Niestetyty w kilku miejscach w Chorwacji takie wiatry się regularnie powtarzają. Min za tunelem Sv Rok (zwanym czasem tunelem "ciepło-zimno"). Mają nawet czasowe ograniczenia do 60 ze względu na wiatr. Raz zdarzyło mi się, że Policja zamknęła autostradę i wszystkich kierowała na zjazd, ze względu na wiatr na wiaduktach.
Jak się coś takiego kontruje? Jak nas zawiewa w lewą stronę, z jednej strony chciałoby się skręcić w lewo, żeby siła odśrodkowa przechyliła pakę w prawo, z drugiej strony kręcąc w prawo przesuwamy środek ciężkości w prawo, co tez wydaje się być sensowne...
@PawelLegowski: Kracac w prawo masz jeszcze skladowa sily odsrodkowej, ktora czesciowo dodaje sie z sila boczna wiatru i wywrotka murowana. Srodek masy zmienia sie bardzo nieznacznie w skrecie, zas podnoszacy sie samochod zwieksza powierzchnie i pozwala na podwiewanie wiatru pod niego.
Jak masz miejsce to kontrujesz w lewo, jak nie to starasz sie przynajmniej przod utrzymac w swoim pasie nawet kosztem wywrotki. Jezeli ma dojsc do kolizji to lepiej, by samochod
@KtosKtoSamNieWiesz: Jako kierowca masz być pijakiem, zgadzającym się na wszystko ćwokiem, najlepiej jeżdżącym na wekslu in blanco za minimalną krajową. ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (101)
najlepsze
źródło: comment_Wqpm9LgnYBm083H1ZIaKOXXz5DxLHbpv.jpg
Pobierzhttps://pl.wikipedia.org/wiki/Auto_Moto_Rodeo
źródło: comment_ni9kHtojq5ROkEHuWdiwUdZZmaa6P0hI.jpg
PobierzJak nas zawiewa w lewą stronę, z jednej strony chciałoby się skręcić w lewo, żeby siła odśrodkowa przechyliła pakę w prawo, z drugiej strony kręcąc w prawo przesuwamy środek ciężkości w prawo, co tez wydaje się być sensowne...
Jak masz miejsce to kontrujesz w lewo, jak nie to starasz sie przynajmniej przod utrzymac w swoim pasie nawet kosztem wywrotki. Jezeli ma dojsc do kolizji to lepiej, by samochod