5 tys. zł za wycięcie filtra DPF. Kary obejmą właścicieli i mechaników
Posłowie Nowoczesnej chcą surowszych kar dla kierowców usuwających filtry DPF. Taki wyczyn ma skutkować 10-krotnie większym mandatem, sięgającym nawet 5 tys. zł. Pod lupą znajdą się też mechanicy, którzy
Genowefa1940 z- #
- #
- #
- 119
- Odpowiedz
Komentarze (119)
najlepsze
Pytanie brzmi jak to będą sprawdzać?
Sam dwa miesiące temu kupiłem już auto z tymi wynalazkami i po rozeznaniu się dalszym okazało się, że mechanicy już niczego nie wycinają, tylko rozwiercają filtr, tak aby było w nim kilka długich, grubych dziur i wszystko wrzucają na nowo do auta. Wygląda to rzekomo tak, jakby filtr przeszedł tylko regenerację. Obudowa w środku pusta nie jest więc na pierwszy rzut oka wszystko
Tutaj wystarczy, że nieoznakowani będą ściągać każde auto ruszające spod świateł z czarną (a przy okazji też niebieską) chmurą i większość niezadbanego szrotu czy wyciętych DPFów się wyłapie.
Spalenie śmieci na wysypisku - Free.
I tak się żyje w tym Cebulstanie...
Można się rozejść, nie ma tematu.
8 generacja trzyma ceny wysoko, zawieszenie i wyciszenie praktycznie to samo co w VII, niestety słuchać pracę zawieszenia w tych autach i są na tyle twarde, że w mieście nie patrzy się na znaki tylko na studzienki...
Prowadzenie lepsze od audi, awaryjność na pewno mniejsza, 2.4 to kultowa jednostka, nie będzie paliła mało, bo nikt nie kupuje 2.4 żeby jeździć nią spokojnie... Można wydechem i chipem podkręcić pod 230KM.
No #!$%@? bardzo ważna sprawa w tej chwili dla naszego kraju PRIORYTET jak jasna cholera! Ile takich samochodów jest? Ile one wprowadzają zanieczyszczeń w porównaniu do jednego spalonego wysypiska?
DPF może nie jest do końca szczęśliwym rozwiązaniem, dlatego że dość łatwo spowodować warunki niekorzystne dla silnika(przerwanie procedury dopalania = spłynięcie ON do oleju), ale odrobina znajomości techniki/reguł i można sobie poradzić z kwestią procedury dopalania sadzy. A jak nie to warsztatowo, albo regeneracja. O Eolysach i 5. wtrysku nie wspominam.
Ale litości, tego nie robi się co 15 tys. km, albo po kilkudziesięciu tysiącach. No chyba, że się nie umie jeździć, nie ma pojęcia o technice i stosuje oleje jak do Poloneza.
Dlatego jestem za tym, by odbierać dowody za cięcie DPF-ów i katalizatorów bez wyjątku- dlaczego jakiś janusz ma mnie truć, bo nie umie w samochody, albo chce przyoszczędzić?
EGR - wpuszczanie do silnika części spalin. Ludzie się głowią i troją żeby zrobić jak najlepszy dolot żeby silnik oddychał świeżym powietrzem, jak najzimniejszym, po jak najkrótszej drodze, a producent wpycha do silnika gorące spaliny. Po co? Żeby zejść z emisjami spalin, bo normy są śrubowane non stop. Po to też powstał system start-stop, żeby na testach wyjść lepiej.
Klapki są usuwane, bo się zdarza że wpadają do cylindrów a wtedy masz górę silnika do
@ZostaneMistrzem: 3 cylindry to podsilniki. a R4 już przecież są rozłączane.
@larvaexotech: Ideą downsizingu