@JezelyPanPozwoly: bo te analogowe przetworniki w kamerach były podobne do kineskopu analogowego CRT - "skanowały" podobnie linia za linią "komórki światłoczułe" na które padał obraz, i choć skanowanie było z pełną prędkością linii i klatek obrazu PAL/Secam, to same komórki miały znaczną bezwładność świetlną, i komórki silnie prześwietlone wcześniej - zachowywały "poświatę" zanikającą, mimo że już nie były oświetlone.
Pre-Delivery Inspection my ass. Mój stary jakoś na przełomie systemów kupił ostatnią wersję dużego fiata z tej samej fabryki na Żeraniu. Po odebraniu zakupionego pojazdu od razu udawało się do działu usterek gdzie poprawiano niedoróbki. W samochodzie mojego ojca było do zrobienia: -niedomykające się drzwi (korekta polegała na włożeniu kawałka drewna w drzwi, zasugerowaniu klientowi by sobie poszedł na papierosa i #!$%@? parę razy aż drzwi pasowały) -niedziałający klakson -niedziałająca lampka pod
@OnufryZagloba: Pre-Delivery Inspection w FSO dotyczyło tylko i wyłącznie egzemplarzy przeznaczonych na eksport i tak to wyglądało w praktycznie całym bloku wschodnim - Łady też jak szły na eksport to nie było się do czego w nich przyczepić, ale te, co szły na rynek wewnętrzny to były najgorsze parcholce - właśnie dlatego w Polsce Łady mają taką dobrą opinię - u nas jeździły eksportówki, zaś Rosjanie, Ukraińcy i cała reszta mieszkańców
Pamiętam jak chodziłem do przedszkola i usłyszałem o polonezie że jest fajny, nowy samochód i łatwo rozpoznać bo ma wycieraczkę z tyłu. Jak wracałem z przedszkola oglądałem wszystkie auta po drodze ale żaden nie miał tej wycieraczki z tyłu i wtedy zobaczyłem koparkę.
@NiepoprawnyKomentator: były na eksport tylko praktycznie, w PL szła goła seria, czasami tylko ministerstwa zamawiały bogatsze wersje. Dziadek miał służbowego 1,8 czy 2.0 w benzynie z silnikiem od jakiegoś fiata to było zupełnie inne auto....
Ciekawe jak ten lakier wygląda jak od razu po wyjeździe z fabryki myli auto w myjni automatycznej. Przecież w tamtych czasach lakier dużo dłużej musiał się wyleżeć o utwardzenia.
Komentarze (216)
najlepsze
źródło: comment_ecnuQNABmc8ADksZG3WV8q1ptAMdMFoW.jpg
Pobierz@JezelyPanPozwoly: bo te analogowe przetworniki w kamerach były podobne do kineskopu analogowego CRT - "skanowały" podobnie linia za linią "komórki światłoczułe" na które padał obraz, i choć skanowanie było z pełną prędkością linii i klatek obrazu PAL/Secam, to same komórki miały znaczną bezwładność świetlną, i komórki silnie prześwietlone wcześniej - zachowywały "poświatę" zanikającą, mimo że już nie były oświetlone.
Mój stary jakoś na przełomie systemów kupił ostatnią wersję dużego fiata z tej samej fabryki na Żeraniu.
Po odebraniu zakupionego pojazdu od razu udawało się do działu usterek gdzie poprawiano niedoróbki. W samochodzie mojego ojca było do zrobienia:
-niedomykające się drzwi (korekta polegała na włożeniu kawałka drewna w drzwi, zasugerowaniu klientowi by sobie poszedł na papierosa i #!$%@? parę razy aż drzwi pasowały)
-niedziałający klakson
-niedziałająca lampka pod
źródło: comment_gHforbCFgWEh67NOyC2Oq5Q9gmg8VLSA.jpg
PobierzZawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Mnie bardziej zastanawia montaż tego szyberdachu na polakierowanym pojeździe. Szkoda, że tego nie pokazali jak rżną dziurę w dachu i podsufitce.
źródło: comment_I4bmND5NBksuYyXefpuoVkjIPycVGNx2.jpg
Pobierzźródło: comment_NKxTTwD2MxGVdhkrCSyjZulRkODorNCW.jpg
Pobierzźródło: comment_blO0Ixl4wk0nQA714l3IeoVrH03kNaDC.jpg
Pobierz