Bonus ode mnie: jak wygląda olej w manualnej skrzyni biegów po 22 latach pracy i przebiegu ponad 500 000km. Skrzynia działała względnie dobrze, tylko sypnął się synchronizator 3 biegu(właśnie przez stary olej)... Po zmianie wyraźna różnica na plus, biegi wchodzą jednym palcem, synchronizator 3 biegu prawie przestał chrobotać, nowy olej koloru złocistego, a to co wyleciało to już nie był olej, tylko jakaś substancja. Audi A4 B5 1.9 TDI 1Z 1995.
Kilka razy słyszałem, że manualnych skrzyniach nie ruszać bo poźniej problemy mogą być.
@3mielu: bzdury powielane przez znachorów. Wymieniać. Wymieniłem w 3 autach w domu i w każdym skrzynie zaczęły pracować płynniej(przy zmianach biegów, szczególnie jak jest zimno). Tylko ważne by nie zalać złego oleju! Trzeba dopasować olej do skrzyni, nie tylko lepkość np 75W80 się liczy! Polecam tylko oleje z ASO, bo niektórzy leja motule do VW, skrzynie siadają,
Pamiętam taki przypadek, że kobieta w mercedesie legendarnej beczce, którą miała od nowości nie wymieniała oleju przez milion kilometrów bo nie wiedziała że się wymienia tylko dolewała jak brakowało.
@rzeznianumer5: Pytam się z ciekawości co było dalej... Możesz napisać jak się sytuacja zakończyła czy silnik do wymiany?? Nieeee lepiej opluć zgnoić człowieka
Skąd w ogóle wiadomo że to silnik który przejechał 450 tyś bez wymiany oleju. Bo nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji, może ktoś po złości cukru nasypał i zrobiła się taka lepka maź?
Komentarze (240)
najlepsze
co za durny opis, wybierz jedno!
@3mielu: bzdury powielane przez znachorów. Wymieniać. Wymieniłem w 3 autach w domu i w każdym skrzynie zaczęły pracować płynniej(przy zmianach biegów, szczególnie jak jest zimno). Tylko ważne by nie zalać złego oleju! Trzeba dopasować olej do skrzyni, nie tylko lepkość np 75W80 się liczy! Polecam tylko oleje z ASO, bo niektórzy leja motule do VW, skrzynie siadają,
no dokładnie
wygada na dopiero co zalany motodoktorem
rozbierałem silniki po takiej "naprawie", wszystko poszło do huty