@kzfr: Chodzi ci o dokładnie o ten zakręt czy taki sam, w sensie podobny? Jak o ten konkretny to nie wiem, zobacz w komentarzach pod filmikiem może coś będzie napisane.
Kwestia słabych opon, nic więcej. W naszym kraju niestety nadal liczy się wysokość bieżnika (nie zawsze nawet i to) a nie faktyczny stan opony. Opona trzyletnia trzyma już zauważalnie gorzej, wszystko co jeździ więcej niż 5 lat powinno trafiać jako odpad. Tym bardziej, że zestaw dobrych opon do przeciętnego auta to kwestia 1 000-1 500 zł. Wychodzi taniej od blacharki całego auta.
@vvkurvv_ostry: bez przesady, wyjdź z piwnicy. Większość aut na naszych drogach jest warta 15-30 tysięcy złotych, a w dużych miastach średnia jest jeszcze wyższa. Auta o wartości niższej niż 5 tysięcy to margines, podobnie jak emerytura niższa niż tysiąc złotych. Moim zdaniem to kwestia świadomości- po co mam wymieniać opony, które mają tyle bieżnika? Auto piszczy przy hamowaniu, bo takie dobre ma hamulce ( ͡°͜ʖ͡°)
Zrobił najgorsze co może być czyli wcisnął hamulec. Słychać charakterystyczne uderzenie w pedał między 16 a 17 sekundą filmu. Pozbawiło to go jakiejkolwiek możliwości wyjścia z poślizgu.
@OlgierdStopa: Głupota. To wszystko dało się spokojnie uratować tylko mimo 30 lat zabrakło doświadczenia w takich poślizgach. Gdyby jak to mówią "pokatował gofla na ręcznym pod tesco gdy spadnie śnieg" to by wiedział jak samochód zachowuję się w poślizgu i na pewno by nie hamował bo to zupełnie odcina jakąkolwiek szanse na sterowanie samochodem...
Zabrakło opon z górnej półki, ESP i umiejętności kierowcy.. bo prędkość mała, niewielka kontra pewnie załatwiłaby sprawę chociaż może to i lepiej bo za wielka spowodowałaby czołówkę z drugim autem
Brakuje tutaj pokazanej prędkości z jaką jechał... a obliczyć precyzyjnie będzie dość ciężko... chyba, że ktoś ma mapkę gdzie ten zakręt - to mogę podjąć się obliczeń na podstawie : mapki & filmiku.
Komentarze (219)
najlepsze
W naszym kraju niestety nadal liczy się wysokość bieżnika (nie zawsze nawet i to) a nie faktyczny stan opony. Opona trzyletnia trzyma już zauważalnie gorzej, wszystko co jeździ więcej niż 5 lat powinno trafiać jako odpad.
Tym bardziej, że zestaw dobrych opon do przeciętnego auta to kwestia 1 000-1 500 zł. Wychodzi taniej od blacharki całego auta.
Panie, toż samochód na chodzie za takie pieniądze dostać można, możliwe, że nawet 1/3 wehikułów na polskich drogach jest warta tyle (albo i mniej).
Większość aut na naszych drogach jest warta 15-30 tysięcy złotych, a w dużych miastach średnia jest jeszcze wyższa. Auta o wartości niższej niż 5 tysięcy to margines, podobnie jak emerytura niższa niż tysiąc złotych.
Moim zdaniem to kwestia świadomości- po co mam wymieniać opony, które mają tyle bieżnika? Auto piszczy przy hamowaniu, bo takie dobre ma hamulce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lubielizacosy: zabrakło opon młodszych od auta i mających przynajmniej 3mm bieżnika. Nie musza być z górnej półki.
chyba, że ktoś ma mapkę gdzie ten zakręt - to mogę podjąć się obliczeń na podstawie : mapki & filmiku.