@Ryzoslaw: Większość rozbija się o koszty izolacji na sezony zimowe plus do tego dochodzi ogólnie zawsze wyższy koszt przebudowy niż postawienia czegoś od nowa. Choć akurat musze przyznać że w Wielkopolsce jest tego masa więc akurat nie widzę za bardzo przypadków porzucenia. Poznań ma mase wielkich przykładów ze Starym Browarem na czele ale i masa mniejszych miasteczek też. Tylko że zawsze widać że to były naprawde kolosalne koszty. A taka parowozownia
@Saeglopur: Ok, to ma sens - faktycznie koszty izolacji na pewno byłyby spore (w końcu w fabrykach zwykle "zbędnego" ciepła nie brakowało), ale myślę że dodanie warstwy izolacji na ściany nie byłoby mega-kosztowne.
Tutaj największy problem bym szacował jest w oknach, przeważnie to są bardzo duże powierzchniowo okna, i tutaj by je trzeba wszystkie wymienić na nowe, kilku-warstwowe.
Chociaż chętnie bym poznał studium takie przypadku, ile kosztowałoby zaadaptowanie takiego po-fabrycznego budynku
Zawsze mnie zastanawia, oglądając tak stare zdjęcia, jak perfekcyjnie fotograf musiał znać się na swoim fachu, skoro 70 lat później używam nowoczesnych aparatów ze światłomierzami duperelami i nowoczesnych klisz i nie jestem w stanie uzyskać tak poprawnie naświetlonych klatek ( ͡°ʖ̯͡°)
@whitewolfik: tylko wiesz, widzimy garstkę tych najlepszych, a ile poszło do kosza, tego nie wiemy. Ale fakt, że dobrze naświetlone i fajne kadry takie trochę filmowe
@koraki: @whitewolfik: @mamut2000: Raz że widzimy tych najlepszych a dwa że bariera wejścia do takiego 'zawodu' czy po prostu robienia zdjęć była tak wielka że jeśli ktoś już zastawił całą rodzinę i zdobył taki sprzęt to stawał na głowie żeby to było top top.
@yolantarutowicz: ponad 100lat temu ( ͡°͜ʖ͡°) Pierwszy raz elektryczny automobil pojawił się na warszawskich ulicach w listopadzie 1909 roku. Wiemy o tym dzięki bardzo rzadkiemu egzemplarzowi gazety „Dzień”
Jak w połowie 1909 roku podały stołeczne media – „w mieście naszem kursują 44 samochody”. Z różnych relacji wynikało, że wszystkie spalały benzynę, tymczasem natrafiliśmy na rewelacyjną wiadomość we wspomnianym dzienniku. Co ciekawe, mieliśmy w mieście jeszcze
Komentarze (64)
najlepsze
źródło: comment_HNFOsdRA6h788OTP33qzmKwCCdYuA7I2.jpg
PobierzA taka parowozownia
źródło: comment_x6YTh4FTq1SvxUHnWuC7OAhUjmlzOE5J.jpg
PobierzTutaj największy problem bym szacował jest w oknach, przeważnie to są bardzo duże powierzchniowo okna, i tutaj by je trzeba wszystkie wymienić na nowe, kilku-warstwowe.
Chociaż chętnie bym poznał studium takie przypadku, ile kosztowałoby zaadaptowanie takiego po-fabrycznego budynku
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_XazBrg1UAzNWX7u2gVUULCHFvox98mxb.jpg
Pobierz20 lat wcześniej:
SUV sprzed niemal 100 lat (1921)
źródło: comment_QgwfsCHRL9qTop9QEPK4QTQXzNwcdImy.jpg
PobierzPierwszy raz elektryczny automobil pojawił się na warszawskich ulicach w listopadzie 1909 roku. Wiemy o tym dzięki bardzo rzadkiemu egzemplarzowi gazety „Dzień”
Jak w połowie 1909 roku podały stołeczne media – „w mieście naszem kursują 44 samochody”. Z różnych relacji wynikało, że wszystkie spalały benzynę, tymczasem natrafiliśmy na rewelacyjną wiadomość we wspomnianym dzienniku. Co ciekawe, mieliśmy w mieście jeszcze
źródło: comment_BxK5HzGqUa18YT6cgGEnjCE0bp6vOS6T.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora