Ubuntu 32 nie jest zbyt szybkie w kategoriach linuxa. Ale np. na Puppy Slacko z z pendriva które zajmuje 100 mega w ramie to może być ciekawie.
Na dysku masz dane(gre), uruchamiasz Puppy ze sterownikami z pena, masz więcej wolnego ramu niż na windowsie, mniej obciążony procek, więcej zasobów na grę.
Albo może się da skompilować kernel pod odpowiednie gry.
@losiul: Co? A niby co ja mam z tym wspólnego, bo w zalinkowanym przez ciebie wykopalisku nie mam nic przeciwko linux+steam. Używam zarówno Steama, Windowsa jak i Ubuntu, więc jak dla mnie wiadomość jest ok. Nie jestem fanbojem jak ty.
Chyba, że dalej cie boli, że wytknąłem niespójność w twoich wypowiedziach, gdzie raz piszesz, że grasz a raz, że nie interesujesz się grami, oraz używasz (i to KILKUKROTNIE) najchujowszego generalizowania
miejcie jednak na uwadze, ze jesli gra byla pisana pod D3D to jej wersja zrobiona pod OGL moze np. czegos nie renderowac - to nie jest tak, ze masz przelacznik 'D3D', 'OGL'. Kazdy podsystem ma swoje wlasne podejscie do tworzenia aplikacji oraz wymaga w zasadzie pisania jej od zera.
Powodem jest to, że opengl nie jest wielowątkowy. Jeden kontekst może być modyfikowany tylko w jednym (równoczesnym) wątku, dlatego renderery opengl mają jeden wątek renderujący.
Directx jest wielowątkowy, tzn. może być.
Source ma rendering jednowątkowy, więc opengl jest minimalnie szybszy (ze względu na cpu) z powodu mniejszego narzutu. Wielowątkowy rendering na dx przyspiesza całość liniowo.
@koszernyrozum: głupoty piszesz. Jak możesz sprawdzić na tym obrazku Source obsługuje wielordzeniowe renderowania. Screen pochodzi z L4D ale ta opcja pojawiła się wcześniej, już w wersji silnika Source 2007 (zwanej także wersją Orange Box).
@MajkiFajki: na steamie za pół darmo? Przecież tam dopiero w promocjach są akceptowalne ceny, a na stałe złodziejskie, jak ostatnio sprawdzałem. A to był taki żarcik, bo i tak obecnie gram tylko w jedną darmową grę. :P
Komentarze (122)
najlepsze
Na dysku masz dane(gre), uruchamiasz Puppy ze sterownikami z pena, masz więcej wolnego ramu niż na windowsie, mniej obciążony procek, więcej zasobów na grę.
Albo może się da skompilować kernel pod odpowiednie gry.
@Blackbull: Teraz gry sprzedaje się na kilku płytach, może za jakiś czas będą sprzedawać całe dyski z grą i systemem o jednym przeznaczeniu-granie:D
W sumie to było bardziej do Chudego_.. ; ) - a co do "c--------i" zarzutów, to fakt, przegiąłem - rozmowy z trollem kończą się utratą nerwów.
Chyba, że dalej cie boli, że wytknąłem niespójność w twoich wypowiedziach, gdzie raz piszesz, że grasz a raz, że nie interesujesz się grami, oraz używasz (i to KILKUKROTNIE) najchujowszego generalizowania
Directx jest wielowątkowy, tzn. może być.
Source ma rendering jednowątkowy, więc opengl jest minimalnie szybszy (ze względu na cpu) z powodu mniejszego narzutu. Wielowątkowy rendering na dx przyspiesza całość liniowo.
Porównanie