Heh, pamiętam jak grałem w to na 386 z monitorem bodaj Hercules, który wyświetlał tylko pomarańczowy kolor... Wyglądało to mniej więcej tak (z tym, że zamiast zielonego pomarańczowy):
Kurdłe ciekawe co on teraz robi z taką księżniczką...czy są razem itp :( A może miała bolca na boku? I czy mają gówniaki? @archonik wiesz coś na ten temat?
@MrocznaKapibara: Zależy jak na to spojrzeć. Jeśli chodzi o aktorkę, to ta niestety zmarła kilka lat temu. Jeśli chodzi o bohaterkę w grze to zaraz po wydarzeniach z pierwszej części znowu zostają rozdzieleni. Nie wiadomo czy żyli długo i szczęśliwie, bo druga część gry kończy się na cliffhangerze i nie wiadomo co dalej, bo PoP3 nigdy nie powstało.
I wrote PoP2 thinking there was going to be a PoP3… but then there wasn't. (PoP3D doesn't count.) In that never-written third game, the Old Witch would have been the primary antagonist.
2. To bardzo skomplikowany problem. I nie bardzo chce mi się na ten temat rozpisywać, ale większość gier pod DOS-a nie była wyświetlana w 4:3. Gry były wyświetlane w różnorakich rozdzielczościach (najczęścniej 320x200 -
Pamiętam, jak graliśmy na świetlicy na komputerach z biało czarnymi ekranami. Zawsze wołaliśmy starszych kolegów, żeby przeszli lvl (6 ?) z "grubasem" :D
Pamiętam jak pod koniec 1990 roku dostałem PoP na PC. Siedzieliśmy z kolegami i zbieraliśmy szczękę z podłogi. Ta animacja postaci to było coś niesamowitego na tamte czasy. Dzisiaj już takiej "nowinki" nie da się wymyślić. Wszystko już odkryte :P
@blowme: ultraciężkie poziomy naprawdę, trzeba do perfekcji opakować klawisze żeby przerobić długie sekwencje kroczków, skoków, podwieszeń i zdążyć przed zamknięciem krat, uniknąć gilotyn i spadającej podłogi bardzo dynamiczna gra
Co prawda przeszedłem legitnie tylko ze 3 plansze ale raz mi się udało zbuggować grę tak że ciągle się powtarzała pierwsza. I za każdym razem szedłem w prawo, w dół, w prawo i przeskakiwałem nad strażnikiem. Najszybszy speedrun w historii, zanim jeszcze wiedziałem co to speedrun.
Świetny materiał. Nie zdawałem sobie sprawy, że Prince of Persia powstawał aż tyle lat, w dzisiejszych czasach taki sposób tworzenia gier byłby nie do pomyślenia.
Komentarze (102)
najlepsze
'Flashback' Panowie
A może miała bolca na boku?
I czy mają gówniaki?
@archonik wiesz coś na ten temat?
http://www.jordanmechner.com/archive/#2013-04-pop-shadow-and-flame
https://www.youtube.com/watch?v=dlXXirblIHA
2. Czemu PoP przedstawiłeś w formacie 16:9 a nie w 4:3?
2. To bardzo skomplikowany problem. I nie bardzo chce mi się na ten temat rozpisywać, ale większość gier pod DOS-a nie była wyświetlana w 4:3. Gry były wyświetlane w różnorakich rozdzielczościach (najczęścniej 320x200 -
Skąd Ty bierzesz te materiały do retro? No szok!
naprawdę, trzeba do perfekcji opakować klawisze żeby przerobić długie sekwencje kroczków, skoków, podwieszeń i zdążyć przed zamknięciem krat, uniknąć gilotyn i spadającej podłogi
bardzo dynamiczna gra
Zielono-szaro-czarny monitor, dwustronne dyskietki.
Co prawda przeszedłem legitnie tylko ze 3 plansze ale raz mi się udało zbuggować grę tak że ciągle się powtarzała pierwsza. I za każdym razem szedłem w prawo, w dół, w prawo i przeskakiwałem nad strażnikiem. Najszybszy speedrun w historii, zanim jeszcze wiedziałem co to speedrun.
I obie gry były bardzo trudne.