"Metro na Śląsku nie musi poruszać się pod ziemią. Może to być tzw. metro lekkie. Z infrastrukturą na poziomie jezdni lub nad nią." - Widzę, że ktoś nazywa tramwaje, metrem...
@NightWing: My na Śląsku mamy już nasze naziemne metro. Nazywa się "Tramwaje Śląskie SA". - pozdrawia rodowity Ślązak z Sosnowca (a niech ludziom gula chodzi).
@NightWing: Tramwaje =/= Lekkie metro (np. takie jak w Kopenhadze) =/= Ciężkie metro (np. takie jak w Warszawie).
Główna różnica jest taka, że metro jeździ z większą częstotliwością, ma większą pojemność, nie krzyżuje się z ulicami. Pociągi lekkiego metra to też nie tramwaje, które są od nich o wiele krótsze. Infrastruktura tramwajowa też nie jest kompatybilna z tą lekkiego metra. Tramwaje spełniają inną rolę od metra (metro - główna magistrala transportowa,
Kiedyś na 1 kwietnia lokalne gazety wydrukowały informacje że będą budować metro w Katowicach i że wykorzystają do tego nieczynne szyby kopalniane. Jeszcze kilka miesięcy później ludzie powtarzali tę głupotę w rozmowach a niektórzy za cholerę nie dali się przekonać że to był wkręt na Prima aprilis ( ͡°͜ʖ͡°) #takbylo #prawdziwahistoria
Pomysł dobry. Zobaczcie jak Polska jest zajebiscie zacofana. W takich Niemczech z 10 miast ma albo metro albo podziemne tramwaje. Można zainwestować miliony a później zarabiać w nieskończoność bo przecież takie metro to bedxie ciągle używane. Takie metro powinno być też w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, chociaż tam jest już PKM/SKM. ale można by dobudować podziemne stacje w centrum. Acha i jeszcze w Łodzi powinna być kolej podziemna.
Metro to jest tak ogromny koszt, że żadna firma na to pieniędzy nie wyłoży, bo to się nigdy nie zwróci. A nikt 20zł za bilet jednorazowy nie zapłaci. W artykule jest mowa o partnerstwie publiczno prywatnym, ale nie ma słowa na jakiej zasadzie miałoby to działać. Wspominane też o tzw. metrze lekkim, które jest połowę tańsze, a i tak kosztuje kilka (czyli ile? od 3 do 10?) miliardów euro za 20km. Aby
@pwone: mają bardzo rozbudowane metro, autobusy i pociągi... buspasy to norma, za niedługo każdy autobus bedzie podłączony do sieci IT, przykladowo pozwoli to na synchronizowanie z sygnalizacją świetlną, przykladowo jak jedzie caly autobus ludzi to ustawia mu na zielone i tak dalej... podnoszą akcyze na paliwo żeby ludzie przesiadali sie do komunikacji miejskiej byłem tam nie raz i stąd to wiem ale poczytać też coś można
Wyobrazcie to sobie... firma buduje metro korzystajac z juz wydrazonych tuneli, gornicy jak to gornicy beda strajkowac i domagac sie darmowych przejazdow, bo to oni drazyli xD Czekam z nadzieja na taki rozwoj sytuacji
@Jangcy: Prywatna jeśli ma faktycznie dobre środki to może to taniej i szybciej wybudować. Z doświadczenia widzę, że to co państwowe to powstaje jak najdłużej by jak najwięcej wydoić. Prywatnie nie można pozwolić na czas bo nie ma się nieograniczonego budżetu.
Komentarze (172)
najlepsze
Chyba z zakładem w Chorzowie.
Główna różnica jest taka, że metro jeździ z większą częstotliwością, ma większą pojemność, nie krzyżuje się z ulicami. Pociągi lekkiego metra to też nie tramwaje, które są od nich o wiele krótsze. Infrastruktura tramwajowa też nie jest kompatybilna z tą lekkiego metra. Tramwaje spełniają inną rolę od metra (metro - główna magistrala transportowa,
Piszą o metrze "lekkim" czyli naziemnym lub nad ziemią.
źródło: comment_AoggWbjVOApVs0AMGzgrgWXODPrAzuE5.jpg
PobierzPanie, w Łodzi zamiast Ubahn, będzie kursować U-Boot.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19328059,sztokholm-ekomadra-stolica-europy-czego-mozemy-sie-tu-nauczyc.html
Zgaduję że kolega nie jest entuzjastą austriackiej szkoły ekonomii? :)