Grzać silnik, czy ryzykować?
Ekolodzy i przepisy podpowiadają, żeby nie grzać silnika na postoju. Nawet podczas silnych mrozów. Tylko co ma zrobić kierowca, kiedy na wychłodzonej szybie, zaraz po jej oczyszczeniu, od wewnątrz natychmiast osadza się szron i widoczność spada do zera?
t.....5 z- #
- #
- #
- #
- #
- 438
Komentarze (438)
najlepsze
inna sprawa, że nowe silniki się tak chętnie nie grzeją już jak te starsze i to nie tylko diesle ale i benzynowe... ale i tak lepiej dla silnika jak popracuje
Gdzie przy czyszczeniu szyb jest nadmierny hałas?
Emisja przez minutę na postoju jest mniejsza niż przez kilka minut jazdy.
„Zabrania się kierującemu pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze”
Nikt nie pozostawia auta, każdy jest przy nim i skrobie.
Interpretacja w artykule z dupy.
Rozmawiamy o samochodach, a nie mydelniczkach.
A po drugie to ja mówię o różnicy pomiędzy energię oddaną z elektrowni do ładowania akuulatora a energią oddaną przez akumulator do silnika. Skoro akumulatory mają przeciętną sprawność rzędu 60% to jakim cudem sprawność sumaryczna jest aż o tyle wyższa. Nie wierzę w tak wysoki odzysk z
@xaliemorph: Internal combustion engines are relatively inefficient at converting on-board fuel energy to propulsion as most of the energy is wasted as heat. On the other hand, electric motors are more