Wszelki system łapania i karania pasażerów którzy jeżdżą bez biletów powinien mieć na celu wyłapywanie cwaniaków którzy chcą się na darmowy przejazd załapać, a nie generować zyski sam w sobie. Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem że w którymś z miast holenderskich w pojazdach komunikacji miejskiej najpierw jest informacja że zaraz będzie kontrola biletów i każdy kto zapomniał skasować powinien natychmiast to uczynić. No ale do czegoś takiego trzeba też zmienić
@Jabby: cwaniaków to oni akurat często puszczają, bo nie chcą się z nimi szarpać. Renoma najczęściej wlepia mandaty staruszkom, kobietom i dzieciom, zwykłym, grzecznym ludziom, którzy wiedzą, że źle zrobili.
Jeszcze pół biedy jak ktoś chciał specjalnie pojechać bez biletu, albo wsiadł do złego pociągu (może też specjalnie), ale jak ktoś ma bilet na Centralny, a wsiada z Zachodniego i za to chcą mu wlepić
@UlfNitjsefni: dlatego najlepiej jak kontrole robi pracownik firmy przewozowej, a nie ktoś z firmy zewnętrznej. W mojej firmie były skargi na kanarów tak długo jak długo była firma zewnętrzna. Jak do kontroli ruszyli pracownicy MPK to skargi przestały wpływać na biurko prezesa... I druga sprawa - kanar nie powinien mieć żadnych limitów mandatowych. Bo to prowadzi do nadużyć. W mojej firmie kanary nie mają limitów, prowizję od mandatu mają stosunkowo niewielką,
Cóż, tak się właśnie dzieje gdy do sprawdzania biletów zatrudnia się firmę mającą nie tyle zadbać o to by ludzie jeździli z biletami tylko aby wystawić jak najwięcej mandatów pod dowolnym pretekstem. Typowe dla wielkich , państwowych firm.
Było podobne wykopalisko z żalami, że ktos pomylił pociągi, bo ponoć ciemno byłona dworcu i go kanar złapał. NO ŻESZ bździągwa! Jak można pomylić pociąg? Mają inne oznakanowanie, inne kolory, inaczej wyglądają... Trzeba być naprawdę ograniczonym, by później jeszcze mieć do kogoś pretensje.
@Vorland: ale bijesz pianę! byłeś kiedyś na stacji warszawa śródmieście?
To jest stacja miejska i podmiejska a nie dalekobieżna, podobnie do berlińskiej S bahn. Tam się wsiada jak do metra, żeby dojechać kilka przystanków w ramach miasta lub do podwarszawskich miejscowości. Masz kartę miejską, podjeżdża skład, wsiadasz bo wiesz, że na tej trasie pociąg zatrzymuje się co kilkaset metrów. I wyobraź sobie, że jeden skład na dobę podjeżdża na tę stację
@Vorland: sęk w tym, że na tej stacji stają tylko pociągi KM, SKM... i widocznie ten jeden PR. ludzie zwyczajnie nie wiedzą, że tamtędy jeździ skład w którym nie obowiązuje wspólny bilet. więc jasne, nieświadomość jak zawsze szkodzi, ale sytuacja jest troszkę nie halo ze strony kolei (wystarczyłoby dać zapowiedź przez megafon że w tym pociągu nie obowiązuje wspólny bilet - wierz mi, baaaaaaaaaaardzo dużo ludzi korzysta z tej opcji w
Cala ta zla robote robi Renoma. Mysle, ze bardzo psuja wizerunek np KM ktorymi jezdze. Widze jak sie odnosza do ludzi o jak czekaja w legionowie na tych co np : zle in skasowal kasownik karte. Do tego jak sie zmienila strefa betow to pojawilo aie ich 3x wiecej bo polowali na ludzi co np dlugo nie jezdzili. Zapewne Renoma to firma jakiegos kolegi prezesa PKP albo rodzina i sa nie do
@KochanekAdmina: Masz rację, klientem tej firmy jest PKP, nie pasażerowie. Problem w tym, że pasażerowie są klientami PKP i to oni ją utrzymują, więc wszystko powinno być robione pod ich wygodę i zadowolenie a nie po to, żeby ich gnoić. Na wolnym rynku mogliby po prostu odejść do lepszej konkurencji. Jako, że mamy monopol PKP i praktyczny brak konkurencji - PKP nie musi się bać się o utratę źródła finansowania (klienci)
Akurat to kwitesencja wolnego rynku i kapitalizmu, który polega na wyzysku.
@KochanekAdmina: fanfaronisz pan. Akurat na wolnym rynku firma poza ceną konkuruje też jakością. W systemie, w którym żyjemy liczą się tylko cena (a najtańsze =/= najlepsze) i kolesiostwo (to przez kolesiostwo są nie do ruszenia przez konkurencję). Gdzie Ty tu zauważyłeś kapitalistyczny wyzysk?
Komentarze (62)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@Jabby: cwaniaków to oni akurat często puszczają, bo nie chcą się z nimi szarpać. Renoma najczęściej wlepia mandaty staruszkom, kobietom i dzieciom, zwykłym, grzecznym ludziom, którzy wiedzą, że źle zrobili.
Jeszcze pół biedy jak ktoś chciał specjalnie pojechać bez biletu, albo wsiadł do złego pociągu (może też specjalnie), ale jak ktoś ma bilet na Centralny, a wsiada z Zachodniego i za to chcą mu wlepić
A tu te egipskie ciemności:
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/3/la/zd/mg4y/vbhmfnvKoPbYyrAEkX.jpg
Bawią mnie te żale na kolej/pociągi. Wystarczyło wsiąść do odpowiedniego pociągu, a nie było by problemu. Ale cóż, za to też pewnie odpowiada
To jest stacja miejska i podmiejska a nie dalekobieżna, podobnie do berlińskiej S bahn. Tam się wsiada jak do metra, żeby dojechać kilka przystanków w ramach miasta lub do podwarszawskich miejscowości. Masz kartę miejską, podjeżdża skład, wsiadasz bo wiesz, że na tej trasie pociąg zatrzymuje się co kilkaset metrów. I wyobraź sobie, że jeden skład na dobę podjeżdża na tę stację
@KochanekAdmina: fanfaronisz pan. Akurat na wolnym rynku firma poza ceną konkuruje też jakością. W systemie, w którym żyjemy liczą się tylko cena (a najtańsze =/= najlepsze) i kolesiostwo (to przez kolesiostwo są nie do ruszenia przez konkurencję). Gdzie Ty tu zauważyłeś kapitalistyczny wyzysk?