@void1984: a czy ten Schuberth nie ma delikatnej gardy na szczękę, takiej co pęka przy uderzeniu? Nawet jeśli to podejrzewam że szybka i jej mocowanie wytrzymają i będzie można wyjść z twarzą :D
@janusz-korwin-mikke: nie ogranicza... ale chroni zdecydowanie lepiej przed zderzeniami z komarami, różnego rodzaju bąkami, osami i innym dziadostwem ciężkiego kalibru...
Widzę że wszyscy popierają autorów filmu, bo dobrze i prosto prawią, ale możne tez popatrzeć na to z innej perspektywy. Ja się nie jaram ścigaczami i innymi nowoczesnymi konstrukcjami (na których pełny kask i kombinezon to podstawa) dla mnie maszyna idealna to coś powiedzmy Junak M10 lub WSK albo daj kiedyś Boże SHL jak jeżdżę to na nie najmłodszej MZ 250, a moje mażenie to Royal Enfield.(http://www.royalenfield.com.pl/) Zmierzam do tego że
A co ma prędkość maksymalna do bezpieczeństwa? Aby się zabić wystarczy prędkość 40-50km/h. Przy orzeszku uderzenie z prędkoscią 30km/h może pozbawić kierującego wszystkich zębów. Crash test dla prędkości 50km/h:
Przy ścigaczu pędzącym 200km/h w ruchu ulicznym kombinezon jak i kask chronią jedynie przed uderzeniami owadów i szlifami. Wypadki motocyklowe z innym pojazdami przy takich prędkościach bardzo często kończą się tragicznie.
Nie ma wątpliwości, że to co piszesz jest prawdą ale nie do tego zmierzałem. Widziałeś kiedyś Junaka, nie w muzeum tylko na drodze? (wątpię) A ilu kierowców takiego motocykla miało pełne hełmy? Ja nie widziałem żadnego. Idąc twoim tokiem myślenia wszyscy na zabytkowych maszynach to wariaci igrający ze śmiercią za każdym odpaleniem motoru!
Fakt że może mało precyzyjnie się wypowiedziałem ale przy zderzeniu ze ścianą, drzewem, autem itp. powyżej
Komentarze (133)
najlepsze
Schubert także oferuje kask bez szczęki, ale wykonany o niebo lepiej:
http://www.schuberth.com/en/motorcycle/j1.html
Komentarz usunięty przez moderatora
A co ma prędkość maksymalna do bezpieczeństwa? Aby się zabić wystarczy prędkość 40-50km/h. Przy orzeszku uderzenie z prędkoscią 30km/h może pozbawić kierującego wszystkich zębów. Crash test dla prędkości 50km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=j915jGu4bik
Przy ścigaczu pędzącym 200km/h w ruchu ulicznym kombinezon jak i kask chronią jedynie przed uderzeniami owadów i szlifami. Wypadki motocyklowe z innym pojazdami przy takich prędkościach bardzo często kończą się tragicznie.
Nie ma wątpliwości, że to co piszesz jest prawdą ale nie do tego zmierzałem. Widziałeś kiedyś Junaka, nie w muzeum tylko na drodze? (wątpię) A ilu kierowców takiego motocykla miało pełne hełmy? Ja nie widziałem żadnego. Idąc twoim tokiem myślenia wszyscy na zabytkowych maszynach to wariaci igrający ze śmiercią za każdym odpaleniem motoru!
Fakt że może mało precyzyjnie się wypowiedziałem ale przy zderzeniu ze ścianą, drzewem, autem itp. powyżej
Bo to pedały ...