@szukajacy_natchnienia: Cinebench da Ci przedsmak. Ogólnie firmy, które się tym zajmują albo mają swoje komputery (połączone, każda klatka z animacji może się robić na innym kompie) albo wynajmują takie od firm trzecich. Jakby np. Shreka robili na jednym kompie to byśmy się jeszcze pierwszej części nie doczekali ;)
Dla wszystkich pracujących w vray, którzy nie mają czasu i potrzeby na pełne jego poznanie, polecam dodatek SolidRocks. Jest to nakładka do vray optymalizująca ustawienia i często skracająca czas renderingu, np. jeżeli gdzieś przesadziliśmy niepotrzebnie z parametrami. Nakładka kosztuje coś około 200 zł a znacznie usprawnia pracę, można pobrać darmowe demo i sprawdzić.
Edit: nakładka do nakładki :], we need to go deeper...
Gdy byłem mały wpadła mi do głowy pewna myśl - bohaterzy w grach (czy to Half-Life, czy Kingpin) wyglądają jak wyglądają, bo ogranicza ich grafika.. Ale jak bedą wyglądali gdy grafika dojdzie do poziomu realizmu? Czy jest możliwość by go osiągnęła? Technicznie.. Możliwość renderowania tak zaawansowanego obrazu w czasie rzeczywistym - technika ewoluuje szybko, jest możliwość, ale w praktyce? Co z twarzami bohaterów? Przeciez mając do dyspozycji fotorealizm bedą przedstawiali żywych ludzi.
:/ Vray nie wyróżnia się NICZYM szczególnym. Jest powszechnie używany przez fanboyów 3ds'a bo ci po prostu mają (lub mieli do niedawna) naprawdę fatalny renderer w tym Maxie. Jest całkiem sporo silników renderujących na przyzwoitym poziomie a konkurencja wśród nich rozgrywa się już nie na polu maksymalnego realizmu a prędkości działania/wygody użycia. I to wszystko. Np. Lightwave ma swój własny całkiem niezły renderer, Modo m.in. też. Vray, Mental Ray, Maxwell, Octane, Indigo
@Bartholomew: Niczym szczególnym? Używany przez fanboyów?
W maksie od zawsze był mental ray, teraz dodali iraya. Mental Ray daje rade, choć jest wolniejszy niż Vray i mniej dokładny. Vray używany jest ze względu na szybkość dobry support i realistyczne efekty. Ma wbudowany render gpu dzięki, któremu praca nad materiałami i oświetleniem jest nieporównywalnie szybka. Vray obsługuje również Ptex od Disneya, dzięki któremu praca z texturami jest znacznie szybsza. Vray'a używają również
Komentarze (77)
najlepsze
apropo: Modo używa się przy renderze częśći zaprojektowanych w systemach CAD(render z pliku Parasolid)
Edit: nakładka do nakładki :], we need to go deeper...
No to wykaż proszę czym szczególnym różni się Vray od np. renderera w Modo?
W maksie od zawsze był mental ray, teraz dodali iraya. Mental Ray daje rade, choć jest wolniejszy niż Vray i mniej dokładny. Vray używany jest ze względu na szybkość dobry support i realistyczne efekty. Ma wbudowany render gpu dzięki, któremu praca nad materiałami i oświetleniem jest nieporównywalnie szybka. Vray obsługuje również Ptex od Disneya, dzięki któremu praca z texturami jest znacznie szybsza. Vray'a używają również