PIC nie dostaje za te pociągi dotacji, robi to na własne ryzyko - widać to im się opłaca. Problem jest inny, mianowicie, że na niektórych trasach nie ma praktycznie alternatywy dla drogich ekspresów, np.: Warszawa-Gdańsk.
ybierze własne auto albo samolot zamiast pociągu. Ja z rodziną co jakiś czas jeździmy na weekend zwiedzić jakieś miasto - czasem wybieramy pociąg. Przypuszczam, że pendolino już nie wybierzemy bo miejsce wyjazdu też możemy dostosować do cen połączeń.
@Fidel1: Jako osoba która kiedyś dużo jeździła zawodowo mogę stwierdzić, że jeżeli czas jest podobny, to biznes raczej wybierze pociąg niż samochód czy samolot. W pociągu można sobie popracować i jeździ się z
Już dawno mówiłem że jak pociągi były by max za 79 zł na najdłuższej trasie niezależnie od składu (regio czy EC) to ludzie by walili drzwiami i oknami jak w Indiach by tylko jechać...
@merti: Problemem nie są ceny regularne (wystarczy porównać z Czechami gdzie są podobne) tylko w ofertach specjalnych, które zachęcają do częstszych podróży pociągiem lub wybierania pociągu jako podstawowy środek lokomocji, przykłady: czeska IN Karta, która polega na wykupie stosunkowo taniej zniżki 25%/50%/100%, przejazdy grupowe, czy rodzinne.
@Mete: Ale po co mieliby to robić? Skoro przy bilecie po 10 zł i obłożeniu 90% zarobią tyle samo co przy bilecie po 30 zł i obłożeniu 30%? Im mniej ludzi, tym lepiej, mniej sprzątania, mniejsza szansa, że ktoś coś zniszczy albo będzie wszczynał awanturę. Taki manewr z obniżeniem cen miałby sens tylko wtedy, jeśli wzrost liczby widzów byłby proporcjonalnie wyższy niż spadek zysku z pojedynczego widza na skutek podwyżki cen
Niezłe #!$%@? mózgowe, jęczeć że bilety drogie, bo podrożały w pierwszej klasie. To chyba na tym polega, w pierwszej klasie mają być drogie, żeby ci którzy mają pieniądze subsydiowali przejazd ludzi z klasy drugiej.
@7oo-: Co Ty próbujesz wykopkom tłumaczyć kulisy prowadzenia biznesu transportowego? Jak dla nich transport to autobus czy uber a biznes to stoisko z paróweczkami? Nie mieli styczności to nigdy nie załapią. Łap plusa.
Niech zobaczą różnice w cenach economy<>business<>1st class w samolotach na dłuższych trasach to dopiero raban będzie ...
@Arsenazo: dobrze już dobrze. pierwsza klasa ma być tak wyceniona żeby każdy mógł z niej skorzystać kiedy zechce. najlepiej to zlikwidujmy drugą i będzie tylko pierwsza. po 19,99 z Zakopanego nad morze!
@janekplaskacz: nie wiedziałem, w takim razie lipa większa niż w polskim busie ._.
@calka_stochastyczna: niby tak, z drugiej strony dzięki temu nie masz już teraz wykupionych wszystkich tanich biletów na połączenia w wakacje tylko miesiąc przed planowanym urlopem siadasz przed komputerem i kupujesz w cenie promocyjnej. No, tylko oczywiście nie od 1 do 3 rano, bo wtedy internet w PKP wyłączają :D
Według mnie regularne ceny na Pendolino (bez promocji) i tak są bardzo wysokie. Szczególnie jeśli uwzględnimy jaka jest różnica w czasie przejazdu na trasie KRK>WAW, między TLK a Pendolino. Oczywiście wiem, że standard dużo wyższy ale i tak nie jestem przekonany.
Kraków - Warszawa opcje(trasę znam jak własną kieszen )
POCIĄG
W tej chwili na tej linii nie da się już kupić taniego biletu bo bydło się rzuciło i 111 złotych trzeba dać za IC Pendolino z tygodniowym wyprzedzeniem, jedzie się 2,5 godziny w komforcie
Jest jeszcze wersja dla ubogich TLK ale jeździ rzadko 50-60 złotych bilet jedzie się 2,40
BUS Jedynie Polskibus, Estończycy z Luxexpress wycofali się, oferują tylko przejazdówki 4
Komentarze (284)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tak nawiasem - pewna alternatywa jest, ale nie kolejowa...
@Fidel1: Jako osoba która kiedyś dużo jeździła zawodowo mogę stwierdzić, że jeżeli czas jest podobny, to biznes raczej wybierze pociąg niż samochód czy samolot. W pociągu można sobie popracować i jeździ się z
Niech zobaczą różnice w cenach economy<>business<>1st class w samolotach na dłuższych trasach to dopiero raban będzie ...
nie wszystko jest dla wszystkich.
@calka_stochastyczna: niby tak, z drugiej strony dzięki temu nie masz już teraz wykupionych wszystkich tanich biletów na połączenia w wakacje tylko miesiąc przed planowanym urlopem siadasz przed komputerem i kupujesz w cenie promocyjnej. No, tylko oczywiście nie od 1 do 3 rano, bo wtedy internet w PKP wyłączają :D
POCIĄG
W tej chwili na tej linii nie da się już kupić taniego biletu bo bydło się rzuciło i 111 złotych trzeba dać za IC Pendolino z tygodniowym wyprzedzeniem, jedzie się 2,5 godziny w komforcie
Jest jeszcze wersja dla ubogich TLK ale jeździ rzadko 50-60 złotych bilet jedzie się 2,40
BUS
Jedynie Polskibus, Estończycy z Luxexpress wycofali się, oferują tylko przejazdówki 4