Polski rząd chce znacjonalizować system poboru opłat za autostrady. Tymczasem...
...Niemcy chcą swój jak najszybciej oddać w ręce prywatnej spółki ponieważ zarządzanie państwowe uważają za "niegospodarne".
theonering z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 64
- Odpowiedz
...Niemcy chcą swój jak najszybciej oddać w ręce prywatnej spółki ponieważ zarządzanie państwowe uważają za "niegospodarne".
theonering z
Komentarze (64)
najlepsze
XD
#tvpis
@Defender: Narodowego Systemu Dróg i Autostrad Publicznych.
https://www.wykop.pl/link/3873501/oplaty-za-autostrady-w-polsce-to-dramat-jedne-z-najdrozszych-drog-w-europie/
https://www.wykop.pl/link/4166957/czy-najdrozsza-autostrada-w-europie-a2-bedzie-w-koncu-tansza/
Wykopowi eksperci nie moga sie zdecydowac.
@miro-bremer: Napisałem "zarządca" bo tak z reguły się to nazywa, np. tu masz mapę a to cytat ze strony GDDKiA:
pewnie, że można :)
"Jedną z konsekwencji specyficznego ustroju III RP jest to, że prywatna firma na podstawie tajnej umowy osiąga gigantyczne zyski z tytułu zarządzania odcinkiem państwowej autostrady. Każdy metr tej autostrady daje jej na czysto po 2750 zł w ciągu roku. Z racji tej, że chodzi o odcinek A4 między Katowicami a Krakowem, tych metrów będzie łącznie z 60 000!
Komentarz usunięty przez moderatora
U Nich autobahn już jest, jest stary, ciągle trzeba go remontować i zarządzać nim zarazem. Przez dziesiątki lat nazbierało się biurokracji w urzędach i teraz jest łatwiej "wyzerować" prywatyzując całość. łatwiej sprzedać i stworzyć tylko kilka regulacji ustawowych.
W Polsce natomiast sieć dróg ekspresowych i autostrad jest właściwie dopiero co budowana. To co istniało przedtem (nawet przed WW2)