Co z tego, że ma 10 lat, przecież na pewno sztab programistów cały czas nad nim pracuje, poprawiając i dodając nowe funkcje, nawet może cyferki w wersji się zmieniają, ale skąd nam to wiedzieć. Kto ma do wydania parę tysięcy $ dla 3DS akurat będzie 1300 podstawa + pewnie jakieś dodatki, żeby takie cuda tworzyć. Ciekawostka, że pracują nad wsparciem Blendera :)
Na efekt końcowy składa się wiele czynników (model, tekstury, światło itp). Takie same efekty można uzyskać w konkurencyjnych silnikach (Maxwell, Mental Ray, Final Render), ale Vray jest ponoć najszybszy. Oczywiście w tym reelu dużą rolę odgrywa postprodukcja, surowy render nie wygląda już tak "wow" :)
Nieco przykre, że prezentację narzędzia ograniczyli tak naprawdę do samochodów bo są ładne, błyszczące i względnie proste. Fajny jest render offroadu na pustyni bo pokazuje coś więcej.
@ofczy: tutki do Mayi robię już od dobrych paru miesięcy. Kiedyś Maxa też męczyłem i udało mi się wymodelować całkiem niezłe (jak na pierwszy model) Audi A3 z użyciem renderera Vray - zajęło mi to cały miesiąc. :D O studiach nie myślę, ale o DRIMAGINE jak najbardziej. :)
Komentarze (77)
najlepsze
@3ddy: I tak ludzie ten silnik stworzyli. :)
Ta, bo graficy mieli w studio Celerona z Tesco... jednego.
@Eoghan: niekoniecznie :) Już dzisiaj mając potężnego PC'ta i różne modyfikacje do gry, można osiągnąć ciekawe efekty.
Przykład 1
Przykład 2
Przykład 3
Tak! Tak! - krzyknęli dyrektorzy działu marketingu i księgowości.
Rendery fajne, ale wolałbym oglądać piękne samochody niż ich komputerowe symulacje.