Odwieczny problem: lepsze opony na przód czy tył?
Ja zawsze robię na odwrót niż zalecają "eksperci"... w artykule argumenty za przodem i tyłem.
jednorazowy z- #
- #
- 25
- Odpowiedz
Ja zawsze robię na odwrót niż zalecają "eksperci"... w artykule argumenty za przodem i tyłem.
jednorazowy z
Komentarze (25)
najlepsze
Opony na przedniej osi o wiele szybciej się zużywają od tych na osi tylnej, więc prosty wniosek z tego, że opony przednie wykonują o wiele więcej pracy niż opony tylne. Przede wszystkim prawie cała siła hamowania zależy od przedniej osi. Lepsze opony na przodzie = krótsza droga hamowania. Szczególnie zimą! To samo z manewrowaniem zimą. Lepsze opony na przedniej osi zapewnią łatwiejszy start
U siebie mam tylny napęd. W końcu dwa lata temu posłuchałem się takich medialnych apeli i, niestety, założyłem gorsze na przód. Efekt? Od początku niezbyt dobrze się z tym jeździło, a pierwszym dniu w którym spadł śnieg - rozpieprzyłem zderzak i lampę.
Żeby nie było - nie jeżdzę BMW (chyba że syn mi pożyczy) i mam przejechane ponad milion kilometrów, w większości na tylnym napędzie.
Ten artykuł jest dla:
- idiotów którzy prawo jazdy robią po to aby CV wyglądało lepiej, mimo tego że mają takie zdolności do jeżdżenia jak ja do szycia
Lepiej jest wyhamować na lepszych oponach.
Dla tych co nie wiedzą jak skontrować kierownicą gdy auto pójdzie w "bok".
Na sankach i nartach się da naturalnie skontrować, ale rowerem motorem a broń Bože autem, to lepiej nie. A jak do tego dojdzie to, "ojejku coś się z autem dzieje" i puszczają kierownicę.
Plac, śnieg, butelki i ćwiczyć!
Nie przemawia do mnie. W dalszym ciągu łatwiej będzie wpaść w poślizg z lepszymi oponami na tyle oraz ciężej opanować auto. A jak już przód ucieknie to wydarzyć może się wszystko. Najlepiej mieć znakomite na przodzie i dobre na
Na fwd tym bardziej ;)
Komentarz usunięty przez moderatora