Dla mnie szczytem głupoty jest budowanie malutkich wielopasmowych rond, które mają dodatkowo sygnalizację świetlną (zamiast rond turbinowych). Po to jest rondo by samo regulowało ruch a tak człowiek musi stać na światłach przed wjazdem na rondo, na rondzie i zjeżdżając z niego mimo, że w promieniu 2 km nie ma ani jednego samochodu... ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
@Naczelny_Urzednik_RP: Znam ten ból swojego czasu jeździłem codziennie po dużym rondzie gdzie regułą było, że aby przejechać trzeba było na nim stać w 3(!) miejscach na światłach
@zardzewiala_zyrafa: bo teoretycznie ruch rozkłada się na dwa pasy i nie blokuje np. wyjazdów z innych, podporządkowanych dróg przed rondem, nawet w godzinach szczytu (tak jak np. w Warszawie, na Ursynowie). Dodatkowo jak ktoś nie boi się skorzystać z tego lewego pasa jadąc prosto to jest dużo szybciej.
Przy każdym artykule powinni przestrzegać przed dwoma rodzajami kierowców przy których szczególnie należy uważać:
1. tępe buraki w BMW
2. sfrustrowani samozwańczy szeryfowie dróg z kamerkami, którzy zamiast użycia hamulców, tylko trąbią w ostatnim momencie, dążąc do kolizji, by mieć później materiał na youtube.
@rdy: jak włączą przed rondem to czasem to jest przydatne bo wiesz, ze albo przed nimi.. jak dla mnie to gorsi są ci którzy w ogóle nie wiedzą co to kierunkowskaz
Wielopasmowe ronda są głupotą od momentu kiedy tylko powstały. Może kiedyś się sprawdzały jak było mniejsze natężenie ruchu, ale nie dziś. Większość kierowców nie potrafi się po nich poruszać, a ci co potrafią trafiają na tych co nie potrafią. Edukować nie ma sensu, bo skoro przez tyle lat ludzie się nie nauczyli, to i dalej się nie naucza. Jedyne co może pomóc to przebudowa na jednopasmowe, bądź turbinowe. I na całe szczęście
cały wykop w piach, już się nie projektuje rond wielopasowych (a te które się jakimś cudem uchowały - przebudowuje), obecnie tylko jednopasowe i turbinowe
@Mibars: odkąd zacząłem studia cały czas nam to wbijają do głowy że tak się już nie robi, że niebezpieczne, że super przepustowości tam się i tak nie osiągnie itp
ale spoko, za rok kończę studia, ruszę w Polskę i będę naprawiał ; )
@zbiq89: Poważnie? Od kiedy? W 2010r, czyli ledwo 3 lata temu otwarto rondo Postępu/Cybernetyki w Warszawie, nie za duże, a ma dwa pasy i każdy wlot/wylot też ma po dwa pasy. Non-stop są tam korki w godzinach szczytu, z lewego pasa jedzie się tam okropnie, bo ruch tam jest zawsze duży, tuż za rondem są przejścia dla pieszych i w momencie zjazdu z ronda najlepiej by bylo mieć troje oczu: Jedne
Mnie denerwuje jak ludzie zjezdajacy zjazdem po lewej (przewaznie jest to zjazd trzeci) korzystaja z prawego pasa i utrudniaja ruch. Czesto widze sznur samochodow na pasie prawym i pojedyncze na lewym a potem sie okazuje ze 1/5 z prawego skreca w lewa strone
@h28mD83f03bMf0vd42Xzc3Aa2t2xs4cdRe0: denerwuje to ale chociaż nie ryzykuję się przy tym stłuczki z własnej winy a o to nietrudno. Mieszkając w większym mieście trzeba się nauczyć jazdy po rondach, i ogólnie bardziej dynamicznych manewrów. Ale kiedy mieszka się na zadupiu i nie ma takich atrakcji na codzień ludzie działają asekuracyjnie. PS pamiętasz swój login czy stosujesz kopiuj wklej? :)
Dajecie minusy za te prawidłowe komentarze bo sami nie znacie zasad jazdy po rondzie. Przykro mi ale z lewym kierunkowskazem to przeginacie. To tylko dezorientuje. Chyba że jeździcie przez wysepkę off-road to szacun i się czepiał nie będę.
Wpieniają mnie ludzie którzy z prawego pasa tną przez wyspę dookoła. Nie wiem czy jest taki przepis(?), w każdym bądź razie mnie uczono, że z każdego pasa można jechać prosto, z zewnętrznego w prawo, a wewnętrznego w lewo. Przecież to jest logiczne, a przynajmniej mniej kolizyjne.
@michalind: Tak. Ale wrzucam go dopiero po tym jak skręcę w lewo. Miganie prawym kierunkiem to pokazywanie, że zjeżdżasz najbliższym zjazdem i to akurat jest dobrze w przepisach opisane.
A na tamtym rondzie, które pokazałem ładnie bezkolizyjnie objeżdżasz wyspę wewnętrznym pasem i zjeżdżasz z niego bezpośrednio na lewy pas drogi, którą chciałeś jechać, przecinając tylko zewnętrzny pas.Wymuszają to strzałki. Ruch tam odbywa się dużo płynniej niż na światłach.
Niby każdy powinien to wiedzieć po kursie na prawo jazdy, ale patrząc na to jak ludzie poruszają się po rondach innych niż jednopasmowe, to należy taki rzeczy przypominać.
Zresztą sam kiedyś skorzystałem z tej wiedzy z podobnego wykopu.
@afro001: Odnosisz sie do nakazu uzywania odpowiedniego pasu do skrecania w odpowiednia strone, czy ustepowania pierwszenstwa pojazdowi z prawej strony podczas zjazdu z ronda?
Bo sa ze soba sprzeczne.
Trzymaj sie prostej zasady: prawy pas pierwszy i drugi zjazd, lewy pas, drugi zjazd i dalsze zjazdy.
@afro001: Niby każdy powinien wiedzieć, że są tam głupoty napisane a nie wie. Już 1 zdanie to kłamstwo
Który pas ruchu należy zająć przed wjechaniem na wielopasowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Czy ma tu znaczenie dalszy kierunek jazdy? Generalnie jeżeli na rondzie nie występuje sygnalizacjia świetlna oraz pasy ruchu nie są wyznaczone to nie ma to praktycznie znaczenia
1. Mamy skrzyżowanie z ruchem okrężnym z naciskiem na skrzyżowanie
Komentarze (224)
najlepsze
1. tępe buraki w BMW
2. sfrustrowani samozwańczy szeryfowie dróg z kamerkami, którzy zamiast użycia hamulców, tylko trąbią w ostatnim momencie, dążąc do kolizji, by mieć później materiał na youtube.
@GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: Tylko, że będzie straszny chaos jak spadnie śnieg i nie będzie widać linii na drodze
ale spoko, za rok kończę studia, ruszę w Polskę i będę naprawiał ; )
bo kazdy przed rondem zwalnia :)
Wpieniają mnie ludzie którzy z prawego pasa tną przez wyspę dookoła. Nie wiem czy jest taki przepis(?), w każdym bądź razie mnie uczono, że z każdego pasa można jechać prosto, z zewnętrznego w prawo, a wewnętrznego w lewo. Przecież to jest logiczne, a przynajmniej mniej kolizyjne.
@michal140712: Nie ma. Można sobie jeździć dookoła.
Podobnie przy skręcaniu można na nowej ulicy zająć dowolny pas, choć wydawałoby się, że powinno się zajmować najbliższy, by zachować płynność ruchu.
@michal140712: w każdym razie (bez bądź)
A na tamtym rondzie, które pokazałem ładnie bezkolizyjnie objeżdżasz wyspę wewnętrznym pasem i zjeżdżasz z niego bezpośrednio na lewy pas drogi, którą chciałeś jechać, przecinając tylko zewnętrzny pas.Wymuszają to strzałki. Ruch tam odbywa się dużo płynniej niż na światłach.
Zresztą sam kiedyś skorzystałem z tej wiedzy z podobnego wykopu.
Bo sa ze soba sprzeczne.
Trzymaj sie prostej zasady: prawy pas pierwszy i drugi zjazd, lewy pas, drugi zjazd i dalsze zjazdy.
Amen.
1. Mamy skrzyżowanie z ruchem okrężnym z naciskiem na skrzyżowanie
2. Skoro to