Jak wygląda urwana łopatka turbiny silnika samolotu z perspektywy pasażera
Pasażerowie Airbusa A330 przeżyli przerażające chwile podczas lotu z Perth do Kuala Lumpur. Podczas lotu nastąpił huk i samolot wpadł w ogromne turbulencje. Pilot zawrócił do Australii, jednocześnie prosząc pasażerów o modlitwę. Po wylądowaniu okazało się ze jedna z łopatek w turbinie była oderwana.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Mesk_GEVRj8WS4M,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 159
Komentarze (159)
najlepsze
Sytuacja zagrożenia w samolocie. Stewardessa ma za zadanie poinformować pasażerów o kłopotach z maszyną, ale nie wywołując paniki:
-Czy wszyscy pasażerowie posiadają paszporty?
-Taaaak!
-Proszę je więc wyjąć na wierzch i pomachać nimi w górze.
Wszyscy wyciągają paszporty i machają.
- A teraz proszę ciasno zwinąć paszport w rulonik i umieścić w swoim odbycie.
Wielkie oburzenie wśród pasażerów.
- Ponawiam prośbę, taki paszport znacząco ułatwia identyfikację.
@pgrde: są takie silniki, jakie są oferowane w danej konstrukcji i jakie wybierze klient (nasz pan): Rolls Royce, P&W, General Electric...
Przykładowe zdjęcie kilku sztuk:
Ciekawe jaki nalot ma pilot, bo ewidentnie sytuacja go przerosła a przecież awaria silnika może się zdarzyć i na tę okoliczność są stosowne procedury, których załoga najwyraźniej nie zastosowała.
Chyba że jest coś, o czym
Btw to nie sa turbulencje a trzesienia samolotu wywołane mechanicznie :)
Komentarz usunięty przez moderatora
1 - wirnik sprężarki pierwszego stopnia obraca się zbyt szybko (6000 RPM), by brak jednej łopatki spowodował takie wibracje. Wibracje zgrane z częstotliwością obrotu odczuwalne byłyby 100 razy na sekundę... Wątpię w tak duże drgania na niższej harmonicznej.
2 - każdy silnik ma czujnik wibracji i przy zwiększonych wibracjach silnik należy wyłączyć
3 - po wyłączeniu silnika wirnik nadal się obraca (napędzany powietrzem), ale już prędkość obrotowa jest dużo mniejsza -
@KtosKtoSamNieWiesz: druga uwaga - to silnik dwuprzepływowy i łopatka wentylatora siłą odśrodkową zostanie wyrzucona na osłonę wentylatora a ta jest po za kanałem ssącym do łopatek turbin. To oznacza, ze łopatka nie trafi na inne.
Komentarz usunięty przez moderatora