Metro w Łodzi, czyli o spektakularnej inwestycji
Budowa tunelu średnicowego pod miastem usprawni nie tylko ruch dalekobieżny, ale również aglomeracyjny. Powstanie system transportowy, który powszechnie nazywa się już metrem. Tak czy inaczej, mieszkańcy będą mogli szybciej przemieszczać się po mieście.
Projekt_Inwestor z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 137
- Odpowiedz
Komentarze (137)
najlepsze
@rochudzki: @utopjec: @MirekVonKapusta: @leanback: prosta rzecz- wystarczy trochę zmienić prawo i wyprzedać wszystkie komunalne budynki z centrów miast. I mamy już piękne centra. Ale przecież jak menela w----------z z centrum to jest to już wykluczenie społeczne xD
@tychuss
Można by rzec - mglista perspektywa (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Dworzec Główny PKS 11 stanowisk, smród straszny, połączenie z PKP miało być dobre, jest średnie.
Quo vadis Wrocław?
Dodam tylko, że łódzki dworzec może zbyt wielki nawet, panuje w nim pustka. Dziwne, że nie zaproszono kawiarni, fastfoodów. Ktoś wie, dlaczego?
Dworzec Łódź Fabryczna pod oddaniu do użytku będzie świecił pustkami. Prawdopodobnie nie będzie kiosków z prasą, kawą i przekąskami. Wiatr będzie hulał po 4 tys. mkw. powierzchni przewidywanej do najmu, bo kolej nie wyłoniła operatora dworca, którego zadaniem powinna być komercjalizacja przestrzeni użytkowej.
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/9154518,dworzec-lodz-fabryczna-wnetrze-dworca-bedzie-zialo-pustka,id,t.html
We Wrocławiu zrobiono zupełnie odwrotnie z dworcem pks, mega w------a galeria handlowa z mikrodworcem "Wroclaw Główny PKS" na poziomie -2 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Informacja
Z samej definicji.
Metro powinno posiadać oddzielną infrastrukturę od krajowej sieci kolejowej. Metro powinno mieć gęstą sieć przystanków i bardzo wysoką częstotliwość kursowania.
Więc nie, to nie będzie metro.
Nie uważam też, żeby kwestie ekonomiczne były głównym czynnikiem za / przeciw kiedy władza centralna porywa się na takie projekty - tutaj bardziej chodzi o czynniki w stylu:
- prestiż
- napędzanie rozwoju gospodarczego w miastach na trasie
- odciążanie ruchu kołowego w centrach miast, w tym kwestie ekologiczne, emisyjne, itd.
- usprawnienie ruchu i czasu dojazdu (konkurencja dla samolotów na