@danielraq: - znacząco poprawiają aerodynamikę - kamery, szczególnie zestaw kamer mogą dać dużo lepszy zakres widoczności niż lusterko, wyświetlac dodatkowe informacje o odległości przedmiotów, zminimalizować martwe pole, - o ułamki sekund zmniejszają czas potrzeby na zerknięcie w lusterko (są bliżej, nie brudzą się)
@JessPinkman: Mercedes-Benz zdobył na kamery unijną homologację, uznawaną też w Szwajcarii oraz Norwegii. Na większości kontynentu Actros bez lusterek będzie więc w pełni legalny. Gorzej ze wschodem.
@JessPinkman: taki sam problem miała Tesla ze swoją Semi. Tam też są elektroniczne lusterka, ale ze względu na przepisy są też tradycyjne kije ( ͡°͜ʖ͡°) Tu pewno będzie tak samo. Na rynek gdzie będą wymagane, będzie jakaś atrapa doklejona.
Dlatego tytuł trochę mylący bo ten pojazd tak jak Semi też nie jest jeszcze w praktycznym użytkowaniu.
Był jeszcze Volkswagen XL1, który posiadał kamery zamiast lusterek oraz był legalnie zarejestrowany w Polsce. Ale nie wiem czy można go nazwać produkcyjnym ponieważ powstało tylko 250 sztuk, z czego 200 przeznaczono do sprzedaży.
1. Nie budzą się, nie pokrywają szronem lub rosą. 2. Mogą mieć szerszy zakres widzenia. 3. Poprawiają areodynamikę, oszczędność paliwa. 4. Mogą być bliżej kierowcy, co poprawia czas reakcji.
@KosmicznyPolityk: No taki przykładowo Autopilot jak tylko jedzie nocą czy ktoś mu zaświeci z naprzeciwka światłami albo w zachodzące słońce od razu ślepnie i rozbija samochód na pierwszym drzewie. Tysiące ofiar... /sarkazm
A nie zaraz, kamerki mają HDR i widzą lepiej niż ludzie...
@KosmicznyPolityk: Tutaj zdjęcie z AP Tesli - nawet bezpośrednio patrząc w słońce bez problemów widać czerwone światła, człowiek w tym momencie nie widzi absolutnie nic:
Co więcej, nowy Mercedes-Benz Actros został też wyposażony w aktywny system rozpoznawania znaków drogowych. (...) Jeśli natomiast kierowca sobie tego zażyczy, opisywany system będzie współpracował z tempomatem. Dla przykładu, widząc początek ograniczenia do 60 km/h, tempomat może sam zejść do takiej prędkości. Wjeżdżając w teren zabudowany ciężarówka automatycznie zwolni do 50 km/h, a na autostradzie przyspieszy do 80 lub 90 km/h, zależności od kraju.
Ekrany dotykowe w samochodzie to niestety po części zło. Nie da się po nich klikać bez odrywania wzroku od jezdni jak po przełącznikach w maluchu czy innym starym samochodzie.
@urzad_kontroli_skarbowej ciiii.... pisanie smsów jest zakazane bo rozprasza. Klikanie po ekranie wbudowanym w nowe auto jest już ok bo to nowoczesne, ekologiczne, prawie autonomiczne (ʘ‿ʘ)
@takijakislogin: się zapomniało dopisać redakturowi jednego słowa, a wy od razu lament, przecież nie będą zatrudniać człowieka do korekty tekstu bo to się nie opłaca ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (183)
najlepsze
- znacząco poprawiają aerodynamikę
- kamery, szczególnie zestaw kamer mogą dać dużo lepszy zakres widoczności niż lusterko, wyświetlac dodatkowe informacje o odległości przedmiotów, zminimalizować martwe pole,
- o ułamki sekund zmniejszają czas potrzeby na zerknięcie w lusterko (są bliżej, nie brudzą się)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20130000951
Tu pewno będzie tak samo. Na rynek gdzie będą wymagane, będzie jakaś atrapa doklejona.
Dlatego tytuł trochę mylący bo ten pojazd tak jak Semi też nie jest jeszcze w praktycznym użytkowaniu.
2. Mogą mieć szerszy zakres widzenia.
3. Poprawiają areodynamikę, oszczędność paliwa.
4. Mogą być bliżej kierowcy, co poprawia czas reakcji.
Czemu dopiero teraz?
A nie zaraz, kamerki mają HDR i widzą lepiej niż ludzie...
:))))))))
tl;dr, bulki wedliny itd. bedza teraz wozone na kropli ON :)