Jeżeli się ma dwa komplety felg, w tym na zimę stalówki (więc niedroga impreza) to po co się bawić w wielosezonówki? Tym bardziej jak ktoś ma garaż i żabę + krzyżak. A jak się ma nieduże przebiegi to wyważanie co roku też nie jest niezbędne.
Te około 80m z 66km/h to olbrzymia przesada. Co prawda nie mam absu, ale jechałem w tym roku na letnich po zalegającym śniegu i droga hamowania z 60km/h była o wiele mniejsza. Ten odcinek jest naprawdę bardzo długi, nie wyobrażam sobie jazdy takim autem nawet przy 50km/h po śniegu, w moim przypadku przyczepność była na tyle duża, że mogłem na letnich rozpędzić się do 60km/h, próbowałem z takiej prędkości hamować i droga
@tom1988: To ok bo troche inaczej Cie zrozumiałem. Ja mam doświadczenia z hamowaniem z abs na lodzie. W pracy kiedyś mialem Vectrę B z ABS. Na terenie na którym pracowałem drogi byly czesto oblodzone. A że jezdzilem czesto na jednym odcinku to zrobilem sobie porownanie. :-) Rozpędziłem się do setki i zacząłem hamowanie w ustalonym punkcie. Pierwszy raz pedał w podłogę, więc przy furkotaniu ABS przeleciałem czułem się jak na
@Hailer: mam i nigdzie tego nie zakwestionowałem w tym co napisałem, pisząc, że "co prawda nie mam absu" ;)
Swoją drogą autem bez absu raz wkurzony przyhamowałem z 90km/h do prawie zera po tym jak zorientowałem się, że przegapiłem moment hamowania żeby zjechać na większy parking mając spotkać się z dziewczyną - później byłem w szoku, że na takim krótkim odcinku, po hamowaniu na granicy utraty przyczepności kół udało mi
Jeździłem jedno lato na zimówkach, nawet byłem na nich w Chorwacji ;) Nie zużywają się jakoś dużo szybciej moim zdaniem, po sporej eksploatacji w bardzo wysokich temperaturach wciąż miały całkiem przyzwoity bieżnik. Rację ma @DRN, zimówka latem obniża ogólny komfort jazdy, jest znacznie głośniejsza, daje dodatkowe wibracje, a co najważniejsze - jest mniej bezpieczna. Samochód bardziej tańczy na drodze przy wyższych
@jodlasty: do zobaczenia na drzewie, o ile jeździsz czymś mocniejszym niż 50KM. Swoją drogą poziom swojej wiedzy pokazałeś porównując opony po wzorze bieżnika :)
Komentarze (187)
najlepsze
Swoją drogą autem bez absu raz wkurzony przyhamowałem z 90km/h do prawie zera po tym jak zorientowałem się, że przegapiłem moment hamowania żeby zjechać na większy parking mając spotkać się z dziewczyną - później byłem w szoku, że na takim krótkim odcinku, po hamowaniu na granicy utraty przyczepności kół udało mi
@baksio:
@Pan_Kaktus:
Jeździłem jedno lato na zimówkach, nawet byłem na nich w Chorwacji ;) Nie zużywają się jakoś dużo szybciej moim zdaniem, po sporej eksploatacji w bardzo wysokich temperaturach wciąż miały całkiem przyzwoity bieżnik. Rację ma @DRN, zimówka latem obniża ogólny komfort jazdy, jest znacznie głośniejsza, daje dodatkowe wibracje, a co najważniejsze - jest mniej bezpieczna. Samochód bardziej tańczy na drodze przy wyższych
W teście opon całorocznych w gazecie Auto Świat pierwsze miejsce miały opony Goodyear Vector 4Seasons, dobre opony ale strasznie drogie.
Drugie miejsce zajęły opony Sava Adapto, zresztą bardzo chwalone.
Sava
potem jeszcze może uda się wcisnąć opony rodzinne - najlepsze dla kierowców przewożących rodzinę
ewentualnie opony dla kobiet - w różnych kolorach by pasowały do butów i torebki (czarne są już niemodne!)
oby tak dalej, nisz jest naprawdę jeszcze dużo