U nas bardzo często jazda na suwak jest prawidłowa do momentu gdy ludzie nie zaczną się orientować który pas nie jest przejezdny i jak najszybciej zaczynają się ustawiać na ten przejezdny co go blokuje. A nieprzejezdny pas jest pusty do samej przeszkody i kto nim jedzie do końca ten jest właśnie uważany za cwaniaka. Dużo złej pracy robią kierowcy ciężarówek bo oni już od 30 km wcześniej wiedzą poprzez CB-radio który pas
@SpalaczBenzyny: TO niech się ustawiają skoro chcą tkwić wkorku, tylko niech nie blokują pasa tym którzy chcą przejechac te 5 km zamykanym pasem i tuż przed końcem chcą płynnie wjechać na sąsiedni
@SpalaczBenzyny: Wystarczyło by na 50m - 150m przed końcem pasa zrobić rozdzielenie z słupków, uniemożliwiające wcześniejszą zmianę z pasa, który się kończy, aż tuż przed sam koniec i sytuacja by się sama regulowała. Natomiast obserwuje, że na 100m przed końcem, kierujący z kończącego się pasa, koniecznie chce wjechać, mając poczucie, że to już dobry czas bo jeszcze ktoś go nie wpuści. Następie jak już wjedzie, to ma silne poczucie potrzeby zrewanżowania
Najgorsi są tacy jak w tym małym, białym Oplu. Są przekonani, że wjeżdżają na suwak, a tak naprawdę tego nie robią. Bliżej im do cwaniaków wyprzedzających wszystkich i wciskających się na siłę. Jazda na suwak to jazda do końca i płynne wjechanie na inny pas (tak ja ten VW). Opel wjechał dużo za wcześnie i hamował przez co zaburzył płynność ruchu i teraz każdy za nim musiał przyhamować, a któryś samochód z
@NieMogeSieZarejestrowac: To też nie do końca prawda. Jazda do samego końca pasa jest prawie jak najbardziej prawidłowa pod warunkiem, że na pasie po prawej stronie kierowcy będą tworzyć miejsce dla pojazdu z lewego pasa. Niestety tak się nie dzieje. Jeżdżę po Niemczech codziennie jakieś 570 km i jadąc skrajnym lewym pasem na autostradzie jakieś 30m przed jego końcem sygnalizuję zmianę pasa i jakieś 20m do 10m (kierowcy na pasie prawym mają
@Majsterprzemo: Myślę, że na 20-30 m przed zwężką można sygnalizować zamiar zmiany pasa, ktoś ci tam już przygotuje miejsce na sąsiednim pasie i wtedy wjeżdżasz płynnie. Wiadomo, że lepiej wjechać 10m przed zwężką, niż się zatrzymać na końcu i stać. W tym wszystkim chodzi zwyczajnie o płynność ruchu i tym się należy kierować w nietypowych sytuacjach.
Kuźwa, żeby takie rzeczy tłumaczyć po raz setny polskiemu zaściankowi...
Z drugiej strony chyba jednak edukacji nie za wiele, bo ostatnio na Wykopie miałem przyjemność dyskutować z wykopowiczem, który usilnie uzasadniał dlaczego ma on słuszność jazdy cały czas środkowym pasem na 3-pasmowej obwodnicy nawet jeśli jedzie wolniej niż inne samochody (generalnie uzasadniał, że nie jedzie prawym, bo co kilka, kilkanaście kilometrów są zjazdy/wjazdy a on chce jechać prosto i że niebezpieczne jest
@nieocenzurowany88: Do końca lewym i bez zapieprzania lewym jak wszyscy stoją w korku. Tak się jeździ! Był tu taki wykopek na S1 pod Bielskiem, który jechał na suwak, z tym, że to jemu się tak wydawało. Wjechał kilkadziesiąt, czy kilkaset metrów przed zwężką, a chciał pokazać jak tam ktoś inny źle jeździ.
Ciekawostka: kierowca, który nie zastosuje się do zasady suwaka, a dojdzie do wypadku, jest w Niemczech z automatu sprawcą i ponosi 100% winy. Co kraj to obyczaj ;)
Jeżeli na jezdni o wielu pasach ruchu w tym samym kierunku niemożliwa jest dalsza jazda jednym pasem lub też jeden z pasów się kończy, kierujący pojazdami znajdującymi się na sąsiadującym pasie jest obowiązany umożliwić zmianę pasa ruchu pojazdom znajdującym się na kończącym się pasie w taki sposób, aby pojazdy te zajmowały miejsce na pasie
Niestety, poziom edukacji kierowców w tym kraju jest pod tym względem zerowy i wciąż istnieją kretyni, którzy uważają, że blokowanie 200 metrów pasa "przed cwaniakami" to coś dobrego.
Takie trochę Kapitan Oczywisty, przecież w Niemczech to norma (chyba, że ktoś pierwszy raz jedzie w Niemczech "na suwak" to może być w szoku), wszyscy wiedzą w Polsce jak jeździć, tylko nikt tego nie stosuje, pytanie powinno brzmieć dlaczego prawie nikt w Polsce nie jeździ na suwak.
Sam jechałem kiedyś autobaną na i na lewym pasie (tak, na lewym) zepsuło się jakieś auto, całość wyglądała tak, że wszyscy w pewnym momemncie zwolnili
@Oberiba: zagadka ? kluczowe słowa to : współpraca kontra rywalizacja. Na szczęście to się zmienia na '+', ciekawe ile Niemcom czasu zabrało wypracowanie tego.
Jazda na suwak się udawała na filmie, bo nie ma żadnych ciężarówek zza wschodniej granicy Niemiec. U nas zaraz się znajdzie jakiś TIR albo ...autokar (coraz częściej spotykam!). Aczkolwiek widzę postępy! Jadąc do domu z pracy poruszam się trasą, na której ok.300m za dużym skrzyżowaniem dwa pasy przechodzą w jeden. I jeszcze do niedawna codziennie zdarzało się,że najdalej w połowie tego odcinka ktoś blokował. Teraz góra 2 razy w tygodniu!!! Jest poprawa.
Warte uwagi jest zachowanie odległości między samochodami. Zauważcie, że nie ma sytuacji, aby ktoś komuś "siedział na dupie". Pewnie dlatego, że są mandaty za nie zachowanie bezpiecznej odległości. Ale wydaje mi się, że właśnie dlatego tak im to idzie sprawnie.
@markiz_74: zaczalem niedawno jezdzic do berlina, kultura jazdy bez porownania, i dokladnie to na co zwrociles uwage czyli odstepy miedzy pojazdami, nawet podczas korkow na autostradzie, przy rozjazdach znajdzie sie miejsce na kolejny samochod, z tym ze to inna skala czasowa bo odleglosc miedzy lotniskami w jednym miescie to 35 minut jadac autostrada 3 pasmowa ( ͡°͜ʖ͡°) (jutro wgram slownik to beda polskie znaki)
Jak czytam te komentarze to ja jak zwykle w innych Niemczech byłem... Odnoszę wrażenie, że nikt tutaj nigdy nie wje#$#$@#$ się na korek w Niemczech na autobahnie - i nie nie ma wtedy tam jazdy suwak xD Sytuacja przedstawiona na filmie jest prosta. Mało tego w Niemczech potrafi się wytworzyć korek na prostym elemencie w postaci zwężenia autobahna z 3 pasów na 2 pasy... I nagle stoisz... I nie wiesz czemu. Mało
wezmę kamerę i zacznę #!$%@? nagrywać, bo jak was czytam i słyszę tego gościa z filmu to ja chyba po innej Polsce jeżdżę, bo przynajmniej ja zostaje puszczany prawidłowo. Są ewenementy ale to jest promil nie reguła
Jazda na suwak w Polsce działa dość dobrze, nawet jak na tym filmiku z Niemiec, ale musi być spełniony jeden warunek. Droga za zwężeniem musi być normalnie przejezdna! Jak za zwężeniem wszystko stoi, to robi się coś takiego jak na filmie, który zamieścił nieocenzurowany88. Dodatkowo w Polsce trochę w sprzeczności z jazdą na suwak stoją przepisy, które nakazują jazdę prawym pasem.
Nawet 1500 filmów nie zmieni tego że większość kierowców to debile co prawo jazdy znaleźli w pudełku płatków śniadaniowych i nie widzą dalej niż czubek własnego nosa.
Fawet fajnie wyszlo na nagraniu, tez wiele razy u Niemcow to zauwazylem. Trzeba by pokazac to tym niereformowalnym kierowcom tirow i nie tylko, ktorzy maja w glowie siano, chociaz pewnie i tak by nie zrozumieli...
Jak widać na filmie nawet tym fantastycznym nazis... znaczy niemcom, zdarza się zmienić pas wcześniej.
Niestety jazda na suwak ma swoje zasady, które nie każdy polak rozumie. Po pierwsze dojeżdżając do miejsca gdzie trzeba będzie zmienić pas samochody muszą się troszkę rozsunąć, czyli inaczej mówiąc zapewnić miejsce innemu samochodowi na wjazd. Niestety w Polsce to każdy trzyma się zderzaka, dopiero pod koniec wciśnie hamulec i wpuści. Bez miejsca na zmianę pasa nie
@pietro137: @podatek_ku_przestrodze: potwierdzam, co piątek stoję w korku w Krakowie na moście na Dąbiu i zawsze na suwak idzie, tak samo bardzo często stoję przy wjeździe do Krakowa na Zakopiance i jest OK, co prawda dużo ludzi jeszcze za wcześnie zmienia pas natomiast dawno nie spotkałem już szeryfa
Komentarze (99)
najlepsze
Wiadomo, że lepiej wjechać 10m przed zwężką, niż się zatrzymać na końcu i stać. W tym wszystkim chodzi zwyczajnie o płynność ruchu i tym się należy kierować w nietypowych sytuacjach.
Z drugiej strony chyba jednak edukacji nie za wiele, bo ostatnio na Wykopie miałem przyjemność dyskutować z wykopowiczem, który usilnie uzasadniał dlaczego ma on słuszność jazdy cały czas środkowym pasem na 3-pasmowej obwodnicy nawet jeśli jedzie wolniej niż inne samochody (generalnie uzasadniał, że nie jedzie prawym, bo co kilka, kilkanaście kilometrów są zjazdy/wjazdy a on chce jechać prosto i że niebezpieczne jest
@kuba70: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Był tu taki wykopek na S1 pod Bielskiem, który jechał na suwak, z tym, że to jemu się tak wydawało. Wjechał kilkadziesiąt, czy kilkaset metrów przed zwężką, a chciał pokazać jak tam ktoś inny źle jeździ.
@Zibi256: Tak, jetstem:
Komentarz usunięty przez moderatora
@Tylko_nocny: Kobiety nie szeryfują. One sobie siedzą na tym pasie przez 10 km i tyle. :)
Sam jechałem kiedyś autobaną na i na lewym pasie (tak, na lewym) zepsuło się jakieś auto, całość wyglądała tak, że wszyscy w pewnym momemncie zwolnili
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.filmweb.pl/serial/Stra%C5%BCnik+Teksasu-1993-94336
Są ewenementy ale to jest promil nie reguła
Komentarz usunięty przez moderatora
Niestety jazda na suwak ma swoje zasady, które nie każdy polak rozumie. Po pierwsze dojeżdżając do miejsca gdzie trzeba będzie zmienić pas samochody muszą się troszkę rozsunąć, czyli inaczej mówiąc zapewnić miejsce innemu samochodowi na wjazd. Niestety w Polsce to każdy trzyma się zderzaka, dopiero pod koniec wciśnie hamulec i wpuści. Bez miejsca na zmianę pasa nie
co prawda dużo ludzi jeszcze za wcześnie zmienia pas natomiast dawno nie spotkałem już szeryfa