@sked: Na takim opakowaniu masz więcej miejsca na rzucające się w oko logo, dużą nazwę i ładny obrazek, a jak postawisz na półce w supermarkecie to paczka zajmuje dużo więcej miejsca niż jakaś mała paczuszka, więc lepiej zauważalna, a przez to dużo większa szansa, że się zainteresujesz, spojrzysz, weźmiesz do ręki i wsadzisz do koszyka.
To się nazywa ekologia. Wszystko zapakowane w dużo większe opakowania niż potrzeba, dopchane powietrzem, a najlepiej zawinięte w kilka warstw opakowań. Korytko, folia (warstwa I), papierowe pudełko, folia (warstwa II). Problemu nikt nie widzi, ale foliowe torebki przy kasie są nieekologiczne i "ekolodzy" próbują w nas wywoływać poczucie winy ( ͡°͜ʖ͡°)
@antypromocje: dodatkowo surowce z opakowan o mieszanym skladzie są nie do odzyskania potem i nie da sie z nich nic zrobic, mozna spalic albo wyrzucic na wysypisko.
@antypromocje: dokładnie tak. Najwięcej trują korporacje, ale to na szarych obywateli, którzy robią zakupy albo chcą tanio dojeżdżać do pracy zwala się winę za stan środowiska. Przecież to nie ty decydujesz jakich opakowań używają markety i że musisz wymieniać pralkę/lodówkę/telewizor po 3 czy 5 latach bo stary sprzęt zdechł zaraz po gwarancji... To nie ty decydujesz, że firmy zwożą do Polski śmieci z całej UE, a w Azji ludzie wyrzucają wszystko
Już dawno zauważyłem, że tych markowych produktów kupuje się opakowanie, a nie produkt. Markety powinny naliczać opłatę za powierzchnię reklamową produktu i by się skończyło. Kiedyś tak się stanie.
Od dawna nie zwracam uwagi na opakowanie a na cenę za kg/litr produktu. Bardzo często się zdarza że produkt w tzw opakowaniu większym zbiorczym jest droższy niż małym. Tylko cena kilograma/litra daje wyznacznik. Inna sprawa że przy produktach dobrych typu sery wędliny raczej trzeba bardziej się znać na składzie produktu, smaku itp.
@wolfgliwice: tak, jednak cenę za kg/litr warto sobie przeliczyć, nie zawsze są prawidłowe. Zdarzała się pojemność opakowania zamiast masa netto, a czasem nawet są zupełnie złe.
@MrMacallan: Jeśli uznać, że takie zakazy są właściwe, to miałoby to większy sens niż zakazywanie plastikowych sztućców, czy słomek. Bo sztućce i słomki się przydają, a opakowania przechowujące powietrze nie.
Nie dość że plastikowy pojemnik mieści w sobie mniej niż połowę z objętości całego pojemniczka, to jeszcze pudełko mieści w sobie ten pojemniczek, który zajmuje raptem kilka procent całej pojemności pudełka. Przykładów można mnożyć. Niemalże puste opakowanie w niemalże pustym opakowaniu. Ale etykieta za to jaka ładna.
sposob przechodzenia do kolejnych zdjec jest cudowny nie to co w polskim internecie, klikasz dalej, przeladowuje sie strona, #!$%@? gorna reklame na pol strony, scrollujesz do zdjecia i od nowa....
@srogie_ciasteczko: w sumie przydałoby się, to nawet nie powinno być jakoś super trudne - zdefiniować limity gęstości dla popularnych produktów gdzie objętość liczymy objętością opakowania a masę masą netto. Wiadomo że nie wszystko da radę wyregulować, ale niektóre produkty popularnie pompowane typu czekolada, batoniki czy inne ciasteczka dałoby radę.
I nie mówię żeby zakazywać dużych opakowań, ale można by je opodatkować (w końcu utylizacja śmieci kosztuje to niech ich producenci a
Tzw Oversizing. A co więcej waga produktu zwykle spada a cena ta sama lub też rośnie. Przy każdej zmianie w opakowaniu powinno być napisana waga wcześniej i obecnie.
@Boberek89: Zmiana formuły też powinna być wyraźnie oznaczona. Nie raz jakieś ciastka albo wędliny zmieniały kompletnie smak i jakość a paczka taka sama, marka taka sama. Udają że się nic nie zmieniło. Z rozpędu sporo osób nabiorą.
@Boberek89: dobry pomysł, do tego przydałby sie jakiś wymagany wzór takiej informacji, podawany w widoczny i taki sam dla wszystkich produktów sposób, zeby na opakowania nie trafiały durnowate hasła marketingowe, typu 'ekopaczka' (30% mniej w tej samej cenie).
Komentarze (147)
najlepsze
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Spizgany_Dalajlama: Od dawna markety biorą kasę od producentów za dobrą pozycję na półkach.
nie to co w polskim internecie, klikasz dalej, przeladowuje sie strona, #!$%@? gorna reklame na pol strony, scrollujesz do zdjecia i od nowa....
I nie mówię żeby zakazywać dużych opakowań, ale można by je opodatkować (w końcu utylizacja śmieci kosztuje to niech ich producenci a
Nie raz jakieś ciastka albo wędliny zmieniały kompletnie smak i jakość a paczka taka sama, marka taka sama. Udają że się nic nie zmieniło. Z rozpędu sporo osób nabiorą.