Systemy start-stop w samochodach. Czy i ile faktycznie można zaoszczędzić?
Coraz częściej auta wyposażane są w systemy start-stop. Ich zadaniem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. Ceną jest jednak bardziej skomplikowana budowa auta i droższy serwis. Jak to się kalkuluje?
regiomoto z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 102
Komentarze (102)
najlepsze
...a nie mozna tak "specjalnie" zwiekszyc zywotnosci pozostalych czesci w pozostalych pojazdach??
Teraz wycina się FAPy i DPFy, a od 2015 będziemy eliminować z aut to g---o. Ewidentne lobby mechaników samochodowych działa w UE...
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zaślepiając zawór EGR w więszkości samochodów zwiększa się dynamika i zmniejsza emisja CO2 albo pozostaje na podobnym poziomie ;) czyli robią nas jak chcą. Silniki są dopracowane do takiej perfekcji, że praktycznie są bezawaryjne awarie wywołuje tylko osprzęt silnika no i nawet układ wydechowy kiedyś mogła zrobić się tam jedynie dziura w tłumiku.
EGR, DPF i koło dwumasowe to 3 elementy w dieslach które powstały aby się psuć ;) no może koło polepsza trochę dynamikę nie wiem bo skomplikowana sprawa z jego wymiana na zamachowe. Jak komp szalej po zaślepieniu EGR to wierci się niewielkie dziurki w zaślepce aby był niewielki przepływ, gorzej jest z DPF bo tu bez kosztownego warsztatu się nie obędzie.