@pepies: Dobre porównanie bo Pan Shelby był właśnie tunerem, którego najbardziej ludzie kojarzą z jego wersją Mustanga oraz Cobry. Tu więcej info: Carrol Shleby.
Przeglądam i zastanawiam się, w którym momencie w historii inżynierowie zatracili zmysł estetyki. No nie powiem, kilka aut podobało mi się zarówno starych jak i nowych (policyjne Crown Victorie zawsze mi się podobały, albo taki Mitsubishi Lancer, szczególnie Evo...).
Stylizacyjne bardziej podobają mi się starsze samochody. Te współczesne jakieś nadmuchane, wyglądają jakby się miały zaraz rozlecieć. Brak w nich też jakiejś finezji. Klepane na jedno kopyto.
W wielu markach spotyka się elementy wspólne.
Problem współczesnych samochodów jest taki, że nie mają swojego własnego indywidualnego wyglądu.
Coraz częściej spotyka się zerżnięte elementy z konstrukcji konkurencji. Tym sposobem mamy samochody różnych marek bardzo podobnie wyglądających, ale niestety mało atrakcyjnych.
@Hejkumkejkum: w zestawieniu powyżej przedstawiono Porsche, czy wg. Ciebie straciło ono przez 50 lat (w tym roku jest 50 lecie istnienia 911) indywidualny wygląd?
@Hejkumkejkum: Projekt samochodu to straszne pieniądze, zaprojektowanie, wykonanie modelu, poprawki, wszelkie ustalenia aerodynamiczne. Żeby nowy model się opłacał, potrzeba setek tysięcy sprzedanych egzemplarzy, dlatego stosuje się faceliftingi zamiast nowego modelu. Zdarza się że mniej bogate koncerny kupują projekty odrzucone przez te bogatsze firmy.
A czy ja wypowiadam się na temat któregoś konkretnego samochodu?
Porsche to nie jest marka należąca do grupy powszechnie sprzedawanych aut. Poza tym Porsche nie może od tak sobie zmieniać swojego wyglądu, który im służy za sprawą dość konserwatywnych odbiorców w tej kwestii, jak również tego, że na tym wyglądzie oparli swoja markę. A i to pokazuje, że wcale nie trzeba aż tak skrajnych zmian, by mieć odbiorców, jak to
A ja polecę hipstersko i powiem że nigdy nie podobały mi się te pierwsze mustangi, nie rozumiem ich fenomenu jako jednego z najlepszych klasyków ever. Z resztą ameryka wypuściła mnóstwo świetnych krążowników w latach 1950-80, które nie zrobiły takiej furory a moim skromnym mają jednak w sobie to coś. Nawet nie potrafię wymienić swojego jedynego ulubionego modelu. W każdym bądź razie jeśli kiedykolwiek miałbym okazję wybierać, na pewno nie rzuciłbym się na
Mówcie co chcecie, ale potrafię zaufać zmianom jeśli auto nie zmienia bardzo swojego stylu. Właśnie za to kocham Porsche :) Klasyki muscle pierwsze i ostatnie, zupełnie inna bajka nie powiedziałbym, że to bracia. A Porsche? Utarty schemat powtarzany przez lata.
@bartzov: znam ludzi, którzy cieszyli by się gdyby muscle takie jak Mustang czy Charger wyglądały wciąż tak samo, zamiast wyglądać masywnie, miały masywną duszę. Ja po prostu lubię gdy kupując nowsze auto mogę się czuć jakbym miał dobrego klasyka, co nie zmienia faktu, że lubię także auta tworzone w nowym stylu, dając przykład Audi, stare modele mnie się strasznie nie podobają, ale te nowe biją ekskluzywnością co bardzo lubię, i co
@asterix61: Akurat z audi śmieszna sprawa, pierwsze serie "A" są faktycznie paskudne, te wcześniejsze, z numerkami jeszcze, bardzo fajne, a te nowe to już cud miód :)
@barty: Większość, bo nie oszukujmy się, że np. starszy Ka jest ładniejszy:P W sumie dla mnie w tym zestawieniu to tylko Ka jest ładniejszy nowy. Reszta to klasa sama w sobie :)
@urielpp: A Rolls Royce z 1934 wygląda lepiej niż większość samochodów z tego zestawienia, które były wyprodukowane po 1970, bo jest niekanciasty i ma dynamiczny wygląd. No jest po prostu piękny, chociaż nowy też niczego sobie, ale to nie to samo.
Komentarze (131)
najlepsze
A to to tam pokazane, że niby 2012 to już Ford Taurus, "police interceptor" na dodatek
To jak Mercedes i Merc ze stajni AMG, jak BMW i BMW Mpower - niby to samo..... a jednak ;]
W wielu markach spotyka się elementy wspólne.
Problem współczesnych samochodów jest taki, że nie mają swojego własnego indywidualnego wyglądu.
Coraz częściej spotyka się zerżnięte elementy z konstrukcji konkurencji. Tym sposobem mamy samochody różnych marek bardzo podobnie wyglądających, ale niestety mało atrakcyjnych.
Choć przyznam, że mazda
A czy ja wypowiadam się na temat któregoś konkretnego samochodu?
Porsche to nie jest marka należąca do grupy powszechnie sprzedawanych aut. Poza tym Porsche nie może od tak sobie zmieniać swojego wyglądu, który im służy za sprawą dość konserwatywnych odbiorców w tej kwestii, jak również tego, że na tym wyglądzie oparli swoja markę. A i to pokazuje, że wcale nie trzeba aż tak skrajnych zmian, by mieć odbiorców, jak to
http://www.youtube.com/watch?v=pbqp7B2dfO0
Polówki:
http://www.youtube.com/watch?v=T7kMPyr5o40
:)
Komentarz usunięty przez moderatora
@urielpp: A Rolls Royce z 1934 wygląda lepiej niż większość samochodów z tego zestawienia, które były wyprodukowane po 1970, bo jest niekanciasty i ma dynamiczny wygląd. No jest po prostu piękny, chociaż nowy też niczego sobie, ale to nie to samo.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@moby04: akurat te w obu wersjach wyglądają cegłowato. Ale to, co zrobili z Thunderbirdem albo XJ-otem przez te lata, to jest płacz i zgrzytanie zębów
A ja akurat preferuję praktycznie wszystkie nowe (szczególnie jeśli chodzi o amerykańskie muscle cary). Jedyny wyjątek to może niektóre jeepy.