Pendolino Warszawa – Gdańsk – 2 godziny 32 minuty. Można tak szybko? [ZDJĘCIA]
![Pendolino Warszawa – Gdańsk – 2 godziny 32 minuty. Można tak szybko? [ZDJĘCIA]](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_LcUl8iuU2ZKXgtFKUTpbmk2fbYMk0zbz,w300h194.jpg)
- To jest mały krok człowieka, ale wielki skok dla ludzkości – mówił Neil Armstrong po lądowaniu na księżycu. O polskim Pendolino chciałoby się powiedzieć: jaki kraj, taki skok. Ale fakt faktem: przejechaliśmy dziś z Warszawy do Gdańska w dwie i pół godziny!
![www_businesstraveller_pl](https://wykop.pl/cdn/c3397992/www_businesstraveller_pl_ZZYgVvZrV7,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 20
Komentarze (20)
najlepsze
źródło: comment_TG66lPIb6FD4AnmTYvhvbRmKavfQvkLQ.jpg
PobierzJa na trasie Katowice-Warszawa zawsze wolałem zapłacić 50zł więcej i jechać trzy godziny krócej, mogąc rozprostować nogi czy nawet otworzyć okno. Dodatkowym atutem pociągu ekspresowego jest możliwość podróży w towarzystwie ludzi trochę poważniejszych niż hehe-studenci wrzeszczący na cały bus i pijący wódkę od szóstej rano.
I mamy ich aż tyle, że starczy na jedną trasę, a na reszcie kursują najstarsze składy w Europie. Zresztą te nasze najnowocześniejsze składy nie potrafią nawet rozwinąć maksymalnej prędkości na naszych "najnowocześniejszych" torach w Europie.
źródło: comment_XpKTTBlWN6mOs6Mm3r4xQ4AonrV5r3n5.jpg
Pobierz1. ICE (Niemcy)
2. AVE (Hiszpania),
3. Alta Velocità (Wlochy),
4. X2-Regina (Szwecja)
5. i od biedy Flytoget (Norwegia - jako prototyp przyszlej szybkiej kolei laczacej miasta na poludniu Norwegii).
Poza tym, dobrze zauwazyles - po co szybkie pociagi, skoro infrastruktura nie moze wykorzystac tego potencjalu. Zanim podciagnie sie standard linii kolejowych, pociagi zuzyja sie technicznie i nie beda
A podróżni marzną na polach w intercity :)