@iwadrian: Kuba przede wszystkim mógłby się wykazać zasadniczą praktyką (bo może wiedzę to on ma tylko jej nie stosuje) nt. bezpieczeństwa lotów dronami (o którym zresztą sam wspomina). Nie wnikam czy ma odpowiednie uprawnienia (choćby BVLOS - czyli pozwolenie na loty bez zasięgu wzroku), ale coś takiego jak zakaz lotów nad jezdnią (3:58) to absolutna podstawa.
PS: Kuba mógłby przy okazji udzielić praktycznej porady - przykładowo takiej, że kupno Phantoma 4
Mam.Sprzęt spoko,dość głupoodporny,co nie znaczy,że nie da się go skasować,co mnie udałoby się już w trakcie pierwszego lotu gdy pomyliłem wskaźnik odległości z wysokością,czyli dron nie był na wysokości 50 metrów tylko 50 metrów ode mnie,co spowodowało,że o mało w drzewo nie przywaliłem. ( ͡°͜ʖ͡°) Przy odrobinie rozsądku eksploatacja bezproblemowa.Śledzenie obiektów działa ok,pod warunkiem,że obiekt nie jedzie zbyt szybko i nie nachodzą na niego inne obiekty,bo
@eltrial: Trudno powiedzieć.Nie musiałem korzystać.Gdzieś miałem zapisy,musiałbym się upewnić.Generalnie ubezpieczyciel za nic by najchętniej nie płacił - to zasada stara jak świat.Generalnie lepiej jest ubezpieczenie mieć niż nie mieć.( ͡°͜ʖ͡°)
Super sprzęt, ale jednak 6 tysięcy to dla mnie za dużo kiedy jeżdzę autem za 1 tysiąc złotych. Dlatego też kupiłem sobie Tarantulę i nie mogę się jej doczekać :)
@SquashPL: to tylko moja opinia, wielu ludziom X6 się podoba. Może skrzywiło mnie latanie H8 mini, to jest mały wariat i ciężko znaleźć tak zwrotny większy model. Ja kupiłem XK za 250zł, wersja z prawdziwym FPV (nie wifi). Kupiłem, bo lata lepiej na pilocie z X6, który i tak już mam. I ma FPV, żeby nauczyć się na tym latać ;) Wersja bez kamery w okolicach 170zł-180zł. Wersja z kamerą i
@Qontrol: albo myślą choć trochę i wiedzą, że ciężki model z mocnymi silnikami może zrobić poważną krzywdę postronnym osobom. Choćby w przypadku awarii lub utraty kontroli.
Kusi mnie żeby go kupić i nagrać swoje miasto, ale byłoby pewnie tak jak z moim samochodzikiem RC który kosztował mnie ok 3000 a znudził się po kilku przejazdach i tak leży sobie już rok w szafie.
Te baterie... te 28 min to wciąż mało. Tylko tak się wydaje, że to pół godziny zabawy, ale parametr ten jest podany dla warunków laboratoryjnych - podobnie jak spalanie samochodu na etykiecie w salonie.
To tylko pamiętajcie jeszcze żeby nie latać w CTR bez zezwolenia. Mam nadzieję, że w tym przypadku kolega akurat zezwolenie miał, bo latał dokładnie nad warszawskim punktem N, i na trasie do/z okęcia (E-O-N)
Komentarze (146)
najlepsze
PS: Kuba mógłby przy okazji udzielić praktycznej porady - przykładowo takiej, że kupno Phantoma 4
Przy odrobinie rozsądku eksploatacja bezproblemowa.Śledzenie obiektów działa ok,pod warunkiem,że obiekt nie jedzie zbyt szybko i nie nachodzą na niego inne obiekty,bo
Trudno powiedzieć.Nie musiałem korzystać.Gdzieś miałem zapisy,musiałbym się upewnić.Generalnie ubezpieczyciel za nic by najchętniej nie płacił - to zasada stara jak świat.Generalnie lepiej jest ubezpieczenie mieć niż nie mieć.( ͡° ͜ʖ ͡°)
To jest obowiązek a nie dobra praktyka - tzn OC dla operatora.
Ile czasu zajęło Ci przygotowanie się do egzaminu na świadectwo kwalifikacji uavo bvlos?
Ja kupiłem XK za 250zł, wersja z prawdziwym FPV (nie wifi). Kupiłem, bo lata lepiej na pilocie z X6, który i tak już mam. I ma FPV, żeby nauczyć się na tym latać ;)
Wersja bez kamery w okolicach 170zł-180zł. Wersja z kamerą i
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Konkretne punkty w 4.10.2, trasy dolotowe i odlotowe: 4.10.1
Trasy i punkty w formie graficznej na mapie: http://www.ais.pata.pl/aip/aippliki/EP_AD_2_EPWA_7-2-1_en.pdf
Więcej info: http://www.pansa.pl/index.php?menu_lewe=ops⟨=pl&opis=OPS/opsinfo