Jak samochody elektryczne mogą wpłynąć na rynek cen ropy naftowej w ciągu dekady
Istnieje ponad miliard samochodów na drogach na całym świecie a tylko jedna dziesiąta procenta z nich posiada wtyczkę. Czy za dekadę to się zmieni?
gorush z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 215
Komentarze (215)
najlepsze
Co do wodoru z biomasy to też żadna nowość, można go
Fakt, ładowanie samochodów może sporo namieszać w systemie eneretycznym, ale jeżeli większość ładowań będzie się odbywała w nocy (dzięki odpowiednije taryfie) to powinnoo być OK, bez większych inwestycji się obędzie.
Jak widać na załącznym wykresie od 1 w nocy do około 7 rano system eneretyczny w Polsce dysponuje średnio około 4
Baterie trzeba ładować, szybko się kończą, prąd też skądś trzeba brać a co najgorsze - baterie trzeba utylizować.
@bartek_j:
Aby uzyskać wolny wodór z wody trzeba włozyć więcej energii niż się z tego wodoru uzyska. Niestety jest to fundamentalne ograniczenie fizyczne wynikające zasady zachowania energii a nie techniczne i
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@chrupol:
Nie było. Nowoczesne baterie o w miarę wysokiej gęstości energii i trwałości są dostępne od bardzo niedawna.
@cichy-smieszek: A samochody parowe grzały w tamtych czasach ponad 120km/h... ale co to ma do rzeczy?
Chcę Ci powiedzieć, że przez 2 wieki nie wymyślono takich baterii, które umożliwiłby zbudowanie elektrycznego samochodu który dorównywałby jednocześnie osiągom, zasięgowi i trwałością samochodom spalinowym.
Stale ma miejsce postęp w tej dziedzinie ale jeszcze długa droga przed nami, jeśli obecne tempo się utrzyma to ekonomicznie uzasadnione używanie samochodów na akumulatory będzie dopiero za jakieś 50 lat.
Być może w przyszłości w samochodach elektrycznych zostanie użyty zupełnie inny sposób magazynowania energii - na przykład kondensatory, w tej dziedzinie również poczyniono ostatnio duże postępy ale do pojemności jakie były by w