Szczecin - wioska z tramwajami czy miasto idealne do slow life?
Stolica Zachodniopomorskiego traci mieszkańców w szybkim tempie. Wysysa ich nie tylko niemiecki rynek pracy. Ci, którzy zostali, mają - jak to określa szczeciński raper Łona - 'skomplikowany stosunek do miasta'.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- 296
Komentarze (296)
najlepsze
Miasto nie traci ludności, dziś powinniśmy mówić o obszarze metropolitalnym lub funkcjonalnym MOF, a nie o samym mieście rdzeniowym, które zmienia funkcje. W tym
Gdyby Szczecin leżał bliżej Warszawy"
Słabo skomunikowane? Autostrada A6 w kierunku Berlina, droga S3 w kierunku południowym, w tej chwili ze Szczecina do Poznania, Łodzi czy Warszawy można się bez problemów dostać dwupasmową drogą szybkiego ruchu i autostradą. Już niedługo będzie tak praktycznie do Wrocławia (jak skończą wszystkie odcinki S3). Do tego w budowie jest S6 w
Robię trasę Szczecin - Warszawa kilka razy w roku i jakoś nie zauważyłem większych problemów. Owszem A2 tania nie jest ale pracodawca płaci ;>
1. Miasto graniczne.
2. Miasto portowe.
3. Miasto nad rzeką.
4. Miasto z dostępem do morza.
To samo tyczy się całego zachodniopomorskiego. Rządziło SLD, rządzi PO. Nic się nie dzieje i nie zapowiada się lepiej.
@emjot86: Tylko to nie jest problem. W Szczecinie i tak nie ma za bardzo gdzie lokować przemysłu, może oprócz terenów postoczniowych na który jest idiotyczny plan budowy nowego serca miasta. Pośrednio dzięki Jurczykowi inwestycje poszły do stref przemysłowych, Goleniowskiej czy Stargardzkiej. Z centrum Szczecina w godzinach szczytu tam się jedzie 45 minut.
Nie wiem jak można mówić, że to zła inwestycja?? Średnicówka w Szczecinie jest potrzebna od lat! Koncepcja została opracowana w 1996 roku, a dotychczas ukończono może ze 30%. Z takim tempem to całość skończą za 40 lat i ta trasa też nie będzie już dawała rady. Szczegóły dla zainteresowanych tutaj.