@maciekfloyd: To znaczy człowiek z nadania PiS, co powoduje, że sytuacja jest nieco zabawna:
(...) Posłowie PiS nie muszą szukać daleko. W 2008 roku, kiedy w końcu dało się rozpisać przetarg, prezesem PKP Intercity już od dwóch lat był właśnie - z nominacji tej partii - Czesław Warsewicz. To on akceptował wymogi techniczne, o które pytają posłowie PiS.
1. Nieprawdą jest stwierdzenie odnoście zakupu pociągów Pendolino „za to akurat w ogromnej mierze zapłaci polski podatnik”.Prawdą jest, że zakup finansuje w 90% UE i kredyt EBI, a w 10% środki własne PKP Intercity. (od redakcji "RK" - to twierdzenie Czesława Warsewicza może być uprawnione, ponieważ kredyt zaciągnięty w EBI trzeba będzie spłacić. PKP Intercity nigdy nie przedstawiło wyliczeń, że wystarczą na to wpływów z biletów)
@Baron_Al_von_PuciPusia: A do UE to kto pieniądze wkłada? Wróżka zębuszka? Rozumiem że to nie jest przelicznik 1:1 ale takie stawianie sprawy to też lekkie nadużycie.
2. Nieprawdą jest jakoby „Inne nie spełniły wymogów” w odniesieniu do rzekomych ofert jakie miały wpłynąć w postępowaniu przetargowym na zakup 20 składów zespołowych.Prawdą jest, że w przetargu wpłynęła tylko jedna oferta (konsorcjum ALSTOM Konstal S.A. i ALSTOM FERROVIARIA
@Morf: PKP Intercity inwestuje w elektryczne zespoły trakcyjne (będzie ich mieć w sumie 84) ponieważ są dużo tańsze w użytkowaniu. Pendolino jest o 100 ton lżejszy niż analogiczny skład wagonowy z Husarzem. Dzięki temu mniej będą płacić za dostęp do torów i będzie mniejsze zużycie prądu. Nie mówiąc o tym, że nowoczesny EZT jest dużo lepiej wyciszony i komfortowy od składu wagonowego.
Najpierw lament, że muszą jeździć starymi wagonami ciągniętymi przez stare EP 07, czy obojętnie co i chcemy sprzętu na miarę europy czy świata.
Ok to przyjeżdża sprzęt taki jaki jest w Europie i co? No źle bo za drogi. No ludzie albo w jedną albo w drugą. Nie mówię, że nie mogli kupić czegoś od Pesy czy Newagu, ale wtedy nie mielibyście tych swoich 250 km/h. Gdyby ktoś tym jeszcze jechał i by się okazało, niewygodny, głośny czy coś innego, zrozumiałbym szok, ale 3/4 z Was go na oczy nie widziała. To samo z samolotami. Nie chcemy starych 767, są niewygodne, stare i są sypią. Przyleciało nowe i co. Złe
@Morf: Bo Czesi kupili Pendolino nie mając żadnych linii powyżej 160 km/h. Mają linię na 160 km/h na których jest dużo ograniczeń prędkości. Pendolino kursuje tam 160 km/h tak samo jak inne pociągi. Odrobinę szybciej na łukach od innych pociągów, bo ma wychylne pudło.
@yani: To sobie obstawiaj. W zeszłym tygodniu UTK wydał zgodę na kursowanie pociągów po południowej części CMK z prędkością 200 km/h. Więc bredzisz głupoty. Sama CMK jest dostosowywana do 250 km/h, planowy koniec inwestycji to połowa 2015 roku. Prędkość 200 km/h będzie stopniowo podnoszona. W przyszłym roku skończy się również długoletnia modernizacja linii Warszawa-Gdańsk. Na razie będzie na 160 km/h, następnie rok-dwa potrwa montaż systemów sterowania ruchem, aby w 2015-2016
@pioterhiszpann: Masz jakieś inne rozwiązanie na kolej? Bo zamiast modernizować szlaki i kupować pociągi pozostanie jedno - zaorać. Bo starymi trupami z marnymi prędkościami nikt nie będzie jeździ. Nie stać nas? Na pociągi które będą nam służyć 30-40 lat? Czym jest 2,7 mld zł przy np. 150 mld które pójdą na drogi dwupasmowe w następnych latach, które tak naprawdę NIC nie zarobią. I po średnio 7 latach należy je remontować.
@pioterhiszpann: Skład dostosowany do -40 stopni jest o 30% droższy - jest sens? 1,6 mld * 0,3 = 480 mln zł. Taniej PKP wychodzi wypłacić rekompensatę pasażerom za opóźnienia czy odwołania, niż aby te 2-3 dni (a może w ogóle takich mrozów nie być) pociąg koniecznie jeździł. To nie Rosja czy Finlandia, mamy łagodny klimat. Dużo większym problemem w Polsce jest śnieg i oblodzenia - Pendolino jest wyposażony w instalacje
Miałem zamiar polemizować z tym artykułem który ukazał się w wSieci, ale za dużo tam: bzdur, nieprawdy, kłamstw, manipulacji, półprawd, niedopowiedzień, bezpodstawnych pomówień. Ignorancja i niewiedza.
Taki jeden cytacik kompletnych bzdur
Jak mamy go dogonić, skoro już dziś w takiej np. Japonii na odcinku 200 km pociągi osiągają 581 km/h, we Francji to 547 km/h na odcinku około 390 km, a w Hiszpanii 403 km/h na torach o długości 620 km
A co tu badać. Jako jedyny spełnił wymagania by moc śmigać po CMK z zadowalającą prędkością. Wiec nie ma o czym mówić. Zakup przemyślany i sensowny. Pełno na wykopie debilów przeciwnych w rozwoju kolei w kraju.
To nikt inny jak Czesław Warsewicz był prezesem PKP Intercity, kiedy rozpisano przetarg na te pociągi i określono takie a nie inne wymagania (II połowa 2008 roku, Warsewicz prezesem był do stycznia 2009). Wszystko co potem się stało jest konsekwencją decyzji podjętych przez PKP Intercity za panowania Czesława Warsewicza. To za jego rządów sformułowano wymogi przetargu w taki sposób, że nie spełniał ich żaden polski producent (zresztą na dzień dzisiejszy, po 5
@WielkaPolska: Każdy nowy pociąg, w tym polskiej produkcji, musi przejść takie testy homologacyjne. Niewiele tańsze pociągi (70-80% ceny Pendolino) są tylko na 160 km/h. A my modernizujemy linie do 200-250 km/h. Testy Pendolino i naszej nowej infrastruktury, w tym zasilanie, wypadły pozytywnie przy 293 km/h. Zdobyte doświadczenie będzie służyło nam przy budowie prawdziwej kolei dużych prędkości (na 350 km/h).
Ból d--y, gdyż Pendolino okaże się sukcesem. Jakby miało okazać się porażką, to PiS by tylko na nią czekał i skrzętnie wykorzystał. Zwłaszcza, że:
Rzecznik NIK Paweł Biedziak poinformował, że od dwóch miesięcy trwa zaplanowana na ten rok kontrola wszystkich spółek należących do grupy kapitałowej PKP. Dodał, że kontrolerzy będą sprawdzać "wszystkie poczynania" spółek, co oznacza, że będzie również sprawdzona kwestia zakupu pociągów Pendolino.
jak przez złe zarządzanie i z d--y rozkłady jazdy i tak będzie miał opóźnienia, za chwilę zostanie "wyszprejowany" na bocznicy, a bilety będą w cholerę droższe.
@karga: Fajnie, ale to jest Twoje domniemanie, które nie ma żadnego pokrycia na tę chwilę.
, tak samo jak wymiany całej obecnej klasy politycznej, która jest tylko komunistycznym betonem ciągnącym ten kraj na
Komentarze (73)
najlepsze
http://www.rynek-kolejowy.pl/49678/pis_zlozyl_wniosek_o_kontrole_zakupu_pendolino.htm
@maciekfloyd: A to do prokuratury można zgłaszać tylko nieprawidłowiści u konkurencji? :>
PKP Intercity postarało się o sprostowanie artykułu „Pociąg z drugim dnem” Jacka i Michała Karnowskich. Przedstawiamy je poniżej:
1.
@Baron_Al_von_PuciPusia: A do UE to kto pieniądze wkłada? Wróżka zębuszka? Rozumiem że to nie jest przelicznik 1:1 ale takie stawianie sprawy to też lekkie nadużycie.
Poza tym EZT będą po zmianie przepisów mogły
Najpierw lament, że muszą jeździć starymi wagonami ciągniętymi przez stare EP 07, czy obojętnie co i chcemy sprzętu na miarę europy czy świata.
Ok to przyjeżdża sprzęt taki jaki jest w Europie i co? No źle bo za drogi. No ludzie albo w jedną albo w drugą. Nie mówię, że nie mogli kupić czegoś od Pesy czy Newagu, ale wtedy nie mielibyście tych swoich 250 km/h. Gdyby ktoś tym jeszcze jechał i by się okazało, niewygodny, głośny czy coś innego, zrozumiałbym szok, ale 3/4 z Was go na oczy nie widziała. To samo z samolotami. Nie chcemy starych 767, są niewygodne, stare i są sypią. Przyleciało nowe i co. Złe
No
Taki jeden cytacik kompletnych bzdur
Szkoda
@snapwheed: No tak, bo powinni wypuścić nieprzetestowane w naszych warunkach i infrastrukturze lokomotywy na tory, c'nie?
@karga: Fajnie, ale to jest Twoje domniemanie, które nie ma żadnego pokrycia na tę chwilę.