1. Zaplanuj cele do osiągnięcia, zadania do wykonania;
2. Wyznacz ramy czasowe dla tych konkretnych działań;
3. Zadbaj o zapewnienie potrzebnych środków przed rozpoczęciem pracy, aby wszystko co potrzebne mieć pod ręką i nie tracić czasu i koncentracji;
4. Zaplanuj i wyobraź sobie proces wykonywania zadania. Badania wskazują, że wyobrażanie sobie jakiegoś naszego działania oszukuje mózg i sprawia, iż staje się ono łatwiejsze do wykonania;
A oto moja metoda (jak ja radze sobie z prokrastynacją). Zaznaczam, że nie mam przy sobie żadnego mentora. Nikt mnie nie mobilizuje, żaden czas, potencjalna porażka, czy inny bat. Uczę się na własną łapę.
To co u siebie zauważyłem toto, że każda przełożona sprawa na później szybko dostaję mentalną łatkę "najwyższego priorytetu". Im dłużej odwlekamy coś, tym poczucie naszej wewnętrznej kompetencji maleje. A związku z tym, że człowiek ma tendencję do wyolbrzymiania
@boltzmann: bardzo dobre rady! Sam się przestawiłem na zimne prysznice, ustawiam minutnik w telefonie na 5 min, odkręcam zimną wodę i wchodzę. Staram się nie toczyć w tym momencie żadnego wewnętrznego dialogu ze sobą. Tak jak napisałeś - raz..dwa..trzy.. i pod strumień. Dobrze, że nie jestem jedyny dziwny, który się z własnej woli na takie cierpienia wystawia ale ja właśnie wierze, że to jest dobre ćwiczenie samodyscypliny. Chociaż nie wiem tak
@kukimanstah: Co x telefonów stawiaj sobie nagrodę. Twój mózg szybko załapie rytm, bo jest w jego naturze. Kiedyś trzeba było zapolować na zwierze, przejść wiele kilometrów po wodę. Dziś mamy to od razu i to nas gubi.
Jak zwykle wykop to wykop. Same heheszki zamiast ciekawej dyskusji :) Dla mnie punkt o zebraniu materialu jest czyms nowym i w tym zawsze tkwil problem. Szukalem na bierzaco, a pozniej przepadalem w otchlani internetu.
@BojtaS: Dokładnie tak, do pracy trzeba odpowiednio podejść. Jeżeli wiemy co mamy robić zrobienie tego jest tylko formalnością, jeżeli nie wiemy co i jak to praca taka staje się męką i nas przytłacza. Inaczej mówiąc planowanie kolejnych kroków, po kolei, to podstawa. Jeżeli postawimy sobie zadanie "muszę wykonać X" będzie ono przytłaczające ponieważ pominęliśmy wszystkie poprzednie kroki przygotowania się do wykonania zadania, znalezienia czasu, zebrania narzędzi i ustalenia konkretnego celu jak
Zawsze irytują mnie śmieszki większej publiki niz kilka osób na każde śmieszne, lub nieśmieszne, zdanie prowadzącego cokolwiek. NIebo jest niebieskie. hahaha. Krowa daje mleko. hahaha. Raz na zajęciach gosciu powiedział u mnie jakiś nieśmieszny kompletnie żarcik, oczywiście wszyscy się śmiali. Oprócz mnie. I gościu to zauważył. nie wszyscy się śmiali, odrzekł grobowym głosem. -kto ? - odpowiedział pomocny tłum -już ja wiem kto.-odrzekł nasz prowadzący z utajnioną groźbą w głosie patrząc, nie
@Myszkowski: Siedzi w pokoju kilkunastu ludzi. Jeden ze starszych rzuca co chwilę żarty, ale takie kiepskie, totalne suchary, a mimo to wszyscy się śmieją, oprócz jednego gościa w drzwiach. Ten dalej opowiada i wszyscy hihoczą oprócz tego jedynego delikwenta. Nagle jeden z ludzi pyta się tego gościa, dlaczego ty się nie śmiejesz, a on pokazując na starszego mówi:
@Myszkowski: żałosne, jak ktoś śmieszkuje i nie zdaje sobie sprawy, że to w ogóle nieśmieszne. Zawsze trzeba przyjąć, że ludzie śmieją się z uprzejmości, chyba że wszyscy są po gandzi i wtedy śmieszy tekst, że "chyba zgłodniałem".
Dodane dopiero co, a tutaj już tyle wykopów- ci którzy wykopali pewnie nawet tego nie przejrzeli, tylko oznaczyli sobie takim wykopem znalezisko do przejrzenia na później, bo gdyby to obejrzeli, to przekonaliby się, że gość przechodzi do rzeczy (tzn. do sposobów radzenia sobie) w momencie 6:28, a jego rady to są:
-wyznaczaj swoje cele i rozbijaj te cele na części, bo wtedy jest to mniej bolesne
Komentarze (224)
najlepsze
1. Zaplanuj cele do osiągnięcia, zadania do wykonania;
2. Wyznacz ramy czasowe dla tych konkretnych działań;
3. Zadbaj o zapewnienie potrzebnych środków przed rozpoczęciem pracy, aby wszystko co potrzebne mieć pod ręką i nie tracić czasu i koncentracji;
4. Zaplanuj i wyobraź sobie proces wykonywania zadania. Badania wskazują, że wyobrażanie sobie jakiegoś naszego działania oszukuje mózg i sprawia, iż staje się ono łatwiejsze do wykonania;
5. Pomyśl o tym jak przezwyciężyć
@OfficerNice: Normalnie lol. Poradnik jak coś zrobić kiedy nie chce ci się nic robić. Punkt pierwszy - zrób coś
@OfficerNice: Ten punkt wymaga zamordowania rodziny ;-)
To co u siebie zauważyłem toto, że każda przełożona sprawa na później szybko dostaję mentalną łatkę "najwyższego priorytetu". Im dłużej odwlekamy coś, tym poczucie naszej wewnętrznej kompetencji maleje. A związku z tym, że człowiek ma tendencję do wyolbrzymiania
@robert919: Próbowałem. Ale da się odusunąć : /.. Straciłem tylko pozycję w rankingu. A teraz co mam?
Czyli w skrócie: jeśli chcesz przezwyciężyć prokrastynację, nie prokrastynuj ;)
-Walić to przeczytam wieczorem i wystarczy
-wyznaczaj swoje cele i rozbijaj te cele na części, bo wtedy jest to mniej bolesne
-rozplanuj czas, zdecyduj kiedy masz coś
Zamknąć wykop. Od rana mam z tym dziś cholera problem.
Zdrowym jest robić to i tylko to co trzeba i nic ponad to ;)
Tak mawiał mój profesor od termodynamiki.
Najtaniej energetycznie byłoby położyć się i umrzeć ale życie ma inne cele.
Ale zgodnie z prawami świata ma zrobić to co ma zrobić najmniejszym nakładem energii.
Komentarz usunięty przez moderatora