Wpis z mikrobloga

#halotupowstajesandrail #sandrail #samochody #offroad #buggy #motoryzacja #mechanika

HALO? Tu powstaje sandrail!

Pierwsze zrzuty ekranu...

Wiem, że skomplikowana ta rama, ale bazowałem na wykonaniu z Corela (elewacje, obrazek "sandrail POLONEZ). Ponadto dążyłem do trójkątów, a ujęcie wielu aspektów klatki zajęło trochę miejsca i rozplanowania. Wiele z tych łączeń prawdopodobnie nie ma sensu i można odchudzić o te kilka kilo pojazd, ale nie mam w tym względzie szerokiego wykształcenia, stąd winne jest weryfikacji przez profesjonalne oko.

A poniżej jeszcze - rzuty wykonane w 3ds max. Pojazd bazowany na wcześniejszym projekcie, który zakładał zawieszenie niezależne sprzężynowe, tzw A-arm na przedzie i na tyle. W budowie silnik I6, bowiem z tyłu jest 3-cyl motor, dość amatorskiej budowy, nim jeszcze wiedziałem jak one naprawdę wyglądają ;)

@Dziekan5: Solid Works w trybie rozkminiania. Na razie w wolnych chwilach, gdy mam przerwę na "pętli" rozkładam lapka i graficzę.
Pobierz
źródło: comment_ve9GWMWkUFvEBvJ5meHZU8pOjVhvTUtw.jpg
  • 12
@beemarr: faktycznie - było jedno miejsce, gdzie ramę tworzyło absurdalna ilość węzłów. Ukróciłem je trochę, ale i tak zostanie ich trochę. Co centralnej części - rama składa się głównie z trójkątów, najwyżej czworokątów. Ale dziękuję za spostrzeżenie :)
@beemarr:

skomplikowana konstrukcja ramy


Chciałem, by była sztywna (by w razie koziołków wytrzymała nawet łupnięcie w drzewo) i pasowała pod wygląd poldolota. Mam świadomość, że im rama sztywniejsza, tym w trakcie wypadku bardziej cierpią organy wewnętrzne.

Ale po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że przekombinowany jest tylko przód i mam na myśli tu klatkę I rzędu siedzeń. Przód w porządku, tył też w miarę nieskomplikowany. Ale przemodelowywanie tego z obecnej formy to