Kompletne dyletanctwo i nieznajomość problemu! Tylko kompletny idiota jest w stanie uwierzyć w te wypowiedzi!
1. Rzeczywiście, skandynawowie posypuja śnieg piaskiem a nie sola tylko dlatego, że u nich zima trwa cały czas! Po prostu - brak "przejść przez zero". Sól działa tylko do ok. -7 stopni a chlorek wapnia (stosowany wyłacznie na autostradach) do -15. Do tego dodam, że nowoczesne solarki sypia z duża skutecznościa najwyzej 15g soli na 1m2 tj
1. Jaka jest różnica między jeżdżeniem po śniegu, a jeżdżeniem po błocie pośniegowym.
-Raczej niewielka. I tak i tak jest niebezpiecznie.
Bzdura - śnieg ubity kołami samochodów szybko zmienia się w lód na którym koła tracą całkowicie przyczepność. W błoto pośniegowe opony (zwłaszcza zimowe) łatwiej się "wgryzają".
2. Czy sól jest obojętna dla jezdni, chodników, opon, karoserii samochodów i naszych butów?
"- Nie. Nasi południowi sąsiedzi, Czesi i Słowacy unikają posypywania dróg solą." takich pierdół już dawno nie czytałem. Jak ktoś w to wierzy polecam się w zimie do Czech przejechać i można śmiało po drodze czarnej jak noc w zimie śmigać normalnymi prędkościami, a u nas max 40kmnah, jedyny minus białe auto od soli ale warto jak się ma do roboty 50 km.
Po ubitym śniegu posypanym żwirem jeździ się niewiele gorzej niż po asfalcie. Ten cały nawyk solenia na potęgę to raczej nierozumienie tego, że w zimie powinno się po prostu jeździć ostrożniej.
Komentarze (71)
najlepsze
1. Rzeczywiście, skandynawowie posypuja śnieg piaskiem a nie sola tylko dlatego, że u nich zima trwa cały czas! Po prostu - brak "przejść przez zero". Sól działa tylko do ok. -7 stopni a chlorek wapnia (stosowany wyłacznie na autostradach) do -15. Do tego dodam, że nowoczesne solarki sypia z duża skutecznościa najwyzej 15g soli na 1m2 tj
1. Jaka jest różnica między jeżdżeniem po śniegu, a jeżdżeniem po błocie pośniegowym.
-Raczej niewielka. I tak i tak jest niebezpiecznie.
Bzdura - śnieg ubity kołami samochodów szybko zmienia się w lód na którym koła tracą całkowicie przyczepność. W błoto pośniegowe opony (zwłaszcza zimowe) łatwiej się "wgryzają".
2. Czy sól jest obojętna dla jezdni, chodników, opon, karoserii samochodów i naszych butów?
- Wprost przeciwnie.
No i? Woda
Owszem rośliny usychają przy drodze, bo zachodzi zjawisko osmozy, ale lepiej jest przecież uratować kilka istnień ludzkich.
Według mnie jako kierowcy, lepsza jest jazda po roztopionym śniegu niż świeżym ubitym..
zakop informacja nierpawdziwa