Nieuczciwe praktyki firmy DPD Polska. UWAŻAJCIE NA NICH!
Od kilkunastu lat prowadzę firmę która zajmuje się ogólnie pojętą sprzedażą rowerów i części.
4 lata temu z powodzeniem zaistnieliśmy w internecie i od tamtego czasu korzystamy z usług firmy DPD Polska za pośrednictwem tzw. wirtualnych operatorów (ostatnio sendit.pl).
9 kwietnia 2013 roku wysłałem do klienta rower w kartonie o wymiarach 138x75x20 cm, waga przesyłki to 20 kg.
Po 3 miesiącach otrzymałem e-mail zawierający protokół z firmy DPD w którym zostałem poinformowany o
DOPŁACIE w wysokości ponad 100 zł do przedmiotowej paczki. DPD jako uzasadnienie podało iż deklarowana wielkość i waga gabarytowa paczki nie zgadzała się z rzeczywistością.
Tutaj zaczęła się droga przez mękę i skandaliczne zachowanie firmy kurierskiej.
Dodam że wymiary i waga przesyłki oczywiście zgadzały się dokładnie z deklarowanymi (nawet chyba zadeklarowane były większe), a takich paczek wysłaliśmy kilkaset wcześniej i kilkadziesiąt później bez żadnych dopłat. Dowodem na prawdziwość moich słów jest potwierdzenie tego faktu przez kuriera, przez producenta roweru, zaproponowaliśmy także dostarczenie jako dowód takiej samej paczki z tym samym rowerem do weryfikacji w DPD.
Po wielu reklamacjach oraz rozmowach telefonicznych ze strony firmy całkowita ignorancja i obojętność. W pewnym momencie nieprzyjemnej rozmowy Pani z DPD powiedziała że mogę ich oddać do sądu a i tak przegram bo korzystam z usług operatora jakim jest sendit. Na pytanie co do dopłaty ma operator nie potrafiła odpowiedzieć.
Oto kopia korespondencji reklamacyjnej a także zdjęcia takiej samej paczki jaka została wtedy wysłana. Wnioski proszę wysunąć samemu:
Reklamacja: "Składam reklamację na niesłusznie naliczoną dopłatę do w/w przesyłki. Firma DPD w załączonym protokole wskazuje że paczka miała wymiary 148x81x27 jest to oczywistą nieprawdą gdyż od blisko 10 lat wysylamy paczki w jednych kartonach o maxymalnym wymiarze 138 cm ktorych wysokosc miesci sie w przedziale 20-25 cm a szerokosc 60 do 80. Fakt ten możemy potwierdzić stosownymi zdjęciami a także oświadczeniem kuriera który odbiera od nas przesyłki. Znamy gabaryty przesyłek odbieranych przez DPD więc kartony które zamawiamy zawsze mieszczą się w podanym przedziale."
Odpowiedź DPD:"W związku z nadesłanym do Nas zgłoszeniem informuję, iż Państwa roszczenia nie zostały
uznane.
Dotyczy:
Zmieniono wagę z "20" na "53.95"
0000001570397S: 17.3 (nominał), 53.95 (gabaryt), 148 x 81 x 27 (wymiar)
Waga przesyłki została zweryfikowana automatycznie na sorterze w Centralnej Sortowni DPD
na wadze certyfikowanej. Zgodnie z zapisem w umowie, waga przesyłek może być zweryfikowana
w oddziale DPD i zmieniona na właściwą - rzeczywistą lub gabarytową (w przypadku gdy
przekracza ona wagę rzeczywistą).
Jeżeli waga gabarytowa nie przekracza 41,6 kg do wyceny brana jest pod uwagę waga
rzeczywista paczki."
Reklamacja:"Odpowiedź firmy DPD jest najdelikatniej mówiąc zwyczajną bzdurą. Certyfikowany sorter zobaczył karton którego my nigdy w życiu nie posiadaliśmy, zawsze rowery pakujemy do tego samego kartonu, bo zawsze zamawiamy te same kartony w jednej firmie. Są one zawsze mierzone i ważone przed wysyłką. Doliczenie aż 10 cm do maksymalnej długości paczki jest zwyczajną kpiną i jak dowiedziałem się na infolinii technicznej DPD mogło wynikać z nieprawidłowego przewozu paczki przez kuriera (karton ściśnięty). W każdej chwili możemy dostarczyć identyczną paczkę z identyczna zawartością do zweryfikowania. DPD zwyczajnie próbuje nas naciągnąć na koszty których nie będziemy ponosić bez powodu. Wniosek jest jasny, należy zakończyć współpracę z taką firmą i usunąć konto w Sendit. Przesyłam zdjęcia opakowania w jakim była transportowana paczka. Ciągle nie potrafimy dojść do tego w jaki sposób DPD obliczyło podane wymiary za pomocą swojego certyfikowanego sortera. Proszę o kontakt z kurierem i zapytanie jakie paczki od zawsze od nas odbiera. Są to dokładnie zawsze takie same paczki. DPd dostarczyło ich kilkaset przed i kilkadziesiąt po tym konkretnym przypadku a jednak tylko w tej jedynej gabaryt nie mieścił się w normie. Jestem przekonany że taki incydent wart jest nagłośnienia gdyż prawdopodobna wydaje się tutaj próba wyłudzenia od nas pieniędzy za coś co nie miało miejsca."
Odpowiedź DPD:„W związku z nadesłanym do Nas zgłoszeniem informuję, iż decyzja w sprawie pozostaje bez
zmian.
Dotyczy:
0000001570397S - Zmieniono wagę z "20" na "53.95"
0000001570397S: 17.3 (nominał), 53.95 (gabaryt), 148 x 81 x 27 wymiary”
Nie mam zamiaru sądzić się o 100 zł.
Mam jednak nadzieję że moja przygoda i jej opis tutaj spowoduje że nieuczciwa firma kurierska więcej straci niż zyska swoim nieładnym działaniem. Oczywiście natychmiastowo zrywam współpracę z nimi. Poleciłem to także kilku zaprzyjaźnionym sklepom rowerowym które korzystały z ich usług.
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/01wdEQi_2UCLecxpLDPcdYa96JxX4QzGiqEZpiWA,wat600.jpg?author=khaled222&auth=ab3714d47456f375c381a1010ff6b9b2)
Komentarze (175)
najlepsze
Jeżeli wysyłasz paczki ciągle i masz podpisaną umowę to pewnie nie jest to wina oddziału w rejonie którego się znajdujesz.
Wymiar paczki (148x81x27)/6000 = 53,95 kg - waga gabarytowa a nie rzeczywista bo ta się w zupełności zgadza.
Domyślam się że zmiana wagi wynika z tego że kurierowi który doręczał twój rower klientowi nie spodobała się waga na paczce, te nieszczęsne 20 kg. 20x3 gr lub 20x5gr plus kilka
Kurier UPS który skłamał że dostarczył paczkę - podobnie - dziś pracuje tutaj, za tydzień gdzie indziej, bo kolega z konkurencyjnej firmy zarabiał więcej.
Można się
Może po prostu przed wysłaniem zrobie dokładne foty rozmiaru kartonu, i wagi ? Jak by nie patrzec na terenie Polski działają szybko, i cenowo mają dobrze.
Nie ufaj pośrednikom bo jeszcze wrócą po dopłate.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ale korzystasz bezpośrednio, a nie przez brokera prawdopodobnie, a z tego co widzę to problemy występują właśnie przy korzystaniu z usług pośredników. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest, ale większość takich sytuacji opisywanych w sieci dotyczy usług kurierskich za pośrednictwem brokera.
No i nie przepadam za takimi stwierdzeniami, "i nigdy nie bylo z nimi problemow" bo co to oznacza? To, że nie miałeś problemów, nie oznacza, że problemu nie miał
Ależ dokładnie to oznacza, że jeśli tak wiele było przypadków tego typu, a uwierz mi, było ich wiele, na samym Cafe Allegro jest potężny wątek na ten temat, to oznacza, że może trafić na każdego.
Ja tez problemów nie miałem, ale zakładam, że takowy może mieć miejsce. Tyle, że tak jak pisałem wyżej, ja dokładam po jednym centymetrze do każdego wymiaru by uwzględnić fakt odkształcania się kartonu, gdy kurier przygniecie