Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko229
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

389

[PL] List pożegnalny od Notcha do fanów Minecrafta

[PL] List pożegnalny od Notcha do fanów Minecrafta

Czytając hejt w jednym ze znalezisk o odsprzedaży Minecrafta/Mojang na rzecz Microsoft przez Notcha postanowiłem przetłumaczyć jego list pożegnalny, który może rzuci niektórym z was trochę więcej światła na sprawę.

rezoner
rezoner
z
wykop.pl
dodany: 15.09.2014, 19:12:34
  • #
    rozrywka
  • #
    kultura
  • #
    gry
  • #
    gamedev
  • #
    minecraft
  • 182
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Czytając hejt w jednym ze znalezisk dotyczących odsprzedaży Minecrafta/Mojang na rzecz Microsoft przez Notcha postanowiłem przetłumaczyć jego list pożegnalny, który może rzuci niektórym z was trochę więcej światła na sprawę.

Oryginał:

//www.pcworld.com/article/2683175/heres-markus-notch-perssons-farewell-letter-to-minecraft-fans.html#tk.fb_pc

Tłumaczenie:

Nie uważam siebie za prawdziwego game developera. Robię gry, bo mnie to bawi, bo kocham gry i kocham programować - nie mam aspiracji do robienia wielkich hitów i nie próbuję zmieniać świata. Minecraft z pewnością stał się wielkim hitem a ludzie mówią mi, że zmienił rynek gier. Nigdy tego nie planowałem. Jasne, że to miłe a wzbudzenie zainteresowania opinii publicznej na pewno było interesującym doświadczeniem.

Jakiś czas temu zdecydowałem się zrezygnować z rozwijania Minecrafta. Wybór Jensa (Bergenstena) jako nowego zarządcy projektu okazał się bardzo dobry, a ja chciałem spróbować czegoś nowego. Na początku odniosłem porażkę próbując znów stworzyć coś wielkiego, ale od tego czasu zdecydowałem się trzymać niewielkich projektów i ciekawych wyzwań. Miałem przy tym mnóstwo zabawy. Nie miałem pojęcia w jaki sposób miałbym pasować do studia Mojang - gdzie ludzie pracowali na serio, no ale mówili, że jestem ważnym elementem kulutury - no to zostałem.

Parę tygodni temu siedziałem w domu z paskudnym przeziębieniem. W tym czasie interenet eksplodował falą hejtu przeciwko mnie z powodu jakiejś licencji, z którą nie miałem nic wspólnego. Byłem strasznie zagubiony. Nie rozumiałem. Następnie obejrzałem filmik "This is Phil Fish" i zacząłem zdawać sobie sprawę, że między mną a moimi fanami nie ma tej więzi - o której myślałem, że jest. Stałem się symbolem. Nie chcę być symbolem - odpowiedzialnym za coś wielkiego, czego nawet nie rozumiem i nie chcę nad tym pracować - a co bez przerwy do mnie wraca. Nie jestem biznesmanem. Nie jestem CEO. Jestem komputerowym nerdem, programistą, który lubi wyrażać swoje opinie na Twitterze.

Jak tylko cała ta transakcja się sfinalizuje odejdę z Mojang i wrócę do robienia gier na Ludum Dare i małych przeglądarkowych eksperymentów. Jeżeli kiedykolwiek przypadkowo stworzę coś co zacznie przyciągać uwagę - prawdopodobnie z miejsca to porzucę.

Biorąc pod uwagę, że mój publiczny wizerunek i tak jest już nieco skrzywiony nie spodziewam się, żeby miały mnie ominąć negatywne komentarze za to co robię - ale nie czuję się w obowiązku czytać ich.

Zdaję sobie sprawę, że jest to w dużej mierze sprzeczne z różnymi rzeczami, które mówiem publicznie. Nie mam na to dobrej odpowiedzi. Zdaję sobie też sprawę, że wielu z was postrzegało we mnie jakiś symbol - ale nim nie jestem - jestem osobą.

Uwielbiam was. Was wszystkich. Dzięki za to, że popchnęliście Minecrafta, aby stał się tym czy się stał - ale jest was zbyt wielu i nie chcę ponosić odpowiedzialności za coś tak wielkiego. Teraz należy to do Microsoftu - chociaż w szerszym kontekście - zawsze należało to do was i to nigdy się nie zmieni.

Treści powiązane (1)

Minecraft: The story of MOJANG
dikamilo
z youtube.com
  • 0

Komentarze (182)

najlepsze

carollana
carollana
carollana
16.09.2014, 14:06:32 via Android
  • 1
Co jest fajnego w tej grze? Pytam serio. Pozdrawiam.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

carollana
carollana
carollana
16.09.2014, 15:22:15 via Android
  • 1
@Bercik899: ale ja nie neguje tej gry... nie rozumiem po prostu tego fenomenu ... w czym faktycznie tkwi sukces?
B.....9
B.....9
konto usunięte 16.09.2014, 15:25:01
  • -1
@carollana: Jest otwarta na mody, możesz w niej zrobić to na co pozwala Ci Twoja wyobraźnia i jest oryginalna.
Dolan
Dolan
16.09.2014, 10:19:37
  • 1
też bym miał wyj!$#ne gdyby dostał kilkaset milionów dolarów :D
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

f.....u
f.....u
konto usunięte 16.09.2014, 22:02:01
  • 0
W sumie kiedyś grałem w ogame, potem wprowadzili komandora za kasę i wszystko się zepsuło (a "nowa" grafa to już totalna porażka ;) ) W sumie znalazłem darmową podobną giere infinitebattle i w sumie jeszcze red dragon fajny. Miejmy nadzieje że nie zrobią płatnych dodatków (DLC ? :/ ) albo jakieś mikropłatności w minecraft.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

KetiVPL
KetiVPL
KetiVPL
16.09.2014, 13:50:55 via iOS
  • 0
"00€098!@(
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

teperkov
teperkov
16.09.2014, 13:35:12
  • 0
gdybym kiedykolwiek byl w takiej sytuacjijak on [ w rownoleglym wszechswiecie ] , to bym zostawil krotki list , o tresci " Bo hajs, dziwki ! z misją to sie wysyla ksieży do afryki, a nie robi gry." :>
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

aqua
aqua
aqua
16.09.2014, 13:10:18
  • 0
Bardzo współczuję Notchowi.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kondjovi
Kondjovi
Kondjovi
16.09.2014, 12:04:52
  • 0
W sumie MOŻE wyjść z tego jeden +. Microsoft jako firma w sumie z większym doświadczeniem, może lepiej zoptymalizować grę co by się jej przydało
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kondjovi
Kondjovi
Kondjovi
17.09.2014, 12:31:44
  • 1
@przemyslany_nick: gimby i dzieciaki z podstawówki :P
lovelypl
lovelypl
16.09.2014, 12:21:09
  • 1
@Kondjovi: i dorobi do tego milion DLC, zakupów w aplikacji itd. - oni nie wydali 2.5 mld żeby na tym nie zarobić.
nocnica
nocnica
16.09.2014, 08:54:06
  • 0
Jasne, niech robi co chce, ale oświadczenia typu "jeśli zrobię coś popularnego, natychmiast to porzucę" mógłby sobie darować, bo są żałosne. Tak to porzuci, jak Nowak porzucił koryto. Te ostatnie zapewnienia twórców gier, że chcą robić tylko małe projekty i nie chcą sławy i pieniędzy, to pretensjonalny bullszit. Łatwo tak mówić, jak już się zarobiło miliony.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JayCube
JayCube
16.09.2014, 09:18:24
  • 5
Łatwo tak mówić, jak już się zarobiło miliony.


@nocnica: Oczywiscie ze latwo tak mowic. Wogole latwo mowi sie o rzeczach o ktorych ma sie pojecie i latwo gada sie glupoty jak pojecia sie nie ma.
plutonka
plutonka
16.09.2014, 11:47:39
  • 3
@nocnica: ale o co Ci chodzi? Zarobił miliony, więc może szczerze powiedzieć, że jeśli jeszcze kiedyś trafi mu sie projekt, który odniesie sukces, to go 'porzuci', pewnie sprzedając komuś, komu się będzie chciało tym zajmować. Nie wiem czego tu nie można zrozumieć - po prostu, koleś ma pasję i chce robić to, co kocha nie przejmując się opiniami światowej gimbazy.
budda1989
budda1989
budda1989
17.09.2014, 19:13:18
  • -1
( ͡€ ͜ʖ ͡€) nieźle, 8 miliardów. Masakra. A czytaliście ten list pożegnalny po polsku? Tu jest jak by ktoś chciał minecraft-serwery.com/poradnik,30,microsoft-kupil-minecrafta-za-8-miliardow-notch-publikuje-szokujacy-list-pozegnalny.html A wiedzieliście, że Notch już od dawna nie pracował nad minecraftem? Ja byłem zaskoczony. A on już podobno od 2 lat czy tam iluś zajmuje się jakimiś nowymi projektami :P
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

trebeter
trebeter
16.09.2014, 13:30:58
  • -1
2.5mld

za 3.14% kwoty ułożyłbym sobie życie na nowo
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Hulk Hogan nie żyje. Miał 71 lat
Hulk Hogan nie żyje. Miał 71 lat
3520
InPost zapłacił 375 mln zł podatku. Zagraniczna konkurencja łącznie tylko 90 mln
InPost zapłacił 375 mln zł podatku. Zagraniczna konkurencja łącznie tylko 90 mln
3150
Dopłacimy do składek ZUS artystów, a oni od tych dopłat nie zapłacą PIT
Dopłacimy do składek ZUS artystów, a oni od tych dopłat nie zapłacą PIT
2992
Prawdziwy bohater
Prawdziwy bohater
2960
Hiszpanie wyrzucają "ocupas" ze swojego domu na wlasną rękę
Hiszpanie wyrzucają "ocupas" ze swojego domu na wlasną rękę
2745
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #kultura
  • #heheszki
  • #muzyka
  • #film
  • #gry
  • #humor
  • #swiat
  • #technologia
  • #polska
  • #nauka
  • #sport
  • #wykop
  • #youtube

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking