy przez choppery do falowników i rekuperacji energii do sieci podczas hamowania.
Komentarze (90)
najlepsze
I dwóch przycisków, że "oddaje sterowanie" i "przejmuje".
Ale za krótko żyje żeby wiedzieć co mogą wymyślić użytkownicy
@yellowshadow: spełnia ta samą funkcję co pedał gazu w samochodzie