@energy19: czy uważasz że przeglądy są naprawdę tak bardzo potrzebne? Np w USA (przynajmniej w niektórych stanach) przeglądów nie ma w ogóle, jedynie coroczne badanie spalin
1. Pisałem o tym, ale specjalnie dla Ciebie napiszę raz jeszcze. Odziedziczyłem po dziadku.
2. Wiedzę czerpie z rozporządzeń, od dziadka i od ojca.
3. Tydzień pracy w sumie różnie, albo siedzę w domu i ojciec w stacji, albo ja w stacji ojciec w domu, albo razem. Ja głównie zajmuję się urzędami i rozwijaniem działalności.
Mam klasyczne auto, nie żaden zabytek, bo tylko 18 lat, ale nieczęsto spotykane auto w Polsce i w starej technologii zbudowane. Wiadomo, że w takim aucie nie może być wszystko w 100% OK, usunięcie usterki jest często niemożliwe, albo finansowo niewykonalne, a brak przeglądu dla auta "z duszą" może się skończyć złomowaniem. Na co możecie przymknąć oko? np. wycieki oleju, poważna korozja, brak/nieodpowiednie światła, brak ręcznego, emisja spalin, odstępstwa w sile hamowania
@public_static: Od przymknięcia oka jest diagnosta i to on jest by o tym decydować. Na 1 rzecz oko przymknie, ale jak się ich nagromadzi więcej to już nie. Wyobraź sobie taką sytuację:
Jedziesz na zlot, nie masz hamulca awaryjnego(ręcznego), ktoś przed Tobą ostro hamuje, a Tobie kończą się hamulce i co zrobisz?
Odpowiedź pozostawiam Tobie, a jak auto postoi w garażu i poczeka na pieniążki to nic mu się nie stanie.
Przyjálbys mnie do pracy zaraz po skonczonym technikum samochodowym? Czy to za malo? + jeszcze jedno pytanko, co bys zrobil jakbym przyjechal do ciebie Fiatem 125p z silnikiem 2.3 turbo 225km od Volvo i calym napedem od BMW? Oczywiscie wszystko zrobione w miaré sensownie, nie jakies druciarstwo na odwal sié. W dowodzie jak najbardziej 1500ccm. Podbilbys?
@davidoff_OB: Nie podbiłbym bo nie jestem diagnostą, ale diagnosta by podbił. Bo on ma ocenić sprawność auta, a nie to co w nim siedzi. A jeżeli chodzi o przyjęcie do pracy to nie przyjąłbym Cię. A dlatego, że:
Aby otrzymać uprawnienia diagnosty samochodowego trzeba mieć ukończone przynajmniej technikum, a teraz 2 haczyki:
- o profilu mechaniczny + 2 lata praktyki w kanale
a. Jeżeli miałbym sam to stworzyć od podstaw to pewnie po odkładaniu przez całe życie może byłoby mnie stać na otwarcie, ale jeżeli spadłoby mi to jak manna z nieba jak teraz to tak wszedłbym w to.
b. Wpadek do kanału nie mieliśmy, ale najśmieszniejsi są wszechwiedzący klienci, on wie, że my go nie sprawdzimy, on nam poda wszelkie usterki, a my mu tylko wbijmy w dowód przegląd.
Jest jakaś baza policyjna, która może sprawdzić czy mam przegląd? Podczas kontroli mogę nie okazać dowodu rejestracyjnego (50 zł mandatu lub pouczenie) i nie zostanie odebrany dowód za brak przeglądu. Jedynie w trakcie kolizji/wypadku są problemy?
@rybson2w: Takowej bazy nie ma. Z tego co wiem to policja ma dostep do baz ubezpieczycieli, ale jeśli chodzi o brak przeglądu to możesz nie mieć dowodu i dostać mandat/pouczenie. Ale w razie wypadku wyjdzie na jaw, brak przeglądu i wtedy poniesiesz srogie konsekwencje.
Czy można zmusić diagnostę do wykonania badania czy może odmówić? Zakładam że pojazd spełnia wymogi. Jesteście jak urzędnik że nie możecie czy jak firma że możecie sobie wybierać klientów?
@wkopywaczwykopywacz: Nie rozumiem Twojego pytania. Masz na myśli, że jak przyjedzie klient to mogę mu powiedzieć czy sprawdze mu auto czy nie bo ma krzywą twarz i mi się nie podoba?
@Adrian77: Posiadać sprzęt wymieniony w rozporządzeniu dot. stacji kontroli pojazdów i zgłosić się po odbiór do TDT, jeżeli pozytywnie przejdziesz odbiór to możesz występować do Urzędu komunikacji lub starostwa o utworzenie wzoru pieczątek i wpisu do rejestru stacji.
Czy masz zawarte umowy słowne z pobliskimi sprzedawcami aut, aby nie informować klienta o wszystkich wadach samochodu, albo mówić to tak, aby nie zrazić tej osoby do zakupu?
@marwiec-: Nie, nie bawiły się w kantowanie, a zarazem nigdy jeszcze nie było takiej sytuacji, by ktoś przyjechał z handlarzem na przegląd przed zakupem.
Tak z autopsji, jeżeli wjedzie auto prawie 20letnie, silnik suchy, 300k km przebiegu, ogólnie wszystko ok, ale rdza zżera go niemiłosniernie, tzn. w prawe otwarte drzwi można wsadzić dłoń + mniejsze i większe oznaki korozji na klapie bagażnika, masce, błotnikach, to można liczyć, że auto przejdzie? Zależy to od diagnosty, a może jakieś przepisy mówią o tym, ile rdzy może posiadać pojazd? Zupełnie z ciekawości pytam, wcale nie mam 20letniego Opla (
@energy19: Ostatnio przy stłuczce zbiłem lewą lampę w samochodzie, zamówiłem na allegro i mimo zapewnień przez sprzedawczyka przyszła angielska czyli teraz mam prawą org. a lewą z anglika która świeci pod skosem. Jakie mam szanse przejść przegląd ? Dzięki
Komentarze (569)
najlepsze
1. Gdzie zdobyłeś kapitał na rozkręcenie biznesu i ile potrzebowałeś? Firmę prowadzisz od początku, czy po kimś przejąłeś?
2. Gdzie zdobyłeś potrzebną wiedzę?
3. Jak wygląda twój tydzień pracy?
4. Dlaczego zdecydowałeś się na AMA?
Dzięki, powodzenia
1. Pisałem o tym, ale specjalnie dla Ciebie napiszę raz jeszcze. Odziedziczyłem po dziadku.
2. Wiedzę czerpie z rozporządzeń, od dziadka i od ojca.
3. Tydzień pracy w sumie różnie, albo siedzę w domu i ojciec w stacji, albo ja w stacji ojciec w domu, albo razem. Ja głównie zajmuję się urzędami i rozwijaniem działalności.
4. Mirkowcy mnie poparli.
Jedziesz na zlot, nie masz hamulca awaryjnego(ręcznego), ktoś przed Tobą ostro hamuje, a Tobie kończą się hamulce i co zrobisz?
Odpowiedź pozostawiam Tobie, a jak auto postoi w garażu i poczeka na pieniążki to nic mu się nie stanie.
Aby otrzymać uprawnienia diagnosty samochodowego trzeba mieć ukończone przynajmniej technikum, a teraz 2 haczyki:
- o profilu mechaniczny + 2 lata praktyki w kanale
- o innym profilu niz mechanicznym + 4 lata
a. gdybyś miał jeszcze raz wybierać - wszedłbyś w ten biznes?
b. jakieś ciekawostki / śmieszne historie - np samochód wpadł do kanału?
c. wymień po 3 plusy i minusy tej pracy
d. co trzeba zrobić żeby otworzyć taką stację? Czy każdy moze czy są jakieś wymagania, licencje?
a. Jeżeli miałbym sam to stworzyć od podstaw to pewnie po odkładaniu przez całe życie może byłoby mnie stać na otwarcie, ale jeżeli spadłoby mi to jak manna z nieba jak teraz to tak wszedłbym w to.
b. Wpadek do kanału nie mieliśmy, ale najśmieszniejsi są wszechwiedzący klienci, on wie, że my go nie sprawdzimy, on nam poda wszelkie usterki, a my mu tylko wbijmy w dowód przegląd.
c. +
Ile kosztuje podpięcie kompa pod Mondeo MK3 i wykasowanie błędów?
Podpięcie komputera to cena umowna i zależna od elektromechanika, ale stacje rzadko się tym zajmują.
Komentarz usunięty przez moderatora
wnika się w to? jak to wygląda od zaplecza ?
Ostatnio byłem na przeglądzie to diagnosta zaświecił i stwierdził że ok... w sumie mnie zaskoczył bo myślałem że będę musiał przekładać fabryczne
Tyle że HIDy mam na soczewce.
Dodam, że mam lampy z poliftowego modelu, co wymagało wycięcia błotnika.
Z dokładniejszym cennikiem można zapoznać się tutaj: