@Armo11: Taa, wzięła się aż nie nadąża nowych blankietów dowozić. Mam wrzucić filmik z cysterną bardzo podobny do powyższego, oczywiście na zakazie? Akurat tego samego dnia (w czwartek) wracałem z Wrocławia. Nikt się tym zakazem nie przejmuje, ostrzegają się przed policją na CB?
@Armo11: Jeszcze pół biedy jak patrzą w lusterka przy zmianie pasa, ale kilka razy miałem awaryjne hamowanie bo #!$%@? nawet kierunku nie wbił tylko zjechał na lewy.
@masz_fajne_donice: hamowanie przed tirem, którego waga jest gigantyczna, jest głupotą. Ja u siebie mam kamerke i niech taka osobówka mi zahamuje to jej własciciel nie wróci do domu.
hamowanie przed tirem, którego waga jest gigantyczna, jest głupotą.
Hamowanie specjalnie przed jakimkolwiek samochodem jest głupotą ale ludzie są #!$%@? na debili i nie wiedzą co robić. Szkoda że nie ma systemu komunikacji miedzy każdym samochodem. Gdyby taki idiota posłuchał sto razy dziennie co o nim myślą to może by wystarczyło. @lukasz-lukasz-pce: https://youtu.be/e6uAjocvdp0?t=37 https://youtu.be/2wlcnVJii0g?t=22
Jedyne co można zrobic zeby radykalnie zmniejszyć to zjawisko to wprowadzić czasowe zakazy wyprzedzania w godzinach szczytu na elektronicznych tablicach i mnóstwo kamer które automatycznie wyślą mandat jak tylko zobaczą ciężarówkę na lewym pasie. Żadnego tam ścigania przez policję i marnowania czasu, tylko automat wizyjny.
zabawne jest, ze jak byl filmik, gdzie gostek z zewnetrznego pasa na rondzie zjechal na wewnetrzny, odcinajac tym samym zjazd babce na tymze pasie, a robiac to wylacznie jej na zlosc, bo nie mial zadnego celu w takim manewrze, to bylo mnostwo glosow popierajacych typa i stwierdzajacych fakt, ze no wszystko zgodnie z prawem. tu tez wszystko zgodnie z prawem, tez wyprzedzany moglby zwolnic doslownie o kilometr, dwa na godzine i manewr
@MirekWyznajeAnonimowo: no właśnie nie bo koleś z ronda nie popełnił wykroczenia, a blokowanie ruchu to wykroczenie. Nawet policja dawała za to mandaty jakiś czas temu TIRowcom
@MirekWyznajeAnonimowo: koleś z ronda to taki sam troll jak ten typ w wyprzedzanej solówce , jeden i drugi powinien być przykładu ukarany mandatem , inna sprawa że nazywanie takiej drogi "autostradą" to jest naciąganie do celów politycznych
Przecież to się dzieje na każdej autostradzie w PL...co sekundę ktoś tak robi. Nawet teraz, jak to czytasz jakiś dzban wyprzedza 1km/h szybciej innego dzbana...
Ostatnio miałem przerażający sen- busiarze wyparli nas, tirowców. Te #!$%@? syny dzięki braku ograniczeń do 90 km/h i znacząco mniejszym kontrolom drogowym, były w stanie dostarczać towary szybciej i taniej. Spadek liczby transportów produktów spożywczych wymusił na nas podniesienie cen, aby nie pójść z torbami, co wykorzystały państwowe koleje i #!$%@? nam również prym na transporty cięższych produktów, przerastających tych całych busiarzy. No i w tym sennym koszmarnym świecie akurat miałem urlop.
O ile mogę jeszcze jakoś zrozumieć wyprzedzającego (jak wyprzedzi i będzie trochę szybciej jechał, to te kilka minut oszczędzi). To za #!$%@? nie mogę zrozumieć czemu wyprzedzany nie zdjął na chwilę nogi z gazu. Przecież straciłby na tym około sekundę( ͡°͜ʖ͡°)
To nie problem osoby która wyprzedza tylko osoby która jest wyprzedzana , bo on nie potrafi puścić o 3-5 oczek niżej żeby ktoś go wyprzedził
@syjusz: Pytanie z jakiej racji miałby jechać wolniej ? Niech ten co wyprzedza robi to zgodnie z przepisami, czyli w tym momencie nie podejmuje manewru jeśli nie może go poprawnie wykonać. Znaczna większość kierowców ciężarowych aut łamie przepisy dotyczące maksymalnej dozwolonej prędkości 80 km/h jedzie taki
@syjusz Masz rację każdy łamie przepisy ja również. Nie łamie ich jednak po to aby innym utrudniać jazdę jednocześnie nie zyskując nic. Jazda z prędkością o 0,25 km/h większą nic nie da temu który próbuje wyprzedzić. Jeśli jeden mu zwolni to straci więcej niż wyprzedzający jest w stanie taką jazda zyskać. Jednen zwolni a za nim następny i następny. Tutaj zysk to 0,25 km/h dla wyprzedzającego, powiedzmy hamowanie dla tego z prawego
To nie jest dramat, to są świadome decyzje polityków, którzy decydowali o budowie autostrad w Polsce. Kilkanaście lat temu infrastruktura autostradowa była zerowa więc dyskutowano: 2 czy 3 pasy. Padały różne argumenty, główny - że nas nie stać. Już wtedy było wiadomo, że 2 pasy to za mało. Jednakże głównie chodzi o to, że za paręnaście lat trzeba będzie dobudować ten trzeci pas na sporej długości odcinków więc znów będzie okazja do
@Golem_XIV zakładając, że koszt budowy drogi o 3 pasach ruchu byłby o 1/3 wyższy, to już lepiej mieć długoterminowo w skali kraju 1,5 tysiąca kilometrów dodatkowych dróg dwupasmowych (zamiast gówno krajówek wiodących przez wiochy) niż 1, 5 tysiąca km mniej za to 3 pasmowych ))¯_(ツ)_/¯ Tym bardziej, że w większości przypadków (poza kilkoma dniami szczytów ruchu) 2 pasy są zupełnie wystarczające
@Golem_XIV: Więc Ci dodam, ze z wykształcenia (i zawodu) jestem "drogowcem" i pracowałem na kilku polskich budowach autostrad i ekspresówek. I też uważam, ze nie mamy czego się wstydzić w tym zakresie. A jeżeli chodzi o telefonie komórkową, to zaistniała u nas ona na tyle "późno", że pagery były drobnym "incydentem" - od razu zaczęto budować porządną infrastrukturę. W mojej subiektywnej opinii mieliśmy szczęście, że w tym czasie mieliśmy bardzo kompetentną
Kazałbym mu zeżreć wszystkie bułki jakie wiezie w ciągu ~4 minut jakie trwało to wyprzedzanie.
Ale ja o czym innym; nagrywający dzban skupił się na nagraniu (i podaniu w opisie na yt) numeru rejestracyjnego naczepy, zamiast ciągnika, czyli KSU 21C2.
Komentarze (188)
najlepsze
Jadąc jeden za drugim za chwilę następny będzie wyprzedzał, później następny i gość nie zwiększy prędkości nigdy ¯_(ツ)_/¯
Wyprzedzanie na autostradzie nie podnosi poziomu adrenaliny (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Jest tak samo monotonne jak cała reszta jazdy.
Komentarz usunięty przez moderatora
#!$%@? po takim zdarzeniu utrzymuje się przez wiele kilometrów i pewnie nie jest bez znaczenia dla bezpieczeństwa jazdy.
Hamowanie specjalnie przed jakimkolwiek samochodem jest głupotą ale ludzie są #!$%@? na debili i nie wiedzą co robić.
Szkoda że nie ma systemu komunikacji miedzy każdym samochodem. Gdyby taki idiota posłuchał sto razy dziennie co o nim myślą to może by wystarczyło.
@lukasz-lukasz-pce:
https://youtu.be/e6uAjocvdp0?t=37
https://youtu.be/2wlcnVJii0g?t=22
Oni wymieniali się filmami z laptoków, przez IRDa.
@janekplaskacz: w skali geologicznej, to nawet go nie było ¯\_(ツ)_/¯
Czas pracy kierowcy tira to 9 godzin. Jadąc szybciej o 1 km/h zyska 9 km. Te tiry miały mniej więcej taką różnicę prędkości.
No i w tym sennym koszmarnym świecie akurat miałem urlop.
@syjusz: Pytanie z jakiej racji miałby jechać wolniej ?
Niech ten co wyprzedza robi to zgodnie z przepisami, czyli w tym momencie nie podejmuje manewru jeśli nie może go poprawnie wykonać.
Znaczna większość kierowców ciężarowych aut łamie przepisy dotyczące maksymalnej dozwolonej prędkości 80 km/h jedzie taki
Masz rację każdy łamie przepisy ja również.
Nie łamie ich jednak po to aby innym utrudniać jazdę jednocześnie nie zyskując nic.
Jazda z prędkością o 0,25 km/h większą nic nie da temu który próbuje wyprzedzić.
Jeśli jeden mu zwolni to straci więcej niż wyprzedzający jest w stanie taką jazda zyskać.
Jednen zwolni a za nim następny i następny.
Tutaj zysk to 0,25 km/h dla wyprzedzającego, powiedzmy hamowanie dla tego z prawego
Tym bardziej, że w większości przypadków (poza kilkoma dniami szczytów ruchu) 2 pasy są zupełnie wystarczające
Ale ja o czym innym; nagrywający dzban skupił się na nagraniu (i podaniu w opisie na yt) numeru rejestracyjnego naczepy, zamiast ciągnika, czyli KSU 21C2.
@DrogoweSafari: Po co wypisujesz takie farmazony?
@DrogoweSafari: Bułki, wędliny itd.
Komentarz usunięty przez moderatora