"Na początek zastanówmy się nad logiką ludzkiego działania. Wiemy, że przedsiębiorstwa powstają na rynku po to, żeby spełniać potrzeby klientów." Tak? A ja myślałem, że powstają by zarabiać pieniądze, a spełnianie potrzeb klientów jest tylko wybranym sposobem na to. Dalsze linijki artykułu są jeszcze lepsze.
@cos_nie_dziala: autor uzyl za duzego skrotu myslowego. chodzi o to, ze gdy na rynku pojawia sie popyt, to powstaja firmy, ktore wypelniaja luke na rynku i zaspokajaja potrzeby ludzi. jak to skrocisz to masz to co autor napisal.
Wydaje się, że stoi to w jawnej sprzeczności z zasadą racjonalności każdej jednostki.
Nie ma takiej zasady. Wręcz przeciwnie - konsumenci i firmy nie zachowują się racjonalnie. Przykładowo obecnie najbardziej racjonalnym zakupem samochodu jest Dacia, a mimo to klienci częściej wybierają Volkswageny czy Fordy. Kontynuując przykład motoryzacyjny, gdyby konsumenci byli racjonalni, samochody w stylu Fiata 500 nie miałyby żadnej racji bytu. Tymczasem fabryka w Tychach klepie rocznie 200 tys.
Komentarze (3)
najlepsze
Nie ma takiej zasady. Wręcz przeciwnie - konsumenci i firmy nie zachowują się racjonalnie. Przykładowo obecnie najbardziej racjonalnym zakupem samochodu jest Dacia, a mimo to klienci częściej wybierają Volkswageny czy Fordy. Kontynuując przykład motoryzacyjny, gdyby konsumenci byli racjonalni, samochody w stylu Fiata 500 nie miałyby żadnej racji bytu. Tymczasem fabryka w Tychach klepie rocznie 200 tys.