@sauler: "łyu łyuuu łyyyuuu łyyyuuu ijoijoijoijoijoijo... No pacz #!$%@? jaki debil w tym tirze.... No nie puści #!$%@? karetki no .... Ijoijoijoijoijo.... Weź cofnij cofnij.... Ijoijoijoijoijo TITITT!!!! Ijoijoijoijoijo.... Dobra jedz... No widziałaś #!$%@? debila jednego?? Co za masakra jakaś....ja #!$%@?... Po prostu..... Co na obiad dzisiaj zrobiłaś? "
Ludzie #!$%@?! To nie jest rower, że naciskasz hamulec i zaraz stoisz.. Czasami się zastanawiam, taki stadny pęd tu panuje, ktoś coś napisze, nikt nie pomyśli, a kierowca już skazany, bo oczywiście jest zjebem i celowo blokował karetkę.
A merde. Tirowiec jechał dobrze, to kierowca karetki bez rozumu. Ustępując miejsca karetce poza miastem nie należy się kompletnie zatrzymywać, bo powoduje to zagrożenie dla samochodów jadących z tyłu. Nie wspominając o ewentualnym ryzyku związanego z awaryjnym hamowaniem zestawem. A karetka? Wyprzedza sobie w najlepsze 2 samochody i zestaw BEZ WIDOCZNOŚCI. Aby pojazd uprzywilejowany miał szansę wykorzystać swoje przywileje musi DAĆ SIĘ ZOBACZYĆ.
@graf_zero: dokladnie jak kolega pisze, ulatwic przejazd. Uwielbiam sytuacje gdy jade gdzies za miastem, przede mna jedzie autko, prowadzi jakis dziadu majacy 30 lat doswiadczenia za kolkiem i bez stluczki, zza zakretu przed nami wyjezdza karetka na bombach, ma pusty pas, ale co tam, dziadu po hamulcach i zjezdza do pobocza, no #!$%@?* kto ich tego uczyl? Nie generalizujac ale kobiety maja czesto podobnie ;)
Kierowca TIR'a nie mógł nic więcej zrobić ponadto. Na filmie wyraźnie widać, że wpierw starał się hamować, następnie zobaczył (z pozycji kierowcy tira), że z przeciwka nadjeżdża samochód z taką prędkością, że nie sposób, aby wszyscy się zmieścili i powstała głupia sytuacja - zdarza się. Pozdrawiam Mirków, którzy nigdy na mokrej drodze ciężkim zestawem nie mieli okazji...
@kapitan-malpicki: Rozumiem, że droga była tak mokra, a zestaw tak duży, że nie mógł wyhamować z prędkości 5km/h, z którą przez dłuższy czas się poruszał.
Wydaje mi się że kierowca Tira nie chciał zablokować karetki, po prostu nie był w stanie kilkudziesięciotonowym składem wyhamować tak szybko, a jak już prawie stanął i zablokował karetkę z osobówką to stwierdził że ruszy, wtedy karetka mogłaby bez problemu wskoczyć na prawy pas, potem lewy i wyprzedzić, ale w tym samym czasie osobówka zaczęła cofać.
@vince87: To nie towarowy z czterdziestoma wagonami z węglem. Miał bardzo dużo czasu i miejsca by wyhamować zestaw. A możesz mi wierzyć, widziałem jak ciężarówki z ponadgabarytową masą potrafią się zatrzymać dużo szybciej niż może się to wydawać.
@teeel: Przecież widać definitywnie że on w ostatnich sekundach filmu nie zwalnia a toczy się wręcz stałą prędkością więc mógł bez problemu się zatrzymać nawet gdyby wiózł jajka. Baj de łej...towar musi być tak zabezpieczony że w razie awaryjnego hamowania ładunek się nie przemieścił i nie narobił szkód, gdyby było tak jak piszesz to bałbym się wchodzić na pasy widząc dojeżdżającą ciężarówkę mającą kilometr do przejścia.
Komentarze (179)
najlepsze
Ustępując miejsca karetce poza miastem nie należy się kompletnie zatrzymywać, bo powoduje to zagrożenie dla samochodów jadących z tyłu. Nie wspominając o ewentualnym ryzyku związanego z awaryjnym hamowaniem zestawem.
A karetka?
Wyprzedza sobie w najlepsze 2 samochody i zestaw BEZ WIDOCZNOŚCI.
Aby pojazd uprzywilejowany miał szansę wykorzystać swoje przywileje musi DAĆ SIĘ ZOBACZYĆ.
@graf_zero: daj na to przepis
Na filmie wyraźnie widać, że wpierw starał się hamować, następnie zobaczył (z pozycji kierowcy tira), że z przeciwka nadjeżdża samochód z taką prędkością, że nie sposób, aby wszyscy się zmieścili i powstała głupia sytuacja - zdarza się.
Pozdrawiam Mirków, którzy nigdy na mokrej drodze ciężkim zestawem nie mieli okazji...