Pokaz możliwości graficznych silnika Unreal Engine 4
Przy całej prezentacji poziom FPS utrzymywał się w około 120 przy specyfikacji GPU: ASUS STRIX GTX 980 Ti CPU: Intel Core i7 5820K, Core Speed 3,6 Ghz 64 GB RAM
B.....o z- #
- #
- #
- #
- #
- 149
- Odpowiedz
Przy całej prezentacji poziom FPS utrzymywał się w około 120 przy specyfikacji GPU: ASUS STRIX GTX 980 Ti CPU: Intel Core i7 5820K, Core Speed 3,6 Ghz 64 GB RAM
B.....o z
Komentarze (149)
najlepsze
Ja bym chciał móc tą kołdrę podnieść, wytrzepać i złożyć, podziwiając doskonale odwzorowaną fizykę poszczególnych materiałów, ale rzecz jasna nie da się tego zrobić, bo to wszystko jest zbiorem obiektów 3D "przyspawanych" do siebie.
Do doniczki bym też mógł podejść i wziąć ziemię w garść, by następnie usypać troszkę na szafkę czy podłogę, takie małe górki, ziarenko po ziarenku. Oczywiście również nie ma takiej możliwości...Z dekadę lub dwie brakuje
Komentarz usunięty przez moderatora
Na dzień dzisiejszy złożoność obliczeń potrzebna do wyliczania oświetlenia metodami energetycznymi (czyli takimi gdzie symuluje się podróż zrbioru fotonów) nie pozwala na ich pełną implementację po stronie karty graficznej, co nie znaczy, że to sie kiedyś nie zmieni. Póki co stosuje się różnego rodzaju modele uproszczone.
No, ale wracając do sedna Twojego pytania. Dokładne wyliczenie gdzie co jak ma być zaciemnione czy ewentualnie przybarwione kolorem sąsiedniego obiektu (który też oświetla światłem odbitym) może zajmować pół godziny, bo to liczy procesor, który nie jest wyspecjalizowany do tego typu zadań. Dla CPU to zadanie jak każde inne. Natomiast wyrenderowanie obiektu z teksturą to już dla karty ułamek sekundy, bo ma do tego specjalizowany układ. Na dodatek ten układ nie zajmuje się wyliczaniem oświetlenia metodą