Tylko się zastanawiam, czy taka prędkośc jest konieczna dla śmigieł :) W transporcie nie za bardzo, rosną koszty lawinowo, wojsko, niby też ale żadnej poważnej ucieczki z pola walki to nie zapewni, co ma ich dogonić to dogoni :D Może dla ratownictwa medycznego?
@velaskez: opór powietrza nie maleje po przekroczeniu Macha. Rośnie ale wolniej, bo współczynnik CX maleje ale prędkość nadal rośnie. To co pokazałeś na wykresie to współczynnik oporu. Opór powietrza = Współczynnik CX * prędkość^2. @takashi20:
@ArschGesicht dodam troche ciekawostek, w zwykłych śmigłowcach dodając "gazu" wirnik nie zwiększa prędkości obrotowej tylko zmienia się kąt natarcia łopat generując większą siłę nośną. Wirnik zawsze kręci się z tą samą prędkością obrotową. Rosyjskie wirniki kręcą się przeciwnie do amerykańskich. Śmigłowce hybrydowe są szybsze w nich zmniejsza się obroty wirnika ale dodaje się skrzydła rekompensujące stratę siły nośnej. Przykład
To ma sens tylko dla czystych klasycznych helikopterów, jednak gdy weźmiemy pod uwagę helikoptery które wspomagają się innymi silnikami generujące ciąg w kierunku którym się poruszają to założenie filmiku jest nie prawdą. Już powstały helikoptery potrafiące przebić tą barierę, a technicznie nadal są helikopterami.
Komentarze (133)
najlepsze
http://www.wonderslist.com/10-fastest-helicopters-in-the-world/
@HHHHHH:
407 km/h
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=20821
Tylko się zastanawiam, czy taka prędkośc jest konieczna dla śmigieł :)
W transporcie nie za bardzo, rosną koszty lawinowo, wojsko, niby też ale żadnej poważnej ucieczki z pola walki to nie zapewni, co ma ich dogonić to dogoni :D
Może dla ratownictwa medycznego?
końcówka śmigła też nie może się kręcić za szybko aby nie przekroczyć bariery dźwięku. To samo jest ze śmigłami w silnikach odrzutowych i sprężarkach.
@takashi20:
Kąt natarcia, w sensie że podnosi tył a opuszcza przód?
@PranieMuzgu: Tak, ale łopat.
Komentarz usunięty przez moderatora