W tym roku za pakiet OC/AC/NNW zapłaciłem o 10% mniej niż przed rokiem. W tej cenie dostałem znacznie wyższą kwotę NNW (150k zamiast 40k) i zajebiaszczy pakiet Assistance. 1.8
@_peszek_: Bo to mocno zależy gdzie. Miejsce zamieszkania w centrum dużego miasta (Wrocław) i w tym roku ubezpieczenie poszło do góry o prawie 100% (było 460 jest 820). Drugie auto ubezpieczone na jakimś zadupiu - cena bez zmian.
Mi przysłali przedłużenie na 1660zł PZU... wcześniej płaciłem 500zł. Gdyby nie znajomości to pewnie bym tyle płacił a tak to płace 350:) silnik 2.3 za samo OC.
@Jaszczomp1313: nie, po prostu te przedłużenia, które przesyłają są z dupy. Wypowiadasz umowę i idziesz jeszcze raz do agenta by wyliczył. Nie trzeba żadnych znajomości do tego.
Też dostałem przedłużenie z 600zł na 1250zł auta, ostatecznie zapłaciłem 650. Moto też mi przysłali 160zł z 90zł - ostatecznie zapłaciłem 95zł ;) Zdaje się nie biorą pod uwagę zniżek w tych listach…
To, że pojemność silnika ma wpływ na OC to bzdura jakich mało. Co za różnica, czy rozbije ferrari jadąc maluchem czy passerati? W tym tkwi cały problem. KNF podwyższył składki, bo ubezpieczyciele działali na skraju opłacalności i żeby utrzymać wypłacalność na każde wydarzenie drogowe było to konieczne. Należy też pamiętać, że nie jeździmy nowymi autami i na ulicach spotkać można wiele wraków.
Hipotetycznie, 20% klientów AXA powoduje przynajmniej kolizję drogową. Rzadko kiedy
Też uważam, że jeśli masowo nie upadają to KNF się niepotrzebnie miesza.
@r3m0: Tutaj mam mieszane uczucia, (mówię już ogólnie, a nie konkretnie o tym przypadku), KNF ma wyprzedzać sytuację, gdyby upadały to już troszkę po ptakach była by reakcja. Podobnie z resztą z Amber Gold, KNF ostrzegał wcześniej (w ten sposób uratowałem 150 k zł znajomym, bo właśnie tam doczytałem, po fakcie to raczej było by słabo przeczytać ;) ).
odpowiedzialność zbiorowa? Jeżdżę 3 lata i nie miałem nawet stłuczki, dlaczego mam ponosić karę za tych nierozważnych kierowców?
@PLDan: nie odpowiedzialność zbiorowa tylko statystyka, szacowanie ryzyka. Jak sobie inaczej wyobrażasz ustalanie składek dla milionów samochodów i kierowców?
Aktuariusz w towarzystwie ubezpieczeniowym: Wychodzi na to, że 20 letni kierowca Passata w TDI to najbardziej ryzykowna grupa ubezpieczonych, powodują kolizje 34 razy częściej niż inni
@Klopsztanga: Doczytaj czym jest KNF i jakie ma obowiązki. Ubezpieczyciele nie będą chcieli wypłacać odszkodowań albo zanizac wypłaty (tak jak dotychczas ci z najtansi) to znowu lament, że nikt nie sprawuje kontroli. Sprawdź też ceny OC za granicą.
Komentarze (411)
najlepsze
W tej cenie dostałem znacznie wyższą kwotę NNW (150k zamiast 40k) i zajebiaszczy pakiet Assistance.
1.8
Też dostałem przedłużenie z 600zł na 1250zł auta, ostatecznie zapłaciłem 650. Moto też mi przysłali 160zł z 90zł - ostatecznie zapłaciłem 95zł ;) Zdaje się nie biorą pod uwagę zniżek w tych listach…
Jest jakiś progres z motocyklami? Za 1.5 miesiąca kończy mi się OC w jednym ;)
KNF podwyższył składki, bo ubezpieczyciele działali na skraju opłacalności i żeby utrzymać wypłacalność na każde wydarzenie drogowe było to konieczne.
Należy też pamiętać, że nie jeździmy nowymi autami i na ulicach spotkać można wiele wraków.
Hipotetycznie, 20% klientów AXA powoduje przynajmniej kolizję drogową. Rzadko kiedy
@r3m0: Tutaj mam mieszane uczucia, (mówię już ogólnie, a nie konkretnie o tym przypadku), KNF ma wyprzedzać sytuację, gdyby upadały to już troszkę po ptakach była by reakcja. Podobnie z resztą z Amber Gold, KNF ostrzegał wcześniej (w ten sposób uratowałem 150 k zł znajomym, bo właśnie tam doczytałem, po fakcie to raczej było by słabo przeczytać ;) ).
@PLDan: nie odpowiedzialność zbiorowa tylko statystyka, szacowanie ryzyka. Jak sobie inaczej wyobrażasz ustalanie składek dla milionów samochodów i kierowców?
Aktuariusz w towarzystwie ubezpieczeniowym: Wychodzi na to, że 20 letni kierowca Passata w TDI to najbardziej ryzykowna grupa ubezpieczonych, powodują kolizje 34 razy częściej niż inni
PDLan: Ale ja jestem inny niż wszyscy
Aktuariusz:
Dlaczego do OC się #!$%@? rząd?