Wpis z mikrobloga

Dobra to jeszcze jedno, jak dam w if( warunek && warunek) to mi to odczyta, że musi być spełniony jeden z tych dwóch warunków, a jakbym chciał żeby były w ifie dwa warunki i oby dwa musiałby być spełnione żeby if zadziałał to jak? #unity3d #gamedev
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Wextor: W Unity jest jakoś inaczej? We wszystkich językach programowania masz tak:

if (warunek1 && warunek2) - muszą być spełnione obydwa

if (warunek1 || warunek2) - dowolny z tych dwóch
  • Odpowiedz
@Wextor warto też wiedzieć że sprawdzane są leniwie - dla koniunkcji, gdy już pierwszy jest fałszywy, to drugi nie jest obliczany (w przypadku gdybys mial tam np. funkcję zwracającą jakiegoś boola), tak samo dla alternatywy, gdy pierwszy jest prawdziwy, to wiadomo że całość będzie prawdziwa i kolejnych już nie sprawdza.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lazy_evaluation
  • Odpowiedz