Wpis z mikrobloga

Słowo o brytyjskich kolejach

Wielka Brytania jest interesującym polem badawczym dla kolejnictwa, gdyż zrealizowano tam głęboką prywatyzację i pełny rozdał infrastruktury od operatorów, co było przedmiotem krytyki w. Niewątpliwie każdy kraj ma swoją specyfikę, jednak wydaje się, że doświadczenie brytyjskie jest lekcją dla restrukturyzacji kolei, z której wnioski trzeba filtrować przez specyfikę kraju, ale których odrzucenie byłoby lekkomyślnością.


#kolej #uk #logistyka #transport #gospodarka
babisuk - Słowo o brytyjskich kolejach


 Wielka Brytania jest interesującym polem ba...

źródło: comment_BEdxWshM9WnAnG73uu7YeMZyAuMsIt9Y.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@babisuk: tak jak w komentarzach: szkoda ze nie poruszono sposobu rozliczenia za bilety i dostep do torów. W Polsce całe to rozdzielenie kolei na spółki miałoby sens gdyby zawsze był jeden wspólny bilet przynajmniej na terenie na przykład jednego województwa lub na najbardziej obleganych trasach. Dla przykładu remont linii Łódź - Warszawa byłby mniej uciązliwy gdyby na stałe był wspólny bilet na wszystkie 3 spółki a nie przedłużanie honorowania i
  • Odpowiedz
@Obserwator_z_ramienia_ONZ: Bilety na kolej w uk są tak drogie, że jak nie zamawiasz 3-4tyg wcześniej musisz się liczyć z setkami funtów do wydania. Np za podróż Glasgow - London (4.5h) zapłacisz od 50 do 140 funtów, w jedną stronę, a bilet honorowany jest na dany pociąg tylko (zwykle tania linia tylko ma bilety poniżej np 80 funtów w tym przypadku). Zależy też od pory dnia itd, system dosyć rozbudowany. Kolei
  • Odpowiedz
@Wapniak: taka specyfika rynku nie wiem czy to prawda gdzies chyba na wykopie czytałem, że nasza kolej nawet biorąc pod uwagę zarobki jest jedną z tańszych kolei w Europie ( może to też wina zniżek dla kolejarzy studentów, nie wiem, ale ich tez pewnie sie wlicza w ceny usrednione biletów). Tak czy owak jeśli u nas rozdział spólek pozostanie na takim etapie jak teraz p0lus PLK bedzie ciągle ceniło sie
  • Odpowiedz