Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko201
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

2918

Kupiłem produkt, zweryfikowałem w laboratorium i dostałem ostrzeżenie od Allegro

Kupiłem produkt, zweryfikowałem w laboratorium i dostałem ostrzeżenie od Allegro

To jest jeden z tych case'ów, gdzie człowiek zaczyna się zastanawiać, czy system karze za zgłaszanie problemów, a nie za ich tworzenie. Kupiłem na Allegro olejek opisany jako C-D 30% / full spectrum. Zbadałem go w niezależnym laboratorium zgłosiłem do Allegro i dostałem od nich ostrzeżenie.. ;)

nunek07
nunek07
nunek07
z
wykop.pl
dodany: 28.01.2026, 09:56:14
  • #
    allegro
  • #
    cbd
  • #
    cbdvitmed
  • #
    opinia
  • 503
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

To jest jeden z tych case’ów, gdzie człowiek zaczyna się zastanawiać, czy system karze za zgłaszanie problemów, a nie za ich tworzenie.

Kupiłem na Allegro olejek opisany jako C-D 30% / full spectrum. Nie dlatego, że „wierzę w cuda”, tylko dlatego, że przy tej cenie i deklaracjach od razu założyłem, że to wymaga weryfikacji. Zamiast pisać „wydaje mi się”, zrobiłem to, co moim zdaniem powinien móc zrobić każdy kupujący, czyli sprawdziłem produkt w laboratorium (tym samym na które powołuje się sprzedawca) i próbowałem ostrzec kolejnych klientów.

1) Oferta

  • Link: https://allegro.pl/oferta/olejek-konopny-c-d-30-certyfikowany-premium-11503141152
  • Zakup: 14.01.2026
  • Paragon (de facto na inną kwotę, zapłaciłem 50,71zł a nie 50zł)

W ofercie padają deklaracje typu „C-D 30%” i określenia sugerujące „full spectrum” (na ten moment widzę, że oferta została delikatnie zedytowana przez sprzedającego, aczkolwiek na etykiecie produktu również widnieje informacja "Pełne spektrum").

2) Co zrobiłem (tak, celowo)

Tak - kupiłem go z zamiarem wysłania do badania. Powód? Prosty ;) na rynku produkty 30% (szczególnie „full spectrum”) mają zwykle wyższą cenę, a tu wyglądało to jak klasyczny „deal życia”. Wolałem to zweryfikować twardo, zamiast rozkręcać plotki, czy kręcić niepotrzebną dramę.

3) Wynik badania HPLC

Zleciłem analizę HPLC (profil kannabinoidów). Wynik:

  • C-D: 18,46% (m/m) (przy deklaracji „30%”)
  • Suma kannabinoidów: 19,01% (m/m)
  • pozostałe kannabinoidy w ilościach niskich/śladowych (m.in. CBG 0,16%, CBC 0,15%, CBDV 0,04%, CBN 0,05%)
  • raport: EkotechLAB, próbka 55/26, data badania 26.01.2026 Raport kompletny posiadam, poniżej zrzut z samymi wynikami:

I teraz clue: ja nie piszę „oszustwo”, „ściema” ani nic takiego. Ja mówię: deklaracja 30% vs wynik 18,46%. Liczby. Dokument. Koniec.
Na zgłoszoną reklamację do sprzedawcy, otrzymałem tylko suche "OK" i zwrot wpłaty. Zero poczucia odpowiedzialności.

4) Co zrobiłem dalej na Allegro (w dobrej wierze ;) )

  • Zgłosiłem sprawę do Allegro i dołączyłem raport + screeny oferty.
  • Wystawiłem opinię produktową opartą na faktach, bez wyzwisk, z załączonym zrzutem z laboratorium. Zgłoszenie nr: 58633928.
  • Wystawiłem opinie sprzedającemu z wynikami analizy

5) I tu zaczyna się absurd: reakcja Allegro

  • Opinia produktowa została usunięta.
  • Dostaję maila „dziękujemy, dzięki takim zgłoszeniom dbamy o bezpieczeństwo serwisu”.
  • Konsultantka pisze, że sprawdziła sprawę i nie widzi powodu, by opinia była niewidoczna → opinia wraca.
  • Po chwili opinia znów znika.
  • Znika również opinia wystawiona przy sprzedającym
  • Dostaję ostrzeżenie za „uczestniczenie w transakcji w celu zaszkodzenia sprzedającemu” (art. 10.1 regulaminu) + sugestia, że kolejne naruszenie może skończyć się ograniczeniami konta.
  • Składam odwołanie
  • OPINIA PRODUKTOWA ZOSTAJE PRZYWRÓCONA
  • Opinia produktowa zostaje ponownie usunięta ;)
  • .....

Czyli w skrócie: kupujesz produkt, robisz badanie, próbujesz ostrzec innych – a finalnie to ty dostajesz ostrzeżenie. Czy w takim przypadku, Allegro nie staję się częścią tej nieuczciwej praktyki?

6) Dlaczego to jest niebezpieczny mechanizm

Bo jeśli platforma uznaje zakup „w celu weryfikacji” za „działanie na szkodę sprzedawcy”, to w praktyce:

  • zniechęca do zgłaszania nieprawidłowości,
  • a kupujący tracą realny system wczesnego ostrzegania (opinie).

A sprzedawca? Sprzedaje dalej. Ja tymczasem dostaję „żółtą kartkę”.

7) Rejestr powiadomień GIS – dodatkowy trop

Sprawdziłem też publiczny rejestr powiadomień GIS i znalazłem wpis:

  • pozycja 183368 oraz 183365 widnieją jako 30% (rok 2022)
  • „Olej konopny Premium 30%”, kwalifikacja: suplement diety
  • podmiot: CBDVITMED ANNA STRANKOWSKA

To nie jest „certyfikat jakości”, ale pokazuje, że temat jest poważny i formalnie „w obrocie”, więc tym bardziej oczekiwałbym, że opinia oparta o badanie nie będzie zamiatana pod dywan.

I pytania do Was:

  • Czy ktoś miał podobny przypadek na Allegro (usunięcie opinii + ostrzeżenie mimo dowodów)?
  • Jaką ścieżkę polecacie równolegle poza GIS? Rzecznik Praw Konsumentów / UOKiK?
  • Jak napisać opinię, żeby nie dawać platformie pretekstu do jej usunięcia, a jednocześnie ostrzec kupujących faktami?
  • A może odpuścić, bo to walka z wiatrakami i szkoda zdrowia ? ;)

Ja chciałem tylko jednego, żeby kolejni ludzie byli świadomi, że deklarowane „C-D 30%”, po badaniu ma 18,46%. I za to dostałem ostrzeżenie.

*Publikuję wyłącznie treści, do których mam prawa lub które są publicznie dostępne - bez danych wrażliwych i bez naruszania czyjegokolwiek wizerunku ani praw osób trzecich.

#allegro #cbdvitmed #opiniaproduktowa

Treści powiązane (6)

OP to manipulant
Morf
z wykop.pl
  • 560
Sklep OPa - może warto przebadać też jego olejki
precz_z_komunia
z cbdgreen.pl
  • 472

Komentarze (503)

najlepsze

Vahanara888
Vahanara888
Vahanara888
28.01.2026, 10:13:22 via Wykop
  • 1354
Bardzo dobrze zrobiłeś, możliwość takich badań w szczególności żywności/wody/suplementów powinna być dostępna powszechnie i w niskiej cenie. W momencie kiedy państwo nie ma praktycznie żadnej kontroli nad tym co trafia do sklepu takie akcje piętnujące producentów oszustów jak najbardziej są potrzebne. No ale kluczem jest tutaj dostęp do tanich badań składu.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ArtyQ
ArtyQ
28.01.2026, 10:32:51 via Wykop
  • 123
@Vahanara888: Tak i ludzie nie chcieli by kajzerek z ukraińskiej mąki. Polak nie świnia zje wszystko, sól drogowa kraszona żelazocyjankiem wchodziła wiele lat, a onkolodzy cieszą się z dostatku nie tylko pracy!
  • Odpowiedz
smk666
smk666
28.01.2026, 11:09:13 via Wykop
  • 83
dostępna powszechnie i w niskiej cenie. W momencie kiedy państwo nie ma praktycznie żadnej kontroli


@Vahanara888:
Przy czym ostatecznym rozwiązaniem nie jest dostępność w niskiej cenie tylko przywrócenie kontroli państwa tak aby każdy konsument mógł w pełni ufać temu, co deklaruje producent/dystrybutor. Przecież takie coś powinno być rutynowo sprawdzane a kary tak wysokie (i trąbione publicznie) aby nikomu nie opłacało się deklarować bzdur.
  • Odpowiedz
jedz_se
jedz_se
28.01.2026, 10:30:29 via Wykop
  • 837
Wytłumaczenie - allegro dostaje taką samą prowizję od legitnego produktu, jak i podróbki/nierzetelnego. Dziękuję. Co wygrałem?
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

nunek07
nunek07
nunek07
Autor
28.01.2026, 10:31:17 via Wykop
  • 22
@jedz_se: +1, trudno się nie zgodzić z tą tezą.
  • Odpowiedz
Bartholomew
Bartholomew
28.01.2026, 11:32:09 via Android
  • 42
@jedz_se:

allegro dostaje taką samą prowizję od legitnego produktu, jak i podróbki/nierzetelnego


Niekoniecznie. Możliwe, że większą. :) Bo z założenia takie "okazje" mają cieszyć się większym zainteresowaniem, ergo obrotem.
  • Odpowiedz
Morf
Morf
28.01.2026, 14:00:41 via Wykop
  • 683
@nunek07 dlaczego nie wspomniałeś że sam zajmujesz się sprzedażą olejków C-D i wcale nie jesteś "zatroskanym klientem" tylko po prostu konkurencyjnym sprzedawcą ?

- https://zarabiam.com/Temat-nazwa-pl-ucieczka-od-nich-162538
- https://cbdgreen.pl/
- https://cbdgreen.pl/produkt/olejek-konopny-c-d-30-green-line/

No chyba, że ktoś wierzy że "ktoś" postanowił zrobić konto o takim samym loginie i podpiąć do niego sklep z C-D? Co za przypadek nie?
Morf - @nunek07 dlaczego nie wspomniałeś że sam zajmujesz się sprzedażą olejków C-D i...

źródło: Screenshot 2026-01-28 at 14.59.10

Pobierz
  • 91
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hunteriarz
hunteriarz
hunteriarz
28.01.2026, 14:11:25 via Wykop
  • 123
@Morf: brawo
  • Odpowiedz
krol_europy
krol_europy
28.01.2026, 14:27:55 via Wykop
  • 657
@Morf: ale że co?
jeśli sprzedający oferuje niepełnowartościowy produkt, wprowadza klientów w błąd, to op nie ma prawa tego nagłośnić tylko dlatego, że też jest z tej branży?
pokrętna logika ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
LudzieToDebile
LudzieToDebile
LudzieToDebile
28.01.2026, 10:02:08 via Wykop
  • 336
@allegro_pl i co wy na to?
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mocten
mocten
28.01.2026, 10:24:45 via Wykop
  • 328
@LudzieToDebile: Wyjebka i co im zrobisz. Allegro się stacza.
  • Odpowiedz
LudzieToDebile
LudzieToDebile
LudzieToDebile
28.01.2026, 10:29:12 via Wykop
  • 37
@mocten: Niestety tak to wygląda. Prowizja nie śmierdzi. A że ktoś dostanie trochę więcej czy trochę mniej marychy, to kogo to?
  • Odpowiedz
s.....a
s.....a
konto usunięte 28.01.2026, 11:00:01 via Wykop
  • 177
Klasyczny przypadek "strzelania do posłańca". System weryfikacji Allegro reaguje na słowa kluczowe, a nie na kontekst - ktoś zgłasza problem z produktem, to automatycznie jest traktowany jak zagrożenie dla platformy. Ironia polega na tym, że sprzedawca fałszywego towaru prawdopodobnie dalej sprzedaje, a kupujący który to udowodnił dostaje ostrzeżenie.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ipkis123
ipkis123
28.01.2026, 11:36:11 via Wykop
  • 20
@scoria: Rozwiniesz? Jak stacjonarny sklep sprzedaje podróbki z pełną świadomością to też to nie wina sklepu?
Pamiętasz czasy jak ludzie oceniali PRODUKT NA KONKRETNEJ AUKCJI? No to "posłaniec" stwierdził, że koniec z tym i teraz wrzuca wszystko do jednego wora.

Allegro ma głęboko gdzieś czy sprzedaje się u nich podróbki czy nie. I jak widzisz nawet to UKRYWA
  • Odpowiedz
s.....a
s.....a
konto usunięte 28.01.2026, 16:50:07 via Wykop
  • 4
@Krzyz21: zgadza się, w normalnym kraju taki produkt ląduje na czarnej liście, a sprzedawca dostaje bana. U nas Allegro woli chronić prowizję niż konsumenta. Ale hej, przynajmniej mamy darmową dostawę Smart ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
28.01.2026, 10:59:22 via Wykop
  • 127
Zdecydowanie GiS i UOKiK, chociaż nie mam w UOKiK większej wiary, to przynajmniej będziesz wiedział że coś w temacie zrobiłeś.
Co do Allegro i sprzedawcy , to sprzedawca ma produkt na którym stoi 30% i nie ma powodu by to kwestionować - Ty sprawdziłeś i teraz pytanie czy ta jedna próbka wystarczy. zainteresowane podmioty pewnie dokonają własnej analizy, możesz przyciąć głupa i do producenta bezpośrednio uderzyć że jest prawdopodobne że ktoś sprzedaje
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
28.01.2026, 14:17:03 via Wykop
  • 19
@Morf: Troche nie ma znaczenia. Bo jeśli ktoś sprzedaje coś z danymi parametrami to oczekujesz tych parametrów. a jeśli jest sprzedawcą to walczy z nieuczciwą konkurencją ¯\(ツ)/¯
Tak czy siak, klient na tym zyska.
  • Odpowiedz
Wolfers
Wolfers
Wolfers
30.01.2026, 08:20:14 via Wykop
  • 1
@TwojaStaraTanczyMambe:

Tutaj szerszy kontekst sprawy
https://wykop.pl/wpis/84785605/jak-cwaniak-i-oszust-uzywa-portalu-wykop-pl-do-nis
@wujek_zla_rada +3199
Jak cwaniak i oszust używa portalu wykop.pl do niszczenia konkurencji a pelikany łykają.

tldr:
1. nunek zleca stworzenie plagiatu sklepu z olejkami
2. nunek kupuje konta, lajki, zakłada kolejne strony, zleca pozycjonowanie, tworzy grupy na fb i placi za fejk konta by się tam zapisywały - wszystko by promować swój nowy
więcej
  • Odpowiedz
Benzen
Benzen
28.01.2026, 11:15:09 via Wykop
  • 103
Allegro nie umie interpretować swojego własnego regulaminu. Zakaz uczestniczenia w transakcji w celu zaszkodzenia sprzedającemu jest akceptowalny, jednak od początku nie taka była Twoja intencja. Uczestniczyłeś w transakcji w celu weryfikacji (co jest jak najbardziej ok) a Twoje negatywne opinie są tego KONSEKWENCJĄ (a nie intencjonalnym działaniem i powodem zawarcia transakcji).

Allegro po prostu nie umie w logikę.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hrumque
hrumque
28.01.2026, 12:29:16 via Android
  • 14
@Benzen: Ale umie. Podstawowa logika to "kasa ma płynąć bez zakłóceń" - wszelkie pretensje, weryfikacje, zle opinie - przeszkadzają w spokojnym spływaniu kasy z prowizji.
  • Odpowiedz
materacci
materacci
28.01.2026, 12:36:30 via Wykop
  • 1
@Benzen: bardzo dobry i merytoryczny komentarz, to pokazuje też działanie allegro na bardzo niskim poziomie dlatego wykop
  • Odpowiedz
PietroPawlo
PietroPawlo
28.01.2026, 10:58:22 via Wykop
  • 74
Czy #allegro wie o zakłamywaniu składu i nic z tym nie robi? Czy pracownicy allegro usuwają wyniki badań? Można odnieść wrażenie że allegro celowo zataja fakty, oczywiście to są tylko pytania czy tak jest
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jakis_login
jakis_login
jakis_login
28.01.2026, 11:10:36 via Wykop
  • 12
@PietroPawlo: wie i ma to w dupie, bo prowizja się zgadza. Wiele razy wykopki pisały o tym, że ktoś sprzedaje podróby, po zgłoszeniu do Allegro - nic z tym nie robili, bo hajs się zgadza ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
CheSlaw
CheSlaw
CheSlaw
28.01.2026, 11:38:30 via Android
  • 26
@PietroPawlo: tak, a o co chodzi?
CheSlaw - @PietroPawlo: tak, a o co chodzi?

źródło: 1000027285

Pobierz
  • Odpowiedz
pablo103
pablo103
28.01.2026, 11:31:49 via Wykop
  • 62
To jest jeden z tych case’ów


Po co te anglicyzmy. Tak ciężko napisać "To jest jeden z tych przypadków..."? Lepiej to wtedy wygląda i się czyta XD
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hunteriarz
hunteriarz
hunteriarz
28.01.2026, 11:50:35 via Wykop
  • 15
@pablo103: on tego nawet nie napisał, tylko wygenerował w ChatGPT XD
  • Odpowiedz
Lumir
Lumir
28.01.2026, 22:20:46 via Android
  • 5
@zonley: Studiowałem, ale nic humanistycznego. Zresztą, bez znaczenia, bo i tak studiów nie ukończyłem. Ale jak sobie pomyślę, ze studia miały by ze mnie zrobic takiego zarozumialca jak Ty, to moze i lepiej xD a jesli chodzi o komunikację cyfrową, to nie znam w swoim otoczeniu nikogo kto by stosował jakikolwiek inny znak niz ten dostępny bezpośrednio na klawiaturze, i do tego odnosił sie mój komentarz.
  • Odpowiedz
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
29.01.2026, 12:25:30 via Wykop
  • 43
Jak ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości ze op to manipulant i oszust to parę rzeczy które udało się ustalić.

nunek prosi o zrobienie plagiatu sklepu:
https://zarabiam.com/Temat-Zlece-stworzenie-strony-opartej-na-Wordpress-Woocommerce-167016

Witam,
wujekzlarada - Jak ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości ze op to manipulant i oszust to...

źródło: obraz

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hunteriarz
hunteriarz
hunteriarz
29.01.2026, 12:30:14 via Wykop
  • 2
@wujek_zla_rada: cwaniak i krętacz, znalezisko zgłoszone
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 17
  • Strona 1 z 17
  • >

Hity

tygodnia

Zrobiliśmy z Polaków 38 mln śmieciarzy. Ten system kaucyjny miał sens 20-30 lat
Zrobiliśmy z Polaków 38 mln śmieciarzy. Ten system kaucyjny miał sens 20-30 lat
4137
OLX pomogło oszustowi okraść mnie na 3500 PLN. Byłem sprzedającym...
OLX pomogło oszustowi okraść mnie na 3500 PLN. Byłem sprzedającym...
3702
Kacper Tomasiak wicemistrzem olimpijskim w skokach narciarskich !
Kacper Tomasiak wicemistrzem olimpijskim w skokach narciarskich !
3104
Załatwiła dotację i zniknęła? Gra od Olgi Tokarczuk to nowa Izera
Załatwiła dotację i zniknęła? Gra od Olgi Tokarczuk to nowa Izera
2957
Kolejna rozprawa Majtczaka
Kolejna rozprawa Majtczaka
2427
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #pytanie
  • #zakupy
  • #januszebiznesu
  • #kiciochpyta
  • #olx
  • #inpost
  • #heheszki
  • #oszukujo
  • #allegrolokalnie
  • #aliexpress
  • #prawo
  • #ecommerce
  • #visa
  • #payu
  • #cebuladeals

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking