Gdyby już trzeba wejść pod ziemię, to przecież gdzie – jak nie na Śląsku – są specjaliści od drążenia tuneli.
Głupoty, drążenie tuneli metra nie ma nic wspólnego z górnictwem i vice versa. W aglomeracji jest mnóstwo torów, które można wykorzystać i zbudować solidną sieć SKM. Wyjdzie taniej i szybciej.
Ten system jest na granicy wydolności. Nie trzeba być naukowcem, żeby stwierdzić, że byle stłuczka blokuje już całe centrum Katowic. Zwiększanie liczby pasów autostrad nic nie da, bo metro ma przewagę przepustowości. Jedna linia metra może przewieźć tyle pasażerów na godzinę, ile jest w stanie przepuścić 30-pasmowa autostrada – mówi Janusz Ćwiek, kierownik katedry transportu kolejowego Politechniki Śląskiej.
Śmiać mi się chce z rozpaczy, gdy widzę tę organizację ruchu i tandetne oznakowanie.
Komentarze (172)
najlepsze
Głupoty, drążenie tuneli metra nie ma nic wspólnego z górnictwem i vice versa. W aglomeracji jest mnóstwo torów, które można wykorzystać i zbudować solidną sieć SKM. Wyjdzie taniej i szybciej.
Śmiać mi się chce z rozpaczy, gdy widzę tę organizację ruchu i tandetne oznakowanie.