Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko260
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

314

Układ wydechowy

Układ wydechowy

Odpowiednie dobranie jego parametrów może poprawić osiągi oraz wymodelować przebieg momentu obrotowego silnika. Dzięki prawidłowo skonstruowanemu układowi wydechowemu, możemy uzyskać dodatkowe 10% -15% mocy, ale nie jest to tak proste, jak twierdzą sprzedawcy sportowych tłumików końcowych.

sportingkielce
sportingkielce
z
oldtimery.com
dodany: 16.10.2015, 10:23:11
  • #
    technologia
  • #
    motoryzacja
  • #
    carboners
  • #
    samochody
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • 64
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

najtańszy sposób na sportowy wydech
pppppp
z m.youtube.com
  • 22
Prawilny artykuł tłumaczący podstawy obliczania wydechu
poje_bant
z grabowski.info.pl
  • 6

Komentarze (64)

najlepsze

metaxy
metaxy
16.10.2015, 14:21:12 via Android
  • 50
Aż dziw, że ktoś napisał artykuł na nieco wyższym poziomie niż prasówka.
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

SuchyBatman
SuchyBatman
17.10.2015, 10:21:44
  • 23
Aż dziw, że ktoś napisał artykuł na nieco wyższym poziomie niż prasówka.


@metaxy: Przestań używać internet jak telewizor to znajdziesz wiele ciekawych artykułów.
  • Odpowiedz
Oldtimery_com
Oldtimery_com
17.10.2015, 10:33:04
  • 22
@metaxy: @SuchyBatman: Wystarczy zaglądać do nas częściej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
troloking
troloking
16.10.2015, 11:37:39
  • 10
Dzięki za wzory i artykuł, pewnie się kiedyś przydadzą
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

k.....2
k.....2
konto usunięte 16.10.2015, 12:39:14
  • 16
@troloking:
Masz dla dolotu dla kompletu https://pl.wikibooks.org/wiki/Silniki_t%C5%82okowe_o_spalaniu_wewn%C4%99trznym/Uk%C5%82ad_dolotowy/Do%C5%82adowanie#Do.C5.82adowanie_dynamiczne

  • Odpowiedz
troloking
troloking
16.10.2015, 12:45:39
  • 3
@kwahoo2: no kurde dziękuje, łap plusa( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
trekkers
trekkers
trekkers
17.10.2015, 10:40:13
  • 2
Ja spotkałem się inną opinią. Czytałem, że dobór odpowiedniego układu wydechowego ma znaczenie w silnikach dwusuwowych, gdzie odpowiedni dyfuzor wraz z tłumikiem końcowym są w stanie poprawić osiągi (będą lepsze niż w przypadku całkowitego braku wydechu). Natomiast w silnikach czterosuwowych najwyższą moc uzyskuje się kiedy spaliny nie są niczym blokowane, czyli możliwie jak najkrótsza rura (kolektor). Oczywiście w samochodach "cywilnych" dochodzą inne kwestie jak choćby hałas
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Oldtimery_com
Oldtimery_com
17.10.2015, 10:42:35
  • 3
@trekkers: Z dwusuwami masz rację ale w czterosuwie już trochę żeby to uprościłeś. Pamiętaj, że najważniejsza jest całka mocy a nie moc maksymalna.
  • Odpowiedz
biskup2k
biskup2k
17.10.2015, 12:02:03
  • 4
W silnikach dwusuwowych stosuje się często komorę rozprężną (która z wierzchu wygląda jak "kiszka"). Kumpel w "ścigaczu" 50ccm wywalił to licząc na poprawę osiągów a uzyskał duże pogorszenie osiągów. Ta komora bardzo ciekawie działa, najpierw wyciąga mieszankę paliwo-powietrze do wydechu aby po zamknięciu okna ze skrzyni korbowej wtłoczyć ją z powrotem do cylindra.
biskup2k - W silnikach dwusuwowych stosuje się często komorę rozprężną (która z wierz...

źródło: comment_u4xI6GVN4vtI0TuhVXkLpjjtJ16XFHXm.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
BratProgramisty
BratProgramisty
16.10.2015, 17:59:26
  • 2
Szkoda, że autor pominął silniki uturbione, zarówno benzynę jak i diesla.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

k.....5
k.....5
konto usunięte 16.10.2015, 20:06:53
  • 14
@BratProgramisty: to pewnie z tego względu, że w silnikach doładowanych rola wydechu jest o wiele mniejsza niż w silnikach n/a.
  • Odpowiedz
BratProgramisty
BratProgramisty
17.10.2015, 00:44:31
  • 4
@k4k7u5: właśnie o to mi chodziło i uważam, że warto było o tym wspomnieć.
  • Odpowiedz
Lorus
Lorus
Lorus
17.10.2015, 17:03:53
  • 1
Takiej wiedzy brakuje na wykopie. Miło się czyta. Dodatkowo w postaci tekstu i zdjęć, a nie jutuba. Wincyj!
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lovtza49
lovtza49
lovtza49
17.10.2015, 11:28:15 via iOS
  • 1
Moze 30-40% ? Sam uklad bez przeprogramowania ecu nie wiele daje. Takie informacje sa dobre dla graczy w NFS.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lovtza49
lovtza49
lovtza49
17.10.2015, 18:05:25 via iOS
  • 0
@lovtza49: Wydech w silniku ma działanie czysto mechaniczne. Zjawiska w nim zachodzące, opisane w artykule i w powiązanych występują ciągle i wystarczy zmienić samą część mechaniczną na lepiej wykonaną, a można faktycznie uzyskać często ok. 10% przyrostu, zależnie od konkretnego modelu. W zależności od preferencji, można np. wygospodarować większy moment obrotowy w dole lub większą moc w górze obrotów.

Trzeba też wziąć poprawkę na to, że dobrze wykonany wydech zazwyczaj
  • Odpowiedz
g3ko
g3ko
17.10.2015, 19:39:13
  • 0
@lovtza49: ecu daje paliwo do ilości powietrza we właściwej proporcji, aby uzyskać jego optymalne spalenie. Silnik jest z grubsza pompą powietrza. Jeżeli (np. dolotem lub wydechem) ułatwisz / przyspieszysz napełnianie i opróżnianie cylindra (przez likwidację fabrycznych niedoróbek i optymalizację zjawisk falowych i dynamicznych) to silnik da radę przepompować więcej powietrza/mieszanki, a ecu w większości aut w rozsądnych granicach to ogarnia.
Co do uzyskania 10%, to jak najbardziej możliwe, bo mi
  • Odpowiedz
Tzebullaque
Tzebullaque
17.10.2015, 11:19:01
  • 1
Dosc rzeczowo, ALE
Wyciagniecie z silnika dodatkowych 10% mocy samym wydechem jest EKSTREMALNIE trudne, jezeli nie niemozliwe w 99% stockowych aut, 15% to juz w ogole wynik zarezerwowany dla bardzo niewielu aut. Mody na +15% przy kompakcie za 20K czesto przekraczaja polowe wartosci auta, a czesto jedynym sposobem na wyrazne podniesienie mocy pozostaje turbo.
Sa wyjatki typu np civic ej/eg z d15b7 gdzie samym cai i wydechem dalo zrobic do 15%, ale
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

DemptD
DemptD
17.10.2015, 14:20:13
  • 0
@Tzebullaque: masz rację, ale dzięki @Oldtimery_com może część ludzi zrozumie, że przy przekładce silnika na większy warto też zadbać o zmianę wydechu na taki z odpowiednimi parametrami do danego silnika, a nie z podejściem - stary pasuje to po co zmieniać?
  • Odpowiedz
g3ko
g3ko
17.10.2015, 17:44:29
  • 0
czesto jedynym sposobem na wyrazne podniesienie mocy pozostaje turbo


@Tzebullaque: hmmm, a kompresor, głowica+wałki, podtlenek, dołożenie silnika elektrycznego, swap bądź .... wywalenie tylnej kanapy? (ʘ‿ʘ)
  • Odpowiedz
smisnykolo
smisnykolo
18.10.2015, 05:45:47
  • 0
0.2 - 1 % realnie.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

marcelstasiuk
marcelstasiuk
17.10.2015, 17:00:18
  • 0
Konia z rzędem temu, kto obliczy jak najlepiej powinien wyglądać pierwszy tłumik (pot. gitara) w Syrenie, który przy silniku dwusuwowym jest komorą rezonansową.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wujogm
wujogm
wujogm
17.10.2015, 13:47:08
  • 0
Ktoś chętny do obliczenia wydechu dla mojego VR5 ? (ʘ‿ʘ)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Kolejny bezczelny lekarz. 400 zł za 10 min wizyty? Od maja 5 min!
Kolejny bezczelny lekarz. 400 zł za 10 min wizyty? Od maja 5 min!
3392
VAT 5 proc. na prąd? Polska sceptyczna wobec propozycji Komisji Europejskiej
VAT 5 proc. na prąd? Polska sceptyczna wobec propozycji Komisji Europejskiej
2977
Kolejny rajdowiec jeżdżący 350 km/h po polskich drogach
Kolejny rajdowiec jeżdżący 350 km/h po polskich drogach
2568
Jak Okraść Społeczeństwo na Własną Emeryturę Przewodnik po Polskich Przywilejac
Jak Okraść Społeczeństwo na Własną Emeryturę Przewodnik po Polskich Przywilejac
2522
Związek zawodowy policjantów twierdzi, że policjantów nie wolno badać alkomatem
Związek zawodowy policjantów twierdzi, że policjantów nie wolno badać alkomatem
2380
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #wydarzenia
  • #polska
  • #informatyka
  • #sztucznainteligencja
  • #internet
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #ai
  • #motoryzacja
  • #telefony

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking