Tłumaczenie idiotyczne co najmniej z kilku powodów:
1. Tak mała różnica prędkości daje znikome oszczędności, w większości niwelowane na światłach/bramkach i innych - samo wyprzedzanie się na autostradzie nie ma więc żadnego sensu.
2. Gwarantuję temu panu, że wiele spieszących się osobówek to osoby, które jadą załatwić jakiś kontrakt/sprzedaż dzięki którym TIRy mają co wozić, ale w głowach TIRowców jakoś się nie może zmieścić fakt, że są ostatnim ogniwem przedsiębiorstwa i tylko przewożą to, co inni zrobili/sprzedali. Są jak kelner w restauracji, a zachowują się jak jej właściciel lub co najmniej szef kuchni.
sytuacja pierwsza, autostrada lece 200, za mna nikogo nie ma, przede mna 2 tiry, dolatuje a jeden z nich bierze sie za wyprzedzanie. Ma ogromne lusterka, wysoko zamocowane- widzial ze za mna nikgo nie ma i bedzie mogl zaczac manewr, ale nie musial to zrobic wczesniej- do tego nie ma tlumaczenia Sytuacja 2 - moze w usa gdzie autostradami sie lata 99% czasu, straty 1-2km/h wolniej moga robic roznice na calej trasie,
Rozumiem cie kolego ale nie robcie tego jak jade te 140km/h i 100m przed maska pakuje mi sie ciezarowka a w srodku koles z alozona noga na drzwi olewa co jest w lustreku. Raz malo nie milem wypadku, na szczescie duze pobocze bylo.
A czy zawodowy kierowca TIRa mógłby mi wytłumaczyc dlaczego czasami z premedytacją blokują jeden z pasów ruchu przed zwężeniem, kolizją, itp? Dlaczego nie dopuszczają do jazdy "na zamek"? Czasem robia sami korek na kilka kilometrów zamiast pozwolic innym kierowcom płynnie chociaż powoli sie poruszać? Czy to jest zwiazane z oszczędnościa ich cennego czasu??
@salvador5000: "stara szkoła jazdy" z doświadczenia wiem, że nie warto zwracać uwagi kierowcom z 30-to letnim stażem, bo oni i tak zawsze wiedzą lepiej i nie będą się gówniarzy słuchać.Co do płynności i kultury jazdy (np. jazda na zamek, nieblokowanie pasów, ruszania ze świateł, itp) to myślę, że młodzi górują, przynajmniej takie jest moje zdanie i wielu ma prawo się z nim nie zgadzać.
@xaliemorph: on stoi wiec blokowanie pasa to nie cwaniactwo tylko dbanie o innych kierowców oba pasy pojada rowno bo chyba o to chodzi. i tir zablokuje cwaniakow chcacych wszystkich ominąć.
"jazda za kimś kto jest wolniejszy jest bardzo męcząca, niekomfortowa" - tzn co? należy usunąć z dróg wszystkich emerytów, kobiety i auta o stosunku masy do mocy gorszym niż 10kg na koń mechaniczny?!
sprawa jest prosta - nie wyprzedzaj. Gdyby tych ogranicznikow predkosci nie bylo to wszyscy ktorzy sie spiesza - (np ten pan z filmiku ) cisneliby gaz bez ograniczen i na drogach byloby jeszcze niebezpieczniej. TIR wyladowany pustakami albo innym ciezkim ladunkiem nie moze byc porownywany do osobowki bo zatrzymanie czegos takiego nie jest proste
Dla mnie nic nowego, ale dziwię się, że tak mało kierowców to rozumie (jak ktoś jeździ z CB po autostradzie, to większość rozmów to dojeżdżanie sobie wzajemnie plus rodzinie 3 pokolenia wstecz). Wiadomo przecież, że czas to pieniądz i ani wyprzedzany nie zwolni (bo zresztą nie musi), jak i jadący szybciej nei będzie wlókł się, jak może jechać szybciej.
Oczywiście, mnie tez to irytuje, ale próbuję zrozumieć racje kierowców ciężarówek. Większość z
Komentarze (312)
najlepsze
1. Tak mała różnica prędkości daje znikome oszczędności, w większości niwelowane na światłach/bramkach i innych - samo wyprzedzanie się na autostradzie nie ma więc żadnego sensu.
2. Gwarantuję temu panu, że wiele spieszących się osobówek to osoby, które jadą załatwić jakiś kontrakt/sprzedaż dzięki którym TIRy mają co wozić, ale w głowach TIRowców jakoś się nie może zmieścić fakt, że są ostatnim ogniwem przedsiębiorstwa i tylko przewożą to, co inni zrobili/sprzedali. Są jak kelner w restauracji, a zachowują się jak jej właściciel lub co najmniej szef kuchni.
3.
Swoją prędkością stwarzasz zagrożenie i się dziwisz że przez to jesteś słabo widoczny.
Dużo w Tobie hipokryzji. To że grubo łamiesz jakiekolwiek przepisy dot. prędkości to dobrze, a jak klamot wyprzedza drugiego i Cię przyblokuje to
Przepisy powinny zabraniać:
1. wjazdu na autostradę ciężarówkom które nie są w stanie jechać powyżej 80 km/h
2. wyprzedzania ciężarówkom na autostradzie
Oczywiście, mnie tez to irytuje, ale próbuję zrozumieć racje kierowców ciężarówek. Większość z